Bankovní operace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční trhy Finanční trh – specifický trh se specifickým zbožím = penězi Struktura Peněžní trh – především krátkodobé vklady a úvěry (do 1 roku) Kapitálový.
Advertisements

Ekonomická gramotnost
Systém bank v ČR.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Trh peněz Ing. Vojtěch Jindra
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Způsoby placení a hospodaření domácnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Hotovostní a bezhotovostní platební styk 1) Význam a formy platebního styku, klady a zápory 2) Hotovostní platební styk 3) Bezhotovostní platební styk.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Monika Franková a Jana Vaňková
Bankovní obchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_127 Jméno autora:Ing. Yvona Špílová Třída/ročník:2. ročník M/02 Obchodní akademie Datum vytvoření:11/2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C3 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníZáří 2012.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_OBCHODNI.
Poštovní poukázky.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2. téma, část C:. (Bez)hotovostní platební styk  Elektronické bankovnictví, přepážky bank  Poštovní poukázky-složenky (různé typy)  Příkaz k úhradě/svolení.
Vypracovala Nelly Bočková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Pasivní bankovní obchody Platebně zúčtovací bankovní produkty
Platební styk Název školy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jana Urbanová Lucie Chvojková Martina Kakáčková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Peníze na cestě Nikola Fenclová. Účet peníze na cestě může být aktivní i pasivní Účtuje se na účtu 261 Slouží k překlenutí časového nesouladu mezi účtováním.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Obchodní banky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN: ,
Bankovní služby Úvěry Obchodní banky vykonávají : pasivní úvěrové operace (banka přijímá peníze) a aktivní ú.o. (banka poskytuje úvěry) Druhy úvěrů:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 8: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk 1. Strategie financování 2. Obchodní úvěr 3. Krátkodobé bankovní úvěry 4. Ostatní zdroje.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_EKO10 Název školy.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_14_Hotovostní placení TEMA:Finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_729_Platební styk I. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační.
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
Měnové právo II 12. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
VY_62_INOVACE_ – Vedení účtů a platební styk Autor
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
ZÁKLADY OBCHODNÍ KORESPONDENCE
Téma 6: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Charakteristika platebního styku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Bankovní operace

banky zajišťují platební styk – tuzemský a zahraniční devizové operace vkladové služby úvěrové operace operace na finančních trzích ostatní bankovní služby

Zásady bankovních operací zásada ziskovosti - cílem je dosažení zisku zásada bezpečnosti – před poskytnutím úvěru banka provádí analýzu bonity klienta (hodnocení) a po zvážení určí zda klientovi úvěr poskytne zásada likvidity – každá banka si musí nechávat likvidní rezervu

Rozdělení platebního styku hotovostní - klient má v bance vedený účet a může ukládat, vybírat peníze na přepážce banky bezhotovostní - na základě příkazu klienta = plátce odepíše banka peníze z účtu plátce → příkaz k úhradě - na základě příkazu příjemce peněz – příjemce dá pokyn k odběru peněz z účtu plátce, který k tomu musí dát předem souhlas → příkaz k inkasu

Doklady u bezhotovostního placení příkaz k úhradě příkaz k inkasu směnky šeky dokumentární akreditiv a dokumentární inkaso poštovní poukázky – typu A, B, C, D