aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
PERSPEKTIVA aneb učíme s projekty II.
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
PT – obecná charakteristika
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Systém kurikulárních dokumentů
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
Naše zvolená průřezová témata
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Role školního koordinátora EVVO
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Environmentální výchova a
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Průřezová témata v praxi Jak na to šla jedna z pilotních základních škol?
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Rámcový vzdělávací program (RVP)
Školní vzdělávací program výuka informatiky
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Občanské vzdělávání září 2017 MŠMT 1.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Teorie a metodika výchovy
Transkript prezentace:

aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání PRŮŘEZOVÁ TÉMATA - aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání

ROLE PT V ŠVP pomáhají doplňovat a propojovat informace které si žáci během studia osvojili pomáhají utvářet a rozvíjet klíčové kompetence žáka mají osobnostní a výchovný charakter pomáhají rozvíjet osobnost žáka v oblasti postojů a hodnot a připravit jej lépe do života

STRUKTURA PT V RVP G charakteristika PT (význam daného PT, vztah PT ke vzdělávacím oblastem, konkrétní propojení s VO) přínos PT k rozvoji osobnosti žáka (klíčové kompetence, k jejichž rozvoji PT přispívá) tematické okruhy PT (vždy několik částí s doporučeným obsahem)

Další parametry PT do vzdělávání musí být zařazena všechna PT se všemi jejich tematickými okruhy PT se realizují v libovolných ročnících studia povinně je absolvují všichni žáci k realizaci je možné využít disponibilní časové dotace aktivity žáků související s realizací PT mohou být hodnoceny i jinak než klasifikací

PRŮŘEZOVÁ TÉMATA RVP ZV RVP G • Osobnostní a sociální • Osobnostní a sociální výchova výchova • Výchova k myšlení • Výchova k myšlení v evropských a v evropských a globálních souvislostech globálních souvislostech • Multikulturní výchova • Multikulturní výchova • Environmentální výchova • Environmentální výchova • Mediální výchova • Mediální výchova • Výchova demokratického občana

DVĚ ÚROVNĚ PRŮŘEZOVÝCH TÉMAT na celoškolní úrovni (osmá část Charakteristiky ŠVP) v rámci předmětu (Učební osnovy - část vzdělávací obsah vyučovacího předmětu)

MOŽNOSTI ZAČLENĚNÍ PT DO VZDĚLÁVÁNÍ vytvoření samostatného předmětu integrace do předmětu projekt jiná forma – seminář, kurz, stacionář

SAMOSTATNÝ PŘEDMĚT Průřezové téma Tematické okruhy průřezových témat Námět činnosti Vyučovací předmět Forma realizace Cílové skupiny Environmentální výchova ekosystémy základní podmínky života lidské aktivity a problémy životního prostředí vztah člověka k prostředí zpracováno podle tématických okruhů průřezového tématu environmentální výchova podle RVP ZV Ev Samostatný vyučovací předmět Environmentální výchova Kvarta Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

INTEGRACE DO PŘEDMĚTU Průřezové téma Tematické okruhy průřezových témat Námět činnosti Vyučovací předmět Forma realizace Cílové skupiny Výchova demokratického občana • občanská společnost a škola význam aktivního zapojení žáků do žákovských rad a parlamentu Ov Integrace Prima občan, občanská společnost a stát formy participace občanů v politickém životě principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování listina základních práv a svobod parlamentní, krajské a komunální volby ústava jako základní zákon země Tercie Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

PROJEKT Průřezové téma Tématické okruhy průřezový temat Námět činnosti Vyučovací předmět Forma realizace Cílové skupiny Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech objevujeme Evropu a svět Den Evropy, život Evropanů a styl života, vzdělání mladých Evropanů CJ (A, N, Fr) Projekt Den Evropy (Europa - Eureka) Tercie Evropa a svět nás zajímá zvyky a tradice národů Evropy Kvarta Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Přírodovědný stacionář Jiné formy - stacionář Ministacionáře Přírodovědný stacionář

OSV – nejobecnější průřezové téma Výrazné propojení s nejméně 4 klíčovými kompetencemi Souvislost se všemi vzdělávacími oblastmi RVP G Prakticky je realizováno v průběhu vzdělávání nepřetržitě

Realizace Zařazení TO do vybraných ročníků formou integrace v předmětu občanská výchova Projekty (realita – není naplněna potřeba nepřetržitého působení) Řešení – proškolit část pedagogického sboru v oblasti OSV

ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ ŽÁKŮ Projekt financovaný z ESF Cílovou skupinou jsou žáci nižšího gymnázia – vícedenní stacionáře, které se stanou součástí ŠVP Heuréka Vedlejší produkty: - 1/3 pedagogů prošla sérií seminářů s různým zaměřením - posílení technického vybavení školy

Přírodovědný stacionář Slouží k realizaci PT Environmentální výchova Je zařazen do 4-letého a vyššího gymnázia V osmiletém studiu navazuje na vyučovací předmět Environmentální výchova Má podobu pětidenního kurzu,který absolvují žáci 2. ročníků a sexty mimo školu

Doplňující aktivity Projekty: Den stromů, Den vody Exkurze: Zelené bydlení (Zlín) Třídění odpadu

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr.Blažena Kubíčková kubickova@gymhol.cz