Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_KRIZOVÝ.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MECHANIKA_UO.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_POJISTOVNICTVI_S.P.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_ELEKTRICKÝ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_KONTROLA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Lenka Zahradníčková
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Strategický management
Tržní prostředí.
Plánování a rozhodování v organizaci
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Ing. Veronika Dostálková MBA
Plánování a rozhodování v podniku
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ MANAGEMENT_P2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/ Tematická oblast : MANAGEMENT PRO 2. ROČNÍK Datum tvorby: Datum ověření: Klíčové slovo: strategický management, strategické myšlení, plánování Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku oboru vzdělání Podnikání, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s pojmem strategický management, cykly strategického managementu, se strategickým myšlením a plánovacími modely, SWOT analýzou.

Strategický management  Strategie = prostředek, jak konkurovat v dlouhodobém horizontu ostatním  dlouhodobé záměry a cíle podniku  směr, kterým se podnik bude ubírat  Strategický management = manažerská rozhodnutí a postupy nutné pro dlouhodobý chod podniku

Strategický management  H. Mintzberg – deginování strategie pomocí 5 P:  Plan (plán) – plánované aktivity  Ploy (trik, manévr) – způsob manévrování při střetu s konkurencí  Pattern (model situací) – strategie připravená na modelové situace  Position (pozice) – umístění podniku do okolí  Perspektive (hledisko) – vize manažerů

Strategický management  Fáze strategického managementu:  definování vize, cíle – představy o budoucnosti  provedení analýz  úprava vizí a cílů na základě srovnání představ a analýz  formulace strategie – zabezpečení plnění cílů  realizace strategie  kontrola a hodnocení výsledků

Strategický management  Strategické myšlení  souvisí s rozhodováním  obsahuje řadu principů:  myšlení ve variantách, v čase  neustálý proces  interdisciplinární charakter  etika myšlení  skloubení vědeckého a intuitivního myšlení  práce s riziky

Strategický management  Strategické plánování  vycházíme z analýzy vnějšího a vnitřního prostředí  vnější prostředí – zkoumá se demografický, hospodářský, politický vývoj, konkurence, veřejnost  vnitřní prostředí – silné a slabé stránky podniku

Strategický management  Analýzy prostředí  Analýza struktury konkurence – umět s konkurencí bojovat, hledat otázky, jak se vyrovnat s konkurencí  Analýza PEST – poznání minulého vývoje a snaha o předvídání budoucnosti ve 4 oblastech (politická, ekonomická, sociální a technologická)

Strategický management  Analýza zdrojů – jak je lépe využít, kam je přesunout  Finanční analýza – analýza ukazatelů  SWOT analýza – silné a slabé stránky podniku, příležitosti uvnitř podniku a hrozby z vnějšku

Strategický management  Stanovení strategických cílů – konkretizace poslání podniku (stálý zisk, kvalita výrobků, spokojenost zákazníků, postavení na trhu)  Výběr strategie:  stabilizace – udržet se na trhu  expanze – rozšíření vlivu na trhu  omezení – nutnost omezení svého působení z důvodu problémů v hospodaření podniku  kombinace strategií

Strategický management  Pro výběr vhodné strategie můžeme využít plánovací modely:  BCG matice  jedna z nejpoužívanějších firemních analýz  k analýze vlastního portfolia aktivit  porovnává růst a podíl výrobku na trhu

BCG analýza hvězdy BCG matice Podíl na trhu (%) vysoký nízký Tempo růstu trhu (%) nízké vysoké otazníky dojné krávy bídní psi EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

Strategický management  GE portfoliová matice  použití 2 kritérií – atraktivita oboru a postavení podniku GE portfoliová maticeAtraktivita oboru vysokástřednínízká Postavení podniku v oboru silnéStrategie růstu průměrnéStrategie stability slabéStrategie útlumová

Strategický management  Implementace strategie  = realizace vybrané strategie  implementace zahrnuje:  tvorbu programů – plánování, tvorba plánů podniku  rozpočty – zabezpečení po stránce finanční  procedury – rozpracování do jednotlivých kroků, postupů realizace, součást operativního plánování

Strategický management  Strategická kontrola  varovat před problémy s předstihem  průběh kontroly:  určit, co se má kontrolovat  podle jakého standardu  měření výkonu  posouzení, zda změřený výkon odpovídá standardu  případná opatření – změna strategie

Opakování Co je strategický management? Které znáte fáze tvorby strategie? Co představuje strategické plánování? Které typy strategií znáte?

Zdroje Zlámal, J., Bačík, P., Bellová, J. Základy managementu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Truneček, J. a kolektiv autorů. Management v informační společnosti. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu. Ostrava: Vysoká škola báňská v Ostravě, ISBN Veber, J. a kolektiv autorů. Základy managementu pro SŠ. Praha: Fortuna, ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.