SAFETUN CG Zpráva o plnění roku 2007 P. Přibyl J. Heissiger

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Regionální dimenze sítě TEN-T
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Přístroje pro bezpečnostní funkce
Dokumentace k zajištění BOZP
STUDIE PROVEDITELNOSTI PRO PROJEKT „Technologické centrum“ Zpracovatel: EUNICE CONSULTING a.s. 1.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Dynamické rozvozní úlohy
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Josef Keder Hana Škáchová
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Řízení přístupových práv uživatelů
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Ochrana kritické infrastruktury
Dispečerské řízení pražského metra
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Koncepce trvalého uchování knihovních sbírek tradičních i elektronických dokumentů v knihovnách ČR do roku 2010 Bohdana Stoklasová & kol. Národní knihovna.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_VOLBA.
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Integrované dopravní systémy
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Dokumentace k zajištění BOZP
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
SAFETUN CG Úkoly a organizace projektu Pracovní balíčky Další aktivity.
Znojmo, Břeclav, Brno listopad 2014 kpt. Ing. Luděk VRÁNA HZS JmK, oddělení stavební prevence.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška AUDIT BEZPEČNOSTI POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství,
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Evropské a národní normy, terminologie. Úvod Do cca roku 2000 byla většina evropských tunelů vybudována podle specifikací, které neodpovídaly soudobým.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Bc. Pavel Pilecký učo:  Cíl práce  Testování současného evakuačního plánu  Výsledky testování  Zjištěné nedostatky  Návrhy řešení na odstranění.
Tabulky traťových poměrů
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

SAFETUN CG711-020-910 Zpráva o plnění roku 2007 P. Přibyl J. Heissiger P. Hrubeš 26. březen 2008

Organizace projektu Příjemce Širší pracovní tým Zástupce zadavatele Koordinátor a příjemce Eltodo EG, a.s. (prof. Přibyl, Ing. Heissiger) Příjemce Fakulta dopravní ČVUT (ing. Hrubeš, PhD, ing. Menglerová) Širší pracovní tým BKOM (ing. Matouš), ČSS/Tunelová sekce (ing. Smolík), EDS (ing. Kolátek, CSc.), GŘ HZS (ing. Hora), Metrostav (ing. Strejček), ŘSD (ing. Lébl), TSK (ing. Tandler) Zástupce zadavatele ing. Tichý, CSc.

Zadání projektu - 2007 A701: Analýza a syntéza bezpečnostního a technologického vybavení tunelů do 500 m (1.4.2007-31.12.2007) A702: Automatizované zpracování mimořádných situací v tunelech (1.4.2007-31.12.2008) A703: Návrh jednotné metodiky pro kvantitativní analýzu rizik v silničních tunelech (1.4.2007-31.12.2008) Další aktivity Dokončení Metodické příručky pro testování požáry Přepracování TP154 „Provoz, správa a údržba tunelů“ Zastupování ČR v PIARC C3.3 „Road Tunnel Operation“ Návrh vybavení Libereckého tunelu (260 m) …

Zadání projektu - 2008 A801: Metodika pro realizaci minimálních bezpečnostních požadavků pro tunely do 500 m (1.1.2008-31.12.2008) A802: Metodika pro provádění analýzy nákladů a přínosů z hlediska bezpečnosti (1.1.2008-31.12.2009) A803: Evakuační model silničního tunelu (1.1.2008-31.12.2009) v předstihu na návrh styčného pracovníka MD: A901: Jednotný systém pro výuku, cvičení a trénink obsluh operátorů silničních tunelů (1.1.2009-31.12.2009)

Postup prací Řešení probíhá formou týmové práce Výstupy formovány do výzkumných zpráv, TP a metodických příruček kontrolovatelné Výzkumné zprávy: VZ 247/07 „Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m“ … A701 VZ 249/07 „Návrh nových kategorií silničních tunelů a modelování dopravy“ … A701 VZ 250/07 „Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelech“ … A702 VZ259/07 „Návrh a ověření QRA pro silniční tunely“ …A703 VZ260/07 „Možnosti software vybavení pro simulace pohybu osob při evakuaci ze silničních tunelů“ … A803

VZ 247/07 „Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m“ Modelování mimořádných dopravních stavů a situací v tunelech délek do 500 metrů VZ 247/07 „Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m“ VZ 249/07 „Návrh nových kategorií silničních tunelů a modelování dopravy“

Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m Analyzované národní předpisy Technické podmínky 98 Česká technická norma ČSN 73 7507 Česká technická norma ČSN 73 6201 Zahraniční standardy Slovenská požární směrnice Americká norma NFPA 502 Francouzský oběžník Rakouská norma RVS 9.282 Rakouská norma RVS 9.261 Švýcarská směrnice pro ventilaci Německá směrnice RABT Mezinárodní předpisy PIARC ... EC 2004/54/EC Pro přehlednost: grafická interpretace

Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m Závěr: pod hranicí délky 300 metrů nejsou u většiny analyzovaných dokumentů žádné, nebo minimální požadavky na vybavení tunelu

Detailní analýza bezpečnostních kategorií Základ TP98 převzato z PIARC 1999 Převedení log do lineárního měřítka koeficienty mocninné funkce

Bezpečnostní kategorie krátkých tunelů (2) nikdy nebude TC Predikce ze sčítání ŘSD Největší problém - neurčitost v intenzitě

Závěry: Návrh nových kategorií (mimo 54/2004/ES) Podjezd a tunel do 100 m Osvětlení Dopravní značení: minimální vybavení Tunel kategorie TD délka 100 až 300 m požadavky na vybavení dány tímto předpisem Tunel kategorie TDH zaveden pojem Vysoce zatížený tunel DTV/1 JP > 15000 a současně 2 denní hodiny q > 1000 ekv_voz/1 JP vybavení v zásadě odpovídá kategorii TA (analýza rizik) Tunel kategorie TC délka 300 až 500 m Tunel kategorie TCH

Graf třídění tunelů do kategorií

Dopravní vybavení

Osvětlení Denní osvětlení tunelů a podjezdů: Náhradní osvětlení: do délky 25 m není instalováno od délky 25 m do 200 m se řídí dle multikriteriální analýzy, nebo vyhodnocením průhledu skrz tunel od délky 200 m potřebují vždy některý druh denního osvětlení Náhradní osvětlení: v tunelech do 500 m není instalováno

Osvětlení Zobrazení metody průhledu tunelem (LTP). tunel Lučivná

Ventilace; Zásobování elektrickou energií Krátké tunely do 500 m se nevybavují provozní ani požární ventilací. Tunely se na základě kvantitativní analýzy rizik vybavují požární ventilací pro směrování kouře pouze pokud jsou únikové východy ve větší vzdálenosti než 250 m nebo je jinak ztížen únik osob. Při vyšších intenzitách dopravy a při předpokladu tvorby kongescí v tunelu je v odůvodněných případech možné tyto tunely provozní ventilací vybavit. Pro krátké tunely se připouští napájení elektrickou energií ve stupni 2, viz. TP98, kap. 11.3.1. Nezávislý záložní zdroj napájení elektrickou energií ve smyslu kap. 11.4.2 se nepoužívá. Zdroj nepřerušované dodávky elektrické energie, kap. 11.4.3 TP98, se použije pouze v odůvodněných případech pro světelné signály a proměnné dopravní značky dopravního systému.

Bezpečnostní vybavení 1 Doporučuje se instalovat mimo portály tunelu hlásky nouzového volání napojené na 24 h dispečerskou službu 2 Doporučuje se instalovat TV kameru v oblasti portálu s jednoduchým sekvenčním přenosem přehledového obrazu na dispečink 3 Pro intenzitu dopravy  10 000 ekvivalentních vozidel na den a jízdní pruh 4 Dopravní značení tunelů do 100 m odpovídá „Minimálnímu vybavení pro krátké tunely“ dle TP98, kap. 3.2.3 5 Dopravní značení tunelů od 100 m se volí ve shodě s grafem na obr. 3-4 TP98 6 Pro intenzity dopravy v tolerančním pásmu na základě dopravního řešení a bezpečnostní analýzy 7 Instalují se pokud je v tunelu mechanická ventilace 8 Požaduje se v tunelech delších než 400 m 9 Osvětlení tunelu se navrhuje dle tabulky návrhu denního osvětlení. Náhradní osvětlení se nenavrhuje.

Analýza současných a budoucích tunelů Celkem 62 tunelů 12 tunelů do 300 m 32 tunelů do 500 m Ve statistice nejsou eko-tunely

Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelech VZ 250/07 „Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelech“

Automatizované zpracování mimořádných událostí v tunelech Jedno centrální úložiště pro všechny sledované tunely - NDIC Webový server je součástí vnitřní sítě dispečinku zatím nelze automatizovaný přenos z tunelové knihy (Pražský okruh?) připraven projekt (2008) pro všechny dispečinky Automatické zálohování dat na dispečinku i v úložišti

Automatizované zpracování mimořádných událostí v tunelech Jednoduchost výsledné analýzy dat Možnost vytvořit analýzu pro libovolný sledovaný tunel nebo více tunelů najednou Výstup ve formě grafu případně tabulky správce tunelu silniční správní úřad podklady pro EK

Automatizované zpracování mimořádných událostí v tunelech Byly vyhodnoceny dotazníky pro dispečery TSK a BKOM Probíhají práce na nové podobě formuláře pro zápis MU

VZ 259 „Návrh a ověření QRA pro silniční tunely“ Návrh a ověření jednotné metodiky pro kvantitativní analýzu rizik v silničních tunelech VZ 259 „Návrh a ověření QRA pro silniční tunely“

Analytická část prací Dokumenty PIARC/C3.3 „Road Tunnel Operation“ Integrated Approach for Road Tunnel Safety Responsibilities in Tunnel Safety Management lektorování dvou dokumentů Poskytnut návrh A dokumentu Posouzení bezpečnostní analýzy tunelu Komořany Vytvoření původní teorie modelování UML expertní hodnocení uzlů stromkový diagram

Evakuační model silničního tunelu plán od ledna 2008

Evakuační model Důležitá součást Analýzy scénářů Modelování pohybu chodců Analýza možností sw produktů: SIMULEX, STEPS, … Praktické ověřování testování propustnosti únikových cest a zjišťování evakuačních dob nastavení různých scénářů únikových situací pro sledované prostory Není účelné vyvíjet vlastní program, ale zajistit optimální nákupem

Evakuace osob z tunelu SIMULEX Věrný obraz nehody Simulace osob fyzické rozměry psychologické vlastnosti

Návrhy úprav stávajících předpisů Změny a doplňky TP 98 Změny a doplňky ČSN 73 7507

Změny a doplňky TP 98 a ČSN 737507 Shrnutí změn a doplňků projektu OPTUN a 1. roku řešení projektu SAFETUN TP 98: Funkční a informační architektura tunelových staveb Nová bezpečnostní kategorizace tunelů Nový návrh osvětlení krátkých tunelů Optimalizace provozu ventilace Zmínka o vlivu designu tunelu na řidiče Měření úsekové rychlosti v tunelu Ochrana před bludnými proudy Změny a doplňky ČSN 73 7507 Nová bezpečnostní kategorizaci tunelů Technické vybavení tunelů

Další aktivity Revize TP 154 Dokončení Metodické příručky pro testování požáry Publikační činnost

Další aktivity Dokončení Metodické příručky pro testování požáry příručka odevzdána MD ČR schválena HZS Ostrava kritizována GŘ HZS Přepracování TP154 „Provoz, správa a údržba tunelů“ Koordinace aktivit PIARC zastupování ČR ve výboru C3.3 „Road Tunnel Operation“ Spolupráce v rámci WTC 2007 publikace k architektuře tunelů Další publikační činnost Chování řidičů v tunelu Vliv měření úsekové rychlosti Příspěvek ke krátkým tunelům

Závěr Vliv projektů MD na systémové řešení vybavení tunelů odpovídá evropským trendům ani jeden tunel není nutné předělávat díky Direktivě ČR má i standardy na provozování tunelů Posílit působení projektů v oblasti ne-optimálního vybavování tunelů subjektivní vlivy ne-optimálního provozování tunelů nutnost analýzy dat a informací