Strategie dalšího růstu a finanční plán 2008 Březen 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Advertisements

Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Trendy finančních produktů ČLFA
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Lisovna plastů, spol. s r.o.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Solární systémy pro aktivní topení
Rozhodovací matice.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
František Cvengroš Situace a výhled ekonomiky ČR (podklad pro kulatý stůl k přípravě Národního programu reforem 2013) Ministerstvo financí ČESKÉ REPUBLIKY.
Petr NEČAS ministr práce a sociálních věcí 9. dubna 2008 Bilance dopadů sociálních reforem za rok 2008.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Anvis AVT s.r.o. Vsetín.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Isolit–Bravo spol. s r.o. Jablonné nad Orlicí. Co děláme? Vývoj a výroba vysoce náročných nástrojů a forem Lisování sofistikovaných termoplastů a termosetů.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
Finanční plán 2008 a strategie dalšího růstu Březen 2008.
Finanční plán 2008 LEDEN 2008 Excerpt - Confidential.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Předmět: Řízení podniku 1
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Jednoduchá cesta k optimálnímu rozložení investic
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Martin Říman ministr průmyslu a obchodu 1. ročník konference STROJÍRENSTVÍ OSTRAVA 2007 VÝVOJ, LIDÉ, PŘÍLEŽITOSTI.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Ruská federace x WTO a OECD
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Finanční plán společnosti
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Benson Oak: Plány na rozvoj společnosti Setkání s novináři KK Central, Praha 22. květen 2008 | 14:00 hod. CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Liberalizace trhu z elektřinou a plynem má být prostředkem k dosažení větší konkurenceschopnosti evropského průmyslu, ne cílem za který je často vydávána.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Model struktury strategického managementu
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Transkript prezentace:

Strategie dalšího růstu a finanční plán 2008 Březen 2008

Strana 2 Všeobecná východiska

Strana 3 Od roku 1991 se v ČR zvýšila výroba nových automobilů 4x V roce 2007 bylo v České republice vyrobeno celkem vozidel Výroba v porovnání s rokem 2006 vzrostla o 10 % K nárůstu došlo nejen u všech kategorií vozidel, ale i u všech tuzemských výrobců Lze předpokládat, že celková výroba motorových vozidel v České republice překročí v roce 2008 hranici 1 milion kusů, společně s výrobou na Slovensku pak dosáhne do 5 let hranice 2 milionů vyrobených vozidel. Počet 2 milionů kusů vyrobených aut ročně bude velmi pravděpodobně v Regionu ČR a SR konečný. V roce dosáhne výroba automobilů u jednotlivých výrobců maximální deklarované úrovně. Tím bude pravděpodobně trh v našem regionu, do jisté míry, vyčerpán a momentálně nejsou žádné signály o potenciálním vstupu další automobilky. Česká republika

Strana 4 Evropa a svět S výjimkou Slovenska a České republiky a částečně Maďarska a Polska dochází v Evropě ke stagnaci automobilového průmyslu V krátkodobém horizontu je předpokládáno oživení a to především díky německým a francouzským výrobcům Ve světě dochází ke stagnaci, obdobně jako v Evropě Očekává se, že recese v Americe bude hlubší a delší, než v Evropě Výjimku tvoří Čína a Indie, kde podle prognóz počet automobilů naroste 4x během následujících 10ti let

Strana 5 Obchodní příležitosti Rostoucí poptávka v regionu Česká republika a Slovensko ( Hledání nových zákazníků prioritně v těchto regionech.) Prostor pro další optimalizace v Hlinsku i v Liberci ( Je nutné soustředit se na kvalitu jednotlivých procesů a eliminaci nadbytečného obslužného i nepřímého personálu. Je nutné přizpůsobit náklady reálným cenám na trhu. ) Současná velikost společnosti, možnost dalšího růstu ( U zákazníků jsme v pozici jednoho z největších dodavatelů, což dává určitou míru jistoty pro další spolupráci. ) Zákaznický potenciál ( Nad rámec společností, s nimiž v rámci ČR a Slovenska spolupracujeme, existuje řada firem, které jsme zatím neoslovili. )

Strana 6 Nákladová rizika Vývoj kurzu CZK/EUR Vývoj mezd v ČR ( Průměrná mzda v automobilovém průmyslu je dlouhodobě na úrovni 111% průměru ČR, průměrná mzda v závodě Hlinsko je na úrovni 65 % průměru ČR. ) Vývoj cen materiálu ( V závislosti na zvyšující se ceně ropy rostou ceny granulátu jako nejvýznamnějšího materiálového vstupu. ) Požadavky zákazníků na kvalitu dodávaných výrobků ( Prudce rostou požadavky zákazníků a zvyšují se penalizace za dodávky nekvalitních dílů. Zvyšuje se tlak na závazek dodávek s reálně nedosažitelnými 0 ppm.)

Strana 7 Konkurence v automobilovém průmyslu Konkurence roste nejen z pohledu růstu počtu firem, ale zejména jejich zkvalitňováním a zvyšováním úspěšnosti v budoucích poptávkách. ČR je tradičním výrobcem plastových komponentů a tomu odpovídá i situace na trhu. Konkurovat začínají i výrobci v Německu, Francii a Anglii, kteří rapidně snížili úroveň svých nákladů a jsou schopni konkurovat „českým“ cenám. Vlastní výroba strategických plastových dílů přímo našimi zákazníky Velké nadnárodní firmy Síť poboček (většinou umístěných v automobilových regionech, blízko u zákazníků). Finančně silné společnosti, schopné následovat své zákazníky do nových lokalit, zabezpečují vývoj dílů Středně velké až velké lokální firmy Sektor trhu, ve kterém působíme. Výroba plastů na základě přesných požadavků zákazníků. Tradiční, nezávislí výrobci plastových dílů splňující požadavky a normy automobilového průmyslu. Malí výrobci plastových dílů Firmy vyrábějící z větší části, „neautomobilové“ výrobky. Jedná se o malé společnosti, které z pohledu konkurenčního boje nepředstavují vážnější hrozbu. Rozvinutí dodavatelé Tier 1 od spolupráce s těmito firmami ustupují.

Strana 8 Výroba a technologie Lisování plastů - hlavní činnost : výroba plastových výlisků - 83 vstřikovacích lisů typu Engel v tonážích od 25 do 600 tun pracovníků ( 281 VD, 140 RD, 58 THP ) Komponenty I -hlavní činnost : výroba cívek stykačů, lisování plechových výlisků, obrábění kovů -8 výstředníkových lisů, obráběcí automaty, 7 lisů na termosety, montážní pracoviště, navíječky -123 pracovníků ( 94 VD, 22 RD, 7 THP ) Komponenty II - hlavní činnost : výroba plechových výlisků, svařování kovových sestav, konektorování vodičů, montáže -11 výstředníkových lisů, svařovací lisy, konektorovací stroje Komax, 77 montážních pracovišť -137 pracovníků ( 112 VD, 18, RD, 7 THP )

Strana 9 Struktura do budoucna významných zákazníků Obrat mil CZK 2008 Počet lokalit Podíl zákazníka na celkovém obratu TrendHodnota nově nominovaných projektů mil CZK Valeo ,9%31 Schneider Electric278125,2%0 Grupo Antolin10719,7%0 Arvin Meritor10659,6%18 Kostal8517,7%5 Konsberg3523,2%85 Galvanoplast Fischer2011,8%18 Ontex1311,2%0 Sellier a Bellot1211,1%0 Behr120,1%8 Celkový počet zákazníků:28 (bez intercompany) Počet zákazníků Hlinsko:12* Počet zákazníků Liberec:21* *Zákazníci v více dodacími místy jako Valeo, Arvin Meritor jsou bráni jako 1 zákazník

Strana 10 STRENGHTS – SILNÉ STRÁNKY WEAKNESSES – SLABÉ STRÁNKY OPPORTNITIES – MOŽNOSTI THREATS – HROZBY STRENHGTS - technické know how v oblasti lisování termoplastů i termosetů - znalost montážních postupů - rozsah technologického vybavení lisoven - vysoké technické parametry výrobků - možnost dalších investic a akvizic WEAKNESSES - zatím nejasná organizace firmy, složitá spolupráce uvnitř firmy - layout firmy ( roztříštěnost ) - interní a externí logistika - motivace lidí – chybí jasný motivační systém - komunikace se zákazníkem - příprava projektů OPPORTUNITIES - konjunktura na trhu – rostoucí poptávka především v oblasti automotive - levnější výrobní prostředí proti západoevropské konkurenci - postavení největších dodavatelů u některých zákazníků -možnost následovat zákazníky do nových teritorií S využitím technického know how přejít od prodeje jednoduchých dílců k dodávkám montovaných skupin ( podsestav a sestav ), vzhledových a konstrukčních dílů a tím posílit postavení na trhu a konkurence schopnost. Využít investice do automatizace a detekce a tím snížit personální náklady a zvýšit kvalitu. S využitím investic a možných akvizic následovat naše zákazníky do nových teritorií a tím zhodnotit naší společnost. Využít konjunktury na trhu (tj. zjednodušení situace) ke zlepšení všech procesů ( logistika, výroba,…) v naší společnosti, nastavení systému komunikace a motivace zaměstnanců. Prostředky vytvořené v tomto období využít na zefektivnění společnosti ( layout, organizační struktura, nákup dalších odborníků ). THREATS - rostoucí konkurence - rostoucí náklady na energie, osobní náklady a ceny vstupních materiálů - vývoj kurzu - růst požadavků na kvalitu výrobků – vyšší náklady na nekvalitu - určitá závislost na některých zákaznících Přejít k dodávkám montovaných skupin (podsestav a sestav) a tím převýšit naši konkurenci. Posílit a využít silné stránky společnosti k odůvodnění ( zvýšení ) ceny našich výrobků. Využitím všech technologií diversifikovat rizika závislosti na velkých zákaznících (rozvíjet oblast non automotive do výše 40% ). Zeštíhlit firmu cestou vytvoření efektivní řídící a organizační struktury ( odstranění zbytečných činností ). Zjednodušením a zefektivněním procesů snížit náklady a zvýšit kvalitu výrobků. SWOT analýza

Strana 11 Strategické cíle pro roky Pokračovat v růstu tržeb v rozvojových oblastech do plného vytížení výrobních prostor, dosáhnout meziročního nárůstu 10% - 15% Cíl pro non automotive – elektrotechnický průmysl, pro diverzifikaci rizika dosáhnout podílu non automotive ve výši 40% z celkové objemu tržeb Zaměřit se na získání a rozvoj zákazníků zejména v teritoriu Čech a Slovenska Další růst realizovat formou akvizic do oblastí kde se bude dále rozvíjet automotive průmysl ( Bulharsko, Rumunsko, Ukrajina, …..). Zahájit práce v této oblasti v průběhu roku Zaměřit se na růst a stabilizaci pozice v Tier 2, ve střednědobém horizontu neusilovat o prosazení se do Tier 1 Tlak na pokles marží eliminovat výrobou vyšší funkčních celků s vyšší přidanou hodnotou – výlisek a následná montáž Zajistit přiměřenou úroveň zisku společnosti Zabezpečit růst technických a jiných znalostí a dovedností zaměstnanců

Strana 12 Dílčí strategické cíle - výroba a technologie Základní rozdělení Rozvíjené technologie a činnosti : -A. Lisování termoplastů - výroba výlisků -B. Lisování termosetů - výroba cívek stykačů -C. Montáž jednoduchých i větších celků převážně pro oblast automotive. -D. Konstrukce a výroba forem a nářadí pro lisování plastů Technologie bez dalšího rozvoje - Lisování plechů - Konektorování vodičů - Montáže kabelových svazků Technologie k utlumení - Obrábění kovů

Strana 13 Výroba a technologie - rozvíjené technologie a činnosti A. Lisování termoplastů 1.Přechod od jednoduchých dílů k dílům vzhledovým a konstrukčním, postupně cca 40-50% výroby termoplastů.  Současné strojní vybavení (lisy) dovoluje tuto výrobu  Nutnost zvýšení počtu robotů (manipulátorů) – úspora lidí, kvalita zvýšení kvality vzhledových dílů – škrábance možnost využití dalších kontrolních zařízení (váhy,..) – kvalita konstrukčních dílů automatické ukládání, třídění levá - pravá  Ziskovost těchto výrobků je vyšší, posouvá firmu mezi elitu ve výrobě plastů, větší konkurence schopnost, není takový tlak na nízké ceny.  Únik z kategorie „garážových“ výrobců (jednoduché a laciné díly). 2.Zvýšení podílu 2K dílců (dvou komponentních), cca 20% výroby  Máme know how, 3 stroje – bude další  Doplnění o kontrolní zařízení a ukládání do balení – lidi kvalita. 3.Jednoduché díly  hlavně pro vlastní montáž do sestav pro naše zákazníky – zvýšení přidané hodnoty.

Strana 14 Výroba a technologie - rozvíjené technologie a činnosti B. Termosety 1.Zachování výroby cívek pro firmu Schneider Electric  Máme strojní vybavení a kvalifikovaný personál.  Oslovit další potenciální zákazníky v tomto sektoru ( Moeller, …) C. Montáže 1.Montáž jednoduchých i větších celků převážně pro oblast automotive.  Cíl : Stát se dodavatelem celků s vyšší přidanou hodnotou a tím i důležitým partnerem našich zákazníků, který se pro komplexnost služeb těžko nahrazuje – snížení rizik.  Využití našich výlisků – zvýšení jejich přidané hodnoty.  Máme zkušenosti, jednoduché vybavení a kvalifikovaný personál na jednoduché montáže.  Zavést produktivní technologie – montážní linky včetně robotizovaných pracovišť a montážních automatů. snížení lidského vlivu na montáže – kvalita, efektivita pokud výroba automobilů bude v našem teritoriu, vyšší náklady oproti asijským výrobcům vyrovnají kvalita, doprava, rychlost reakce možnost rozšíření montážních prostorů v současném areálu v Hlinsku

Strana 15 Výroba a technologie - technologie bez dalšího rozvoje Lisování plechů 1.Přetransformovat a zefektivnit tuto výrobu.  Využít tento druh výroby jako součást komplexního řešení nabízených produktů – pro zálisky a montáž.  Optimalizovat technologie a layouty pracovišť.  Vytvořit jedno středisko.  Vybrat pouze používané stroje a efektivně je uspořádat do jednoho prostoru.

Strana 16 Dílčí strategické cíle - zákazníci Zákazníci s dalším potenciálem rozvoje, dále rozvíjení -Zákazníci z oblasti automobilové výroby v teritoriu ČR a Slovenska dosud neoslovení ( Především Tier 1 dodavatelé, kteří umísťují své závody v ČR a SR v souvislosti s příchodem PSA, Kia a Hyundai ) -Zákazníci ze stávajícího portfólia s potenciálem růstu s obratem do 20 % obratu Plastkova -Potenciální zákazníci z oblasti non-automotive (např. výroba a montáž elektronických a telekomunikačních komponentů v evropském teritoriu …) Zákazníci s omezeným růstem, pokračování ve spolupráci bez nových projektů - Zákazníci ze stávajícího portfólia s obratem do 30 % obratu Plastkova ( Valeo, Schneider Electric …. ) Je nutné omezit příliv nových projektů od těchto zákazníků – nebezpečí plynoucí z jejich velikosti v případě ukončení spolupráce. Zákazníci s problematickými projekty, ukončení spolupráce - Projekty s nízkou efektivitou, nízkými sériemi, extrémní náročností ( Sarel, Valeo EMS, Valeo Olesa )

Strana 17 Dílčí strategické cíle - kvalita Dosáhnout konkurenceschopné úrovně nekvality v minimální výši PPM průměrné interní zmetkovitosti a 100 PPM průměrné externí zmetkovitosti v obou částech společnosti Zajistit opakovanou certifikaci společnosti dle ISO 9001 a ISO/TS v obou částech společnosti Připravit společnost k certifikaci podle ISO ( životní prostředí ) Sjednotit systém QMS v celé společnosti

Strana 18 Finanční plán 2008

Strana 19 Východiska finančního plánu pro rok 2008 VÝVOJ TRHU  Poptávka v segmentu automotive ze strany tier-1 nadále přetrvává a umožňuje navýšit využití existujících kapacit v lisovně Hlinsko z 50% na cílových 80%. TRENDY NÁKLADOVÉ STRUKTURY  Nárůst cen elektrické energie o 19% pro Hlinsko, resp. 16% pro Liberec. Ceny elektrické energie jsou sjednány s platností na dva roky. Ceny plynu vzrostou o 8%.  V návaznosti na výsledky kolektivního vyjednávání, došlo k navýšení mezd v Hlinsku o 7,1% v roce 2008 a 0% v roce Další 3% navýšení je sjednáno v bonusu, jehož vyplacení je podmíněno splněním zisku a není zahrnuto v plánu.  Navýšení mezd v Liberci bude činit 3%. KURZOVÉ RIZIKO  Plán předpokládá směnné kurzy 26,80 CZK/EUR, 20,30 CZK/USD a 0,81 CZK/SKK. Při udržení současné úrovně směnných kurzů by Plastkov realizoval kursovou ztrátu 2 mil. Kč. Kurzové zisky a ztráty nejsou v plánu obsaženy.

Strana 20 Manažerské cíle pro rok 2008  Dosáhnout kladného hospodářského výsledku PLASTKOV za rok 2008, s hlavním důrazem na zvýšením provozní efektivnosti závodu Hlinsko  Provést restrukturalizaci nástrojárny, redefinovat činnosti tak, aby sloužila jako obslužný útvar pro Plastkov. Zajistit její kladný hospodářský výsledek  Provést restrukturalizaci výroby závodu Hlinsko (4 výroby – lisovna, Schneider, montáže, lisovna plechů)  Organizačně a právně rozdělit Plastkov a ETA  Zajistit podmínky pro úspěšnou implementaci informačního systému Helios v Hlinsku  Sjednotit systém QMS v obou částech společnosti do konce roku 2008

Strana 21 Investice a mimořádné náklady INVESTICE  Plán investic zahrnuje investice v celkovém objemu 55 mil. Kč Obnova strojního vybavení lisoven 20 mil. Ostatní investice do strojního zařízení 9 mil. Stavební investice v areálu Hlinsko16 mil. Výpočetní technika 10 mil. * 10 mil. investic je financováno formou leasingu  Finanční plán neobsahuje náklady na rozdělení společnosti.  Jednotlivé investice podléhají schválení představenstvem společnosti

Strana 22 Finanční plán – Shrnutí Tržby 1 041, ,2 Náklady výroby / nákup zboží 933,9 978,1 Hrubá marže 107,4 167,1 % Marže 10,3% 14,6% Provozní náklady – segment 77,997,9 Správní a alokované náklady 68,363,3 Provozní zisk-38,85,9 % Marže-3,7%5,2% Nákladové úroky 4,2 14,5 Ostatní finanční náklady 1,1 0 Mimořádné výnosy 2,6 0 HV před zdaněním-41,5-8,

Strana 23 Tržby a hrubá marže Plastkov podle činností Lisovna Liberec Lisovna Hlinsko Komponenty I. Komponenty II. Nástrojárna* Tržby celkem Lisovna Liberec Lisovna Hlinsko Komponenty I. Komponenty II. Nástrojárna Hrubá marže celkem Lisovna Liberec Lisovna Hlinsko Komponenty I. Komponenty II. Nástrojárna % marže celkem %růst *Jedná se o externí tržby ,4% ,5% ,8% ,9% ,9% ,0% ,5% x ,6% ,7% ,7% ,5% 16,8% 20,2% -4,6% 3,0% 20,9% 22,3% 4,6% 11,7% 3,7% 11,2% 10,3% 14,6%

Strana 24 Provozní zisk %růst Tržby Náklady výroby Hrubá marže % Marže Nákup a logistika Jakost Obchodní náklady Průmyslové inženýrství Vedení divize Plastkov (Hlinsko) Správní a alokované náklady (Liberec) Správní a alokované náklady (Hlinsko) Provozní zisk % Marže ,0% ,7% ,5% 10,3% 14,6% ,5% ,2% ,7% ,3% ,7% ,2% ,5% x - 3,7% +5,1%

Strana 25 Opatření – výroba, kvalita, obchod a podpůrné činnosti -34,1 mil. Kč Výchozí stav provozního HV 2007  + 8,0 mil. - optimalizace výrobních procesů, zvýšení produktivity práce, úspora 38 zaměstnanců na lisovně Hlinsko pokud by ke snížení počtu pracovníků proběhlo k byla by úspora o 0,8 mil. vyšší  +4,0 mil. - snížení interní zmetkovitosti z 3,5% na 2% snížení nákladů na zmetky bude o 1,6 mil. vyšší pokud by ke snížení došlo k  +4,5 mil. - racionalizace a optimalizace obslužných činností  +21,4 mil. - navýšení marže a krycího příspěvku prostřednictvím navýšených tržeb o 98 mil. Kč ( 38 mil.Kč Liberec a 60 mil. Kč Hlinsko) +3,8 mil. Kč Plán provozního HV pro rok 2008

Strana 26 Opatření - Nástrojárna -4,7 mil. KčVýchozí stav provozního HV 2007  +2,0 mil. - snížení počtu pracovníků o 10,7% ( k o12 zaměstnanců ) pokud by snížení počtu pracovníků proběhlo k byla by úspora o 1,3 mil. Kč vyšší  +0,9 mil. - racionalizace a optimalizace obslužných činností  +3,9 mil. - marže z nárůstu tržeb o 6,2 mil. Kč +2,1 mil. Kč Plán provozního HV pro rok 2008 Plánovaná struktura obchodní aktivityv tis. Kč servis pro Plastkov + ETA z toho :Plastkov MR Plastkov Hlinsko Spotřebiče 600 nové projekty pro Plastkov + ETA z toho:aktivace vlastní obchodní oddělení 

Strana 27 Přílohy

Strana 28 Kurzové riziko  Jedním z klíčových vstupních faktorů při sestavování plánu jsou směnné kurzy cizích měn, jejichž výše je uvedena v následující tabulce.  Z předpokládané struktury nákupu a prodeje vyplývá následující citlivost skupiny ETA a Plastkov na případný vývoj v oblasti směnných kurzů : PLASTKOV  EUR : V obchodech realizovaných v euru převažují tržby nad nákupy. Přebytek činí cca 2,5 mil. EUR.