Role školního koordinátora EVVO Role koordinátora ve škole Martin_Duda@seznam.cz
Osnova příspěvku Osobnost koordinátora Přístupy podporované koordinátorem Plán EVVO ve škole Integrované uplatňování EVVO a RVP
Osobnost koordinátora Vlastnosti učitele – koordinátora Žádoucí profesionální postoje Styl práce Dopady na zdraví
Vlastnosti učitele – koordinátora vřelý chápavý přátelský odpovědný soustavný vynalézavý nadšený
Žádoucí profesionální postoje poznatky z ekologie poznatky z environmentu pokračování v DVPP účast na konferencích
Styl práce orientace na EVVO orientace na pedagogický sbor poslouchat dotazovat se řečnit
Dopady na zdraví koordinátor by měl být možné typy spolupracovníků realistický v očekávání mít smysl pro humor možné typy spolupracovníků nespolupracující pasivní spolupracovníci aktivní spolupracovníci
Přístupy podporované koordinátorem Potřeba EVVO Vztah člověka a prostředí Ovlivňování žáků a učitelů Připravenost učitelů na EVVO Školní podmínky pro EVVO
Potřeba EVVO škola je nezastupitelná tím, že může přímo ovlivnit, korigovat celou vrstvu společnosti působí na utváření dovedností a návyků zprostředkovaně působí i na jiné vrstvy společnosti
Vztah člověka a prostředí jedná se prosazování komplexnosti problematiky podstata udržitelného rozvoje vychází z kompromisu tří základních pilířů environmentální pilíř ekonomický pilíř sociologický pilíř
Ovlivňování žáků a učitelů ŽÁCI UČITELÉ emocionální oblast racionální oblast pečlivě vážit prostředky emocionální oblast racionální oblast finanční odměna vliv žáků
Připravenost učitelů na EVVO pokračovat ve vzdělávání teoretické znalosti metody a formy vhodnost DVPP
Školní podmínky pro EVVO vliv koordinátora je v tomto omezený získávání prostředků propagace environmentálních aktivit dohled na tvorbu ŠVP
Podmínky pro realizaci EVVO Obsah EVVO Prostředky EVVO Plán EVVO ve škole Podmínky pro realizaci EVVO Obsah EVVO Prostředky EVVO
Podmínky pro realizaci EVVO škola – viz. výše město, kraj – podpora aktivit, finanční podpora, … společnost – vliv médií, NNO, názory politiků, … MŠMT – metodické pokyny, závazné dokumenty, …
Obsah EVVO obsah prosazujeme vždy z hlediska všeobecného a profesního informativní úkoly formativní úkoly komunikativní úkoly - v podstatě se mohou podílet všechny předměty - estetická a tělesná výchova - základem jsou jazyky, ale záleží na dohodě ve sboru
Prostředky EVVO projektová metoda komplexní exkurze skupinová práce soutěže celoškolní aktivity globální výchova
Integrované uplatňování EVVO a RVP Střední odborné školy Gymnázia
Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) 2.2 Základními dokumenty EVVO ve školách jsou: školní vzdělávací program (dále jen ŠVP), školní program EVVO (může být součástí ŠVP).
Střední odborné školy důraz by měl být kladen na rozvoj profesních dovedností a schopností
Gymnázia důraz by měl být kladen na všeobecné znalosti školní plán by měl být sestaven tak, aby jej bylo možno využít při žádosti o grant
Členění dokumentu Charakteristika školy Uplatňování environmentální problematiky v jedno- tlivých předmětech Integrační přístup při uplatňování environmentální problematiky Akce mimo vyučování Koordinace EV na škole Financování EV na škole