Ing. Iva Hrn č i ř íková, Ph.D. Liga proti rakovině Brno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

KOUS Vysočina, o.s. KOUS je zkratka pro Koordinační uskupení nestátních neziskových organizací, které působí v kraji Vysočina.
Účast veřejnosti ve veřejné správě Výkon ústavně zaručených práv II. 31. března 2014.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Finanční možností svépomocných skupin
Veřejná správa – úvod.
Koncepce péče o staré občany
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autor: Jitka Krausová, ERC Stanovy ERC v ČR. autor: Jitka Krausová, ERC Stanovy ERC v ČR Stávající Stanovy ERC byly přijaty Prezidiem ERC v ČR dne
Kontrola veřejné správy
Druhý workshop klastru v oboru zpracování kamene Hradec Králové, Klastry – přehled právních forem Ing. František Žoček Projektový manažer.
Kliknutím lze upravit styl předlohy. Nestátní neziskové organizace.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Všeobecný přehled Pracovní právo Mgr. Pavel PETR.
Sdružování a shromažďování občanů Přednáška SVNIT M. Horáková.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Rozpočty územních samosprávných celků
Právo na informace Tereza Danielisová,
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Základy správního práva
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
Územní samospráva Kraje
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
NEVLÁDNÍ NEZISKOVÉ ORGANIZACE (NNO)
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 3. přednáška, Právní formy, postup zakládání.
Územní samospráva Obce
Sociálně pedagogická činnost v neziskovém sektoru Zimní semestr 2013.
STÁTNÍ PODNIK.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
1 Účast veřejnosti na rozhodování ve veřejné správě – základní pojmy Jitka Bělohradová.
Občanský sektor. Veřejný prostor Klíčová slova: stát x člověk (občan) – mezi nimi se rozpíná prostor – zahrnuje věci veřejné Klíčová slova: stát x člověk.
ZÁKON 83/1990 Sb. ze dne 27. března 1990 o sdružování občanů Změna: 300/1990 Sb. Změna: 513/1991 Sb. Změna: 68/1993 Sb.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Přednáška Evropská Studia 2008 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Orgány právnické osoby Jednání za právnickou osobu.
Neziskové formy podniku -> Ekonomika a neziskový sektor Ekonomika a neziskový sektor
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Územně-správní.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Nestátní neziskové organizace
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Výroční zpráva Občanského sdružení Konipaska za rok 2014
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Subjekty a objekty veřejných politik
PBSNPB2: Legislativní vymezení neziskového sektoru Korporace: spolky a pobočné spolky Jakub Pejcal ESF MU, Katedra veřejné ekonomie.
Nevládní neziskové organizace pro HEN
ZÁKON 83/1990 Sb. ze dne 27. března 1990 o sdružování občanů
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Sociální práce TEĎ a TADY II
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NNO partner pro rozvoj kraje
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

Ing. Iva Hrn č i ř íková, Ph.D. Liga proti rakovině Brno

Liga proti rakovině Brno je samostatným právním subjektem, dobrovolným občanským sdružením, jehož cílem je snižování počtu onkologických onemocnění v naší populaci a včasný záchyt nádorového onemocnění.

Liga proti rakovině Brno Vznikla v roce 1990 na Masarykově onkologickém ústavu v Brně Založili lékaři – onkologové Zaregistrována v roce 1990 na Ministerstvu vnitra Vznikla v roce 1990 na Masarykově onkologickém ústavu v Brně Založili lékaři – onkologové Zaregistrována v roce 1990 na Ministerstvu vnitra

Občanské sdružení Vznik, podobu i zánik občanských sdružení upravuje zákon č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů. Občanské sdružení je právnickou osobou podle českého práva. To znamená, že má vlastní právní subjektivitu a díky ní může jednat vlastním jménem.

Založení neziskové organizace Založit občanské sdružení je poměrně jednoduchá záležitost. Sdružení vzniká registrací u Ministerstva vnitra. Každý má právo sdružovat se v občanských sdruženích, a proto k jeho založení není třeba povolení, ale ohlášení neboli registrace po splnění zákonných podmínek, kterou provede Ministerstvo vnitra.

Založení neziskové organizace Postup je následující: Sdružení mohou založit nejméně tři občané, z nichž alespoň jeden musí být starší osmnácti let (tvoří tzv. přípravný výbor). 4 členové výboru mezi sebou zvolí zmocněnce přípravného výboru, kterému budou doručovány písemnosti. Přípravný výbor sepíše návrh na registraci sdružení k návrhu se připojí stanovy občanského sdružení ve dvojím vyhotovení Návrh se stanovami se zašle na Ministerstvo vnitra Neshledá-li Ministerstvo ve stanovách rozpor se zákonem, sdružení zaregistruje. Na adresu zmocněnce přípravného výboru zašle kopii stanov s vyznačeným dnem registrace a s otiskem razítka (ověřená kopie stanov). Právní subjektivita vzniká sdružení dnem registrace. Registraci je možno odmítnout mimo jiné proto, že stanovy obsahují diskriminující ustanovení ve vztahu k členům, nebo jsou naopak namířeny proti nečlenům sdružení, nebo proto, že se jedná o tzv. nedovolené sdružení. Nedovolenými jsou podle § 4 sdružení zaměřená na omezování lidských práv, sdružení která sledují dosahování svých cílů protizákonnými a protiústavními prostředky, sdružení ozbrojená nebo sdružení, která zřizují ozbrojené složky. O odmítnutí rozhodne ministerstvo do 10 dnů, přičemž proti tomuto rozhodnutí mohou členové přípravného výboru podat opravný prostředek k Nejvyššímu soudu. Nebyla-li zmocněnci přípravného výboru do čtyřiceti dnů ode dne, kdy ministerstvu došel návrh doručena ověřená kopie stanov nebo rozhodnutí o odmítnutí registrace, sdružení stejně vznikne a to dnem následujícím od uplynutím této lhůty. Zmocněný člen sdružení podá žádost na Český statistický úřad (ČSÚ), ke které přiloží ověřenou kopii stanov. ČSÚ přidělí sdružení identifikační číslo (IČO). Postup je následující: Sdružení mohou založit nejméně tři občané, z nichž alespoň jeden musí být starší osmnácti let (tvoří tzv. přípravný výbor). 4 členové výboru mezi sebou zvolí zmocněnce přípravného výboru, kterému budou doručovány písemnosti. Přípravný výbor sepíše návrh na registraci sdružení k návrhu se připojí stanovy občanského sdružení ve dvojím vyhotovení Návrh se stanovami se zašle na Ministerstvo vnitra Neshledá-li Ministerstvo ve stanovách rozpor se zákonem, sdružení zaregistruje. Na adresu zmocněnce přípravného výboru zašle kopii stanov s vyznačeným dnem registrace a s otiskem razítka (ověřená kopie stanov). Právní subjektivita vzniká sdružení dnem registrace. Registraci je možno odmítnout mimo jiné proto, že stanovy obsahují diskriminující ustanovení ve vztahu k členům, nebo jsou naopak namířeny proti nečlenům sdružení, nebo proto, že se jedná o tzv. nedovolené sdružení. Nedovolenými jsou podle § 4 sdružení zaměřená na omezování lidských práv, sdružení která sledují dosahování svých cílů protizákonnými a protiústavními prostředky, sdružení ozbrojená nebo sdružení, která zřizují ozbrojené složky. O odmítnutí rozhodne ministerstvo do 10 dnů, přičemž proti tomuto rozhodnutí mohou členové přípravného výboru podat opravný prostředek k Nejvyššímu soudu. Nebyla-li zmocněnci přípravného výboru do čtyřiceti dnů ode dne, kdy ministerstvu došel návrh doručena ověřená kopie stanov nebo rozhodnutí o odmítnutí registrace, sdružení stejně vznikne a to dnem následujícím od uplynutím této lhůty. Zmocněný člen sdružení podá žádost na Český statistický úřad (ČSÚ), ke které přiloží ověřenou kopii stanov. ČSÚ přidělí sdružení identifikační číslo (IČO).

Odkazy pro nás obecné

Neziskový sektor Jedním z podstatných rysů polistopadového vývoje České republiky bylo formování rozličných občanských aktivit, působících ve všech sférách života, tedy aktivit, které jsou tradičně jedním z pilířů standardní demokratické společnosti. V těchto aktivitách nacházejí příslušníci tzv. "občanské společnosti" možnost svobodně se sdružovat, vytvářet více či méně formalizované organizace a jejich prostřednictvím se podílet na řešení jednotlivých osobních, skupinových či společenských problémů. Tyto občanské aktivity se někdy odehrávají zcela neformálně, často však hledají formalizovanou strukturu, která by jim umožňovala působit jako právní subjekty. Nejčastějšími typy takto institucializovaných organizací u nás jsou nadace a nadační fondy, občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti. Zejména tyto organizace vytvářejí tzv. neziskový (jinak též "občanský" či "třetí") sektor. Ve společnosti působí zejména v sociální, zdravotní, humanitární a kulturní oblasti a často doplňují či nahrazují státní péči.

Základní společenské rysy neziskových organizací (podle Jenkins University) organizovanost - NNO jsou do určité míry institucionalizovány - Podle občanského zákoníku patří mezi nestátní neziskové organizace (zkráceně NNO): občanská sdružení (lidé se sdružují ke konkrétnímu účelu, hlavním znakem jsou členové) obecně prospěšné společnosti (poskytují všem prospěšné služby, hlavním znakem je činnost) nadace a nadační fondy (finančně podporují prospěšné cíle, hlavním znakem je nadační jmění) církve, náboženské společnosti a jejich účelová opatření zájmová sdružení právnických osob, pokud nejsou založena za účelem zisku odbory politické strany organizovanost - NNO jsou do určité míry institucionalizovány - Podle občanského zákoníku patří mezi nestátní neziskové organizace (zkráceně NNO): občanská sdružení (lidé se sdružují ke konkrétnímu účelu, hlavním znakem jsou členové) obecně prospěšné společnosti (poskytují všem prospěšné služby, hlavním znakem je činnost) nadace a nadační fondy (finančně podporují prospěšné cíle, hlavním znakem je nadační jmění) církve, náboženské společnosti a jejich účelová opatření zájmová sdružení právnických osob, pokud nejsou založena za účelem zisku odbory politické strany

soukromá povaha organizací - NNO jsou oddělené od státní správy - nejsou její součástí ani nejsou řízeny státními úředníky. nerozdělují zisk - Pokud NNO dosáhnout zisku, pak jej používají opětovně na cíle dané posláním organizace. samospráva, autonomie - NNO samy řídí svou činnost, mají vlastní interní pravidla a nejsou ovládány zvenčí. dobrovolnost - NNO zahrnují významný prvek dobrovolné činnosti, ať již formou účasti na konkrétních aktivitách nebo ve vedení organizace. To ovšem neznamená, že všechny či většina příjmů, musí pocházet z dobrovolných příspěvků nebo že většina pracovníků jsou dobrovolníci. Jako určitý znak "dobrovolnosti" postačuje jakýkoliv dobrovolný prvek, např. dobrovolná správní rada. soukromá povaha organizací - NNO jsou oddělené od státní správy - nejsou její součástí ani nejsou řízeny státními úředníky. nerozdělují zisk - Pokud NNO dosáhnout zisku, pak jej používají opětovně na cíle dané posláním organizace. samospráva, autonomie - NNO samy řídí svou činnost, mají vlastní interní pravidla a nejsou ovládány zvenčí. dobrovolnost - NNO zahrnují významný prvek dobrovolné činnosti, ať již formou účasti na konkrétních aktivitách nebo ve vedení organizace. To ovšem neznamená, že všechny či většina příjmů, musí pocházet z dobrovolných příspěvků nebo že většina pracovníků jsou dobrovolníci. Jako určitý znak "dobrovolnosti" postačuje jakýkoliv dobrovolný prvek, např. dobrovolná správní rada.

Liga proti rakovině Brno Stále stoupající trend onemocnění a úmrtnosti na rakovinu nastoluje boj proti ní prvořadým úkolem celé společnosti bez rozdílu věku, národnosti, víry, profese, společenského postavení. Cílem Ligy je poskytovat v tomto boji na dobrovolném základě vydatnou pomoc všude tam, kde je potřebná a kde je v současnosti málo účinná pro nedostačující zdroje, rezervy v organizaci nebo v poznání.

Prvořadým úkolem Ligy jsou zejména: a) Kvalifikovaně informovat obyvatelstvo o rizikových faktorech, podílejících se na vzniku rakoviny. b) Organizovat kampaně proti škodlivým vlivům v životosprávě a v prostředí. c) Zaměřovat se na osvětu a preventivní akce, zvláště v rizikových skupinách obyvatelstva. d) Prosazovat, aby onkologické odbornosti bylo věnováno v pregraduální i postgraduální výchově lékařů i zdravotních sester místo úměrné společenské závažnosti onkologických chorob. e) Popularizovat vhodnými formami nové poznatky v oblasti onkologické vědy a vystupovat proti zkresleným informacím. f) Věnovat maximální pozornost kvalitě života léčených a vyléčených onkologických pacientů a poskytovat jim všestrannou pomoc, využívat jejich námětů pro zlepšení léče o onkologicky nemocné, získávat je pro podporu Ligy. g) Napomáhat rozvoji onkologických institucí, sítě onkologických zařízení a kontaktů mezi nimi v zájmu péče o nemocné i rozvoje onkologické vědy. h) Organizovat odborné informační akce, podporovat odborná jednání (semináře, sympózia, kongresy) s onkologickou problematikou. i) Rozvíjet kontakty s podobě orientovanými aktivitami v zahraničí a účelně jí využívat pro rozvoj onkologie a péče o onkologicky nemocné. Prvořadým úkolem Ligy jsou zejména: a) Kvalifikovaně informovat obyvatelstvo o rizikových faktorech, podílejících se na vzniku rakoviny. b) Organizovat kampaně proti škodlivým vlivům v životosprávě a v prostředí. c) Zaměřovat se na osvětu a preventivní akce, zvláště v rizikových skupinách obyvatelstva. d) Prosazovat, aby onkologické odbornosti bylo věnováno v pregraduální i postgraduální výchově lékařů i zdravotních sester místo úměrné společenské závažnosti onkologických chorob. e) Popularizovat vhodnými formami nové poznatky v oblasti onkologické vědy a vystupovat proti zkresleným informacím. f) Věnovat maximální pozornost kvalitě života léčených a vyléčených onkologických pacientů a poskytovat jim všestrannou pomoc, využívat jejich námětů pro zlepšení léče o onkologicky nemocné, získávat je pro podporu Ligy. g) Napomáhat rozvoji onkologických institucí, sítě onkologických zařízení a kontaktů mezi nimi v zájmu péče o nemocné i rozvoje onkologické vědy. h) Organizovat odborné informační akce, podporovat odborná jednání (semináře, sympózia, kongresy) s onkologickou problematikou. i) Rozvíjet kontakty s podobě orientovanými aktivitami v zahraničí a účelně jí využívat pro rozvoj onkologie a péče o onkologicky nemocné.

Členství Členem se může stát každý občan České republiky starší 15ti let, který má zájem na činnosti, spojené s bojem proti rakovině, zahrnuté v programu Ligy. Čestným členem může být jmenován český státní občan nebo občan jiné státní příslušnosti, který svým postavením nebo prací představuje pro hnutí Ligy mimořádný přínos. Výše ročního příspěvku je dobrovolná. Členem se může stát každý občan České republiky starší 15ti let, který má zájem na činnosti, spojené s bojem proti rakovině, zahrnuté v programu Ligy. Čestným členem může být jmenován český státní občan nebo občan jiné státní příslušnosti, který svým postavením nebo prací představuje pro hnutí Ligy mimořádný přínos. Výše ročního příspěvku je dobrovolná.

Práva a povinnosti členů Podle svého zaměření, možností a schopností hledat cesty k naplňování cílů Ligy. Prosazovat a hájit poslání Ligy, zájmy onkologických pacientů a podporovat rozvoj onkologické vědy. Aktivně - podle svých možností - se zapojit do akcí, organizovaných Ligou. Upozorňovat na skutečnosti, jež jsou v rozporu s cíli Ligy a hledat cesty k nápravě. Získávat podporu široké veřejnosti pro cíle Ligy. Získávat nové členy, příznivce Ligy. Podle svého zaměření, možností a schopností hledat cesty k naplňování cílů Ligy. Prosazovat a hájit poslání Ligy, zájmy onkologických pacientů a podporovat rozvoj onkologické vědy. Aktivně - podle svých možností - se zapojit do akcí, organizovaných Ligou. Upozorňovat na skutečnosti, jež jsou v rozporu s cíli Ligy a hledat cesty k nápravě. Získávat podporu široké veřejnosti pro cíle Ligy. Získávat nové členy, příznivce Ligy.

Organizační struktura Ligy Liga se skládá ze základní organizace a případných místních poboček. Tyto pobočky sdružují členy, působící v obvodě územní působnosti. O jejich zřízení, stejně jako o změnách jejich působnosti rozhoduje plenární schůze Ligy. Základní organizace a místní pobočky volí své předsednictvo a revizní komisi. Nejvyšším orgánem Ligy je plenární schůze. Liga se skládá ze základní organizace a případných místních poboček. Tyto pobočky sdružují členy, působící v obvodě územní působnosti. O jejich zřízení, stejně jako o změnách jejich působnosti rozhoduje plenární schůze Ligy. Základní organizace a místní pobočky volí své předsednictvo a revizní komisi. Nejvyšším orgánem Ligy je plenární schůze.

Řídící orgány Ligy Plenární schůze Ligy Předsednictvo Ligy Revizní komise Ligy Plenární schůze místní pobočky Ligy Předsednictvo místní pobočky Ligy Revizní komise místní pobočky Ligy Plenární schůze Ligy Předsednictvo Ligy Revizní komise Ligy Plenární schůze místní pobočky Ligy Předsednictvo místní pobočky Ligy Revizní komise místní pobočky Ligy

Plenární schůze Plenární schůze Ligy se zúčastňují její členové anebo delegáti zvolení na plenárních schůzích místních poboček, kteří mají rovnocenný hlas. Plenární schůzi svolává předsednictvo Ligy jedenkrát za dva roky, v případě mimořádné potřeby i v jiném termínu. Plenární schůze Ligy se zabývá zejména: a) hodnocením práce Ligy b) vytváří program a činnost Ligy c) vytváří změny a doplňky stanov Ligy d) má právo rozhodnout o zrušení Ligy Plenární schůze Ligy se zúčastňují její členové anebo delegáti zvolení na plenárních schůzích místních poboček, kteří mají rovnocenný hlas. Plenární schůzi svolává předsednictvo Ligy jedenkrát za dva roky, v případě mimořádné potřeby i v jiném termínu. Plenární schůze Ligy se zabývá zejména: a) hodnocením práce Ligy b) vytváří program a činnost Ligy c) vytváří změny a doplňky stanov Ligy d) má právo rozhodnout o zrušení Ligy

Předsednictvo Ligy je dvojí: a) čestné předsednictvo b) výkonné předsednictvo Předseda zastupuje Ligu na veřejnosti a jedná jejím jménem. Má zástupce, který je součastně místopředsedou Ligy. Předsednictvo se schází jedenkrát měsíčně. Předsednictvo plní úkoly stanovené programem Ligy. V neodkladných případech, pokud není možné svolat předsednictvo, může vyřizovat běžné organizační a pracovní problémy předseda nebo místopředseda. Veškeré dokumenty a prohlášení event. další písemnosti podepisuje za Ligu předseda, případně pověření členové předsednictva. Předsednictvo Ligy je dvojí: a) čestné předsednictvo b) výkonné předsednictvo Předseda zastupuje Ligu na veřejnosti a jedná jejím jménem. Má zástupce, který je součastně místopředsedou Ligy. Předsednictvo se schází jedenkrát měsíčně. Předsednictvo plní úkoly stanovené programem Ligy. V neodkladných případech, pokud není možné svolat předsednictvo, může vyřizovat běžné organizační a pracovní problémy předseda nebo místopředseda. Veškeré dokumenty a prohlášení event. další písemnosti podepisuje za Ligu předseda, případně pověření členové předsednictva.

Revizní komise Revizní komise je volena plenární schůzí. Tvoří ji tři členové Ligy. Je nezávislým orgánem, který zodpovídá za hospodářství Ligy a za kontrolní činnost. Revizní komise má právo vyžadovat informace o činnosti Ligy, stejně jako má právo kontrolovat všechny doklady o příjmech a výdajích spojených s činností Ligy. Revizní komise je volena plenární schůzí. Tvoří ji tři členové Ligy. Je nezávislým orgánem, který zodpovídá za hospodářství Ligy a za kontrolní činnost. Revizní komise má právo vyžadovat informace o činnosti Ligy, stejně jako má právo kontrolovat všechny doklady o příjmech a výdajích spojených s činností Ligy.

Finanční prostředky Zdrojem prostředků pro finanční zabezpečení plnění programu Ligy mohou být státní dotace, příspěvky a dary různých institucí i jednotlivců jak doma, tak i v zahraničí, dále výnosy z dobročinných akcí uspořádaných pod záštitou Ligy, členské příspěvky členů Ligy. Finanční záležitosti jsou ve výlučné pravomoci předsednictva, jež rozhoduje i o přidělení určitých finančních prostředků pro činnost místních poboček. Předsednictvo Ligy předloží na nejbližším plenárním zasedání finanční rozpočet ke schválení. Prostředky Ligy jsou účelovým určeným majetkem a nesmějí být použity pro jiné cíle, než pro které je určuje organizační řád. Zdrojem prostředků pro finanční zabezpečení plnění programu Ligy mohou být státní dotace, příspěvky a dary různých institucí i jednotlivců jak doma, tak i v zahraničí, dále výnosy z dobročinných akcí uspořádaných pod záštitou Ligy, členské příspěvky členů Ligy. Finanční záležitosti jsou ve výlučné pravomoci předsednictva, jež rozhoduje i o přidělení určitých finančních prostředků pro činnost místních poboček. Předsednictvo Ligy předloží na nejbližším plenárním zasedání finanční rozpočet ke schválení. Prostředky Ligy jsou účelovým určeným majetkem a nesmějí být použity pro jiné cíle, než pro které je určuje organizační řád.

Historie Ligy od 2000 Předsedkyně MUDr. Milana Šachlová, CSc., Ph.D. Místopředsedkyně PhDr. Zuzana Joukalová Úzké propojení s MOÚ Spolupráce s regionem – kontakt na regionální média Spolupráce s ostatními sdruženími Účast na BOD Předsedkyně MUDr. Milana Šachlová, CSc., Ph.D. Místopředsedkyně PhDr. Zuzana Joukalová Úzké propojení s MOÚ Spolupráce s regionem – kontakt na regionální média Spolupráce s ostatními sdruženími Účast na BOD

2005 Liga zaštiťuje vznik Poradny pro zdravou výživu a odvykání kouření Práce studentů Ph.D. – pomoc, akce Liga zaštiťuje vznik Poradny pro zdravou výživu a odvykání kouření Práce studentů Ph.D. – pomoc, akce

Zaměření Ligy Vychází z činnosti poradny – prevence vzniku civilizačních chorob, odvykání kouření, nekouření dětí a mládeže Přednášky pro ZŠ, SŠ, pro veřejnost Celoregionální akce pro veřejnost, pro děti na školách Vychází z činnosti poradny – prevence vzniku civilizačních chorob, odvykání kouření, nekouření dětí a mládeže Přednášky pro ZŠ, SŠ, pro veřejnost Celoregionální akce pro veřejnost, pro děti na školách

Típni to taky! Soutěž pro děti – výtvarná, jazyková

Típni to! Akce pořádaná společně s MU Protikuřácký den na školách Akce pořádaná společně s MU Protikuřácký den na školách

Típni to taky! Celoregionální soutěž pro kuřáky – sázka – dochází do poradny, kontrola Zúčastnilo se 30 párů, 18 dokončilo Celoregionální soutěž pro kuřáky – sázka – dochází do poradny, kontrola Zúčastnilo se 30 párů, 18 dokončilo

Těžká sázka Spolupráce s Č ro Princip – vsadí se 2, kdo vydrží, naše poradna dozorovala, poskytovala služby V republice se p ř ihlásilo 1000 pár ů Spolupráce s Č ro Princip – vsadí se 2, kdo vydrží, naše poradna dozorovala, poskytovala služby V republice se p ř ihlásilo 1000 pár ů

Poradna pro zdravou výživu a odvykání kouření Poradenství v oblasti životního stylu Absolventi UPL Cvičení ženy, děti, muži Přednášková činnost Poradenství v oblasti životního stylu Absolventi UPL Cvičení ženy, děti, muži Přednášková činnost

Webové stránky Vhodný název Problém s administrátorem Vhodný název Problém s administrátorem

Zisk financí Dary Projekty – nyní partner OPVK, PPP Rozpočet – cca 50 tis.ročně Dobrovolnost Dary Projekty – nyní partner OPVK, PPP Rozpočet – cca 50 tis.ročně Dobrovolnost

Plánované aktivity Kouření zaměstnanců MOÚ Prevence kolerektálního karcinomu Brněnské onkologické dny Kurzy cvičení pro klienty poradny Pánská jízda Kurzy cvičení ve spolupráci s fit studiem v centru Brna Plavba za zdravím Kouření zaměstnanců MOÚ Prevence kolerektálního karcinomu Brněnské onkologické dny Kurzy cvičení pro klienty poradny Pánská jízda Kurzy cvičení ve spolupráci s fit studiem v centru Brna Plavba za zdravím

Problémy Nedostatek času Nedostatek peněz Nedostatek času Nedostatek peněz

Děkuji za pozornost