IVIG Praha, 21. 9. 2006 Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Informační gramotnost na středních školách
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
Informační vzdělávání uživatelů Co je nového?. Vznik sekce IVU při SDRUKu Přehled aktivit Přehled aktivit Odborné semináře Brno – duben 2010 Brno – duben.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Seminář knihoven okresu Vsetín MVK Vsetín, Trendy rozvoje knihoven ve Zlínském kraji se zaměřením na malé knihovny.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Veronika Peslerová Konference Knihovny současnosti 2011 Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách není nutné zlo.
OD FAKULTNÍCH KNIHOVEN KE KNIHOVNĚ CENTRÁLNÍ Dana Lošťáková Knihovna UP Olomouc.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
IVIG 2005, Systém informačního vzdělávání na UNC-CH Hana Landová ÚISK FF UK & SIC ČZU v Praze.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Informační vvzdělávání v knihovnách Lída Švíková.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Umí knihovny zaujmout čtenáře?
MU, Umí knihovny zaujmout čtenáře? Standard VKIS - změny.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Projekt ERNIE Moravská zemská knihovna Mgr. Jan Lidmila.
Ústřední knihovna Přírodovědecké fakulty MU Bc. Radmila Kouřilová.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Činnost komise IVIG v roce 2005 CPVŠK 2005, Praha,
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Strategické řízení a plánování
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Tematická setkávání a práce v minitýmech
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Informační gramotnost
Informační gramotnost
Informační gramotnost
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Polytechnické vzdělávání v praxi
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Školní knihovny součástí krajského systému knihoven (?)
Vítejte na třetí místní konferenci
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol

IVIG Praha, Obsah prezentace Úvod Vzájemné srovnání Okruhy spolupráce VK a ŠK Společné úkoly – co chceme ? Knihovnické vzdělávání učitelů

IVIG Praha, Úvod Souvislosti Klub školních knihoven Kdo má vést školní knihovnu?

IVIG Praha, Vzájemné srovnání (pozitiva) Veřejné knihovny – kvalitní fondy informačních dokumentů – profesionální personál – prostorové a technické vybavení – pestrost nabízených aktivit – zajištění potřeb a požadavků pro výuku i volný čas

IVIG Praha, Vzájemné srovnání (pozitiva) Školní knihovny – propojení s výukou – možnost působení na žáky každodenní, systematická – motivace žáků – prostor pro prezentaci výsledků práce v knihovně (studijní, čtenářské)

IVIG Praha, Profil uživatele ŠK (ICŠ) Žáci a učitelé (příp. ostatní zaměstnanci) Rozhodujícím faktorem je výukový program a specializace školy Charakteristické: vyhraněné (záleží na typu školy) informační potřeby a zájmy Zájmové aktivity (doplňující faktor)

IVIG Praha, Společné úkoly – co chceme ? Rozvíjet čtenářskou gramotnost Rozvíjet informační gramotnost žáků i pedagogů Podporovat informační zázemí a atmosféru ve škole

IVIG Praha, Společné úkoly – co chceme ? Rozvíjet netradiční formy práce s knihou, literaturou Podporovat týmovou spolupráci, toleranci Vytvářet prostor pro komunikaci, setkávání

Využívání tradičních i elektronických informačních zdrojů

IVIG Praha, Okruhy spolupráce knihoven Odborná knihovnická pomoc – konzultace, poradenství – semináře – výměny zkušeností – knihovnické kurzy

IVIG Praha, Informace, informace … Knihovnicko-bibliografické lekce Informační výchova, práce s informacemi Informační vzdělávání

IVIG Praha, Smysl spolupráce Okruhy spolupráce: Koordinace KF Regionální literatura Knihovnické a informační služby Podpora čtenářství Informační výchova Zájmové aktivity Cíl: Informační gramotnost žáků a studentů

IVIG Praha, Jak toho dosáhnout? Informační a studijní centra škol Ukázat učitelům možnosti knihoven i výhody spolupráce a lépe (snad postupně) partnerství veřejných knihoven a škol a jejich ISC Dílčí praktická pomoc: např. návrh Knihovního řádu pro ŠK

IVIG Praha, Vedoucí školních knihoven Akreditované knihovnické kurzy Pokus o standardizaci kurzů Krajské i městské knihovny pomáhají učitelům Kurzy i semináře s veřejnými knihovnami Iniciativa Národního institutu pro další vzdělávání učitelů (NIDV Praha)

IVIG Praha, Aktivity MZK Brno Konference Informační gramotnost – vědomosti a dovednosti pro život (2002 – 2006) Sborníky z konferencí Informační vzdělávání v 21. století – seminář Duha 3/2006 – informační vzdělávání v knihovnách

IVIG Praha, Proč je to tak důležité ? (shrnutí) Společnost potřebuje informačně gramotné dospělé !!! Základy pro potřebu celoživotního vzdělávání (četby, získávání každodenních, profesních i zájmových informací)

IVIG Praha, Děkuji za pozornost Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová