Reforma Policie ČR Ivan Langer ministr vnitra. Proč? priorita programového prohlášení vlády ČR priorita Ministerstva vnitra maximální otevřenost, komunikace,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Advertisements

OD KORUPCE K INTEGRITĚ Protikorupční opatření v oblasti vzdělávání dle
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Prostředí pro projekt spolufinancovaný ze SF EU Ing. Zdeněk Chaluš, CSc.
Sociální správa - prosinec
pplk. JUDr. Martin BOHMAN Policejní akademie ČR v Praze
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Boj proti korupci a lichvě
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
REFORMA POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY 10 pilířů Ivan Langer.
Policie České republiky
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Organizace Státní správy
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Daňová reforma 2010 Snížení administrativní zátěže pro poplatníky a státní správu MF ČR Peter Chrenko.
Fotbalové stadiony mohou být místem dobré zábavy a bezpečí
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Řešení problematiky diváckého násilí. Proč?  zvyšující se intenzita projevů násilí  příliš velké zatížení Policie ČR  nedostatečná efektivita postihů.
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Nová pravidla bezpečnosti na fotbalových stadionech Ivan Langer ministr vnitra Praha
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
AKTUÁLNÍ PRIORITY ČESKÉ REPUBLIKY V OBLASTI BOJE PROTI TERORISMU Ivan Langer ministr vnitra.
Kontaktn í a koordinačn í centra Krajsk é ředitelstv í policie Jihočesk é ho kraje.
Mezioborovým vzděláváním ke zvýšení bezpečnosti seniorů 29. října 2015 Republikový výbor pro prevenci kriminality.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Kybernetická kriminalita
Akční plán Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Strategie regionu, obce
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
10 pilířů reformy Policie ČR
„Policejní reforma dostala zelenou!“
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Reforma policie Největší změna za posledních 50 let
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
plk. JUDr. Jaromír TKADLEČEK
„Policejní reforma dostala zelenou!“
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Priority Policie České republiky na rok 2012
Program spolupráce SN – CZ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

Reforma Policie ČR Ivan Langer ministr vnitra

Proč? priorita programového prohlášení vlády ČR priorita Ministerstva vnitra maximální otevřenost, komunikace, široký konsensus všech aktérů bezpečnosti duben 2007: analytický materiál shrnující východiska a cíle reformy

Ekonomika: Odbřemenění: Reorganizace: Lidé: Ekonomická samostatnost krajských správ Obměna vozového parku Projekt P krajů = 14 krajských správ Snížení počtu velitelských míst Nová struktura neuniformované policie Odbourání nepolicejních činností ETŘ a EPŘ Debyrokratizace Kontrola Služební zákon Vzdělávání Manažerské přístupy Jak?

Nástroje Reformy 10 pilířů obsahujících úkoly legislativní i nelegislativní povahy Zákon o Polici ČR a změnový zákon souvisejících předpisů TASK FORCE ke koordinaci nelegislativních úkolů spojených s reformou

10 PILÍŘŮ REFORMY

I. Působnost a pravomoc PČR sdílení odpovědnosti za bezpečnost odbourání nepolicejních činností doručování soudních písemností, převozy opilců, asistence exekutorům apod. administrativa - občanští zaměstnanci policie

II. Územní členění a organizační struktura policie partnerem veřejnosti územní reorganizace spolupráce s obcemi a dalšími orgány prevence kriminality péče o oběti kriminality práce s pachateli community policing institut koordinačních dohod mezi policií a obcemi

III. Ekonomické postavení odpovědný funkcionář musí mít dostatečné ekonomické nástroje krajská ředitelství organizačními složkami státu a samostatnými účetními jednotkami změny systému programového financování vyšší flexibilita

IV. Vnější a vnitřní kontrola bez kvalitní kontroly není kvalitní služba Inspekce policie ředitel jmenován vládou kontrola ze strany Poslanecké sněmovny větší zodpovědnost policejních funkcionářů za vnitřní kontrolní činnost

V. Vzdělávání policistů klíč k profesionalitě motivace k rozvoji znalostí a zvyšování kvalifikace policejní vzdělávání bude pružněji reagovat na požadavky praxe výchova policistů k zákaznickému principu jazykové vzdělávání

VI. Služební zákon nutnost stabilizace personální situace nová náborová kampaň pro veřejnost strategický management vnitřní a vnější komunikace a participace redukce velitelských pozic změna systému hodnocení policistů

VII. Projekt P1000 vstřícná tvář policie – služba veřejnosti zlepšení pracovního prostředí a zázemí pro policisty, veřejnost a oběti kriminality připojení policejních služeben k internetu další fáze projektu financována ze strukturálních fondů EU

VIII. Nová struktura neuniformované policie zjednodušení organizační struktury Služby kriminální policie a vyšetřování sjednocení informačních systémů a intenzivní sdílení informací posílení systému kriminálních analýz

IX. Dost bylo papírů elektronizace práce policie (ETŘ a EPŘ) elektronizace agend - elektronický trestní a přestupkový spis napojení systému na další partnery od ledna 2008 připojena všechna policejní ředitelství

X. Debyrokratizace redukce interních předpisů pro policisty odstranění zbytečných formalit a administrativní zátěže důraz na kreativitu a iniciativu jednotlivých policistů

Průzkum veřejného mínění o Reformě Policie ČR Agentura:Ipsos Tambor Metodologie:kvantitativní, CATI (telefonický výzkum) Cílová skupina:obyvatelé ČR, 15+ Velikost vzorku:1000 respondentů Realizace sběru dat:

Názor na potřebu změny / reformy Policie ČR Mělo by dojít ke změně/reformě Policie?  Většina občanů zastává názor, že by k reformě mělo dojít

Policisté v ulicích Je podle vás počet policistů v ulicích dostatečný? Klesla by podle vás kriminalita v ulicích, pokud by byli policisté více vidět?  Podle 75% občanů není dostatečný počet policistů v ulicích  Podle 91% občanů by se díky větší viditelnosti policistů v ulicích snížila kriminalita

Zřízení policejních ředitelství pro každý kraj Měl by mít každý kraj své policejní ředitelství?  Většina občanů zastává názor, že by každý kraj měl mít své policejní ředitelství

Řešení trestné činnosti policistů Měla by trestnou činnost policistů řešit IMV nebo někdo jiný?  Většina respondentů zastává názor, že by trestnou činnost policistů měla řešit Inspekce MVČR

Policejní služebny Policejní služebny jako prostor důvěry a bezpečí pro občany  Naprostá většina občanů zastává názor, že policejní služebny mají být prostorem důvěry a bezpečí

Policejní služebny Zavedení pojízdných služeben v malých obcích  Většina by uvítala zavedení pojízdných služeben. Jedná se jak o obyvatele malých obcí, tak obyvatele větších měst

Názor občanů na Reformu Policie ČR 87% občanů zastává názor, že by k reformě/změně Policie ČR mělo dojít podle 75% občanů není dostatečný počet policistů v ulicích většina občanů (65%) zastává názor, že by každý kraj měl mít své policejní ředitelství naprostá většina občanů (95%) zastává názor, že policejní služebny mají být prostorem důvěry a bezpečí

DĚKUJI ZA POZORNOST!