DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? - 18.5.2010, Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Strategie dopravy MD ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Cézava – návrh 1. Ekonomické dopady změny struktury krajiny.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
METODIKA PROJEKTU Postavení a význam cestovního ruchu v České republice Přínosy cestovního ruchu pro Českou republiku sledované období červen.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Studie dopadů ukončení těžby lomu ČSA zpracovaná pro HSRM v roce 2015.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Investiční pobídky. ► Investiční pobídky začaly být v ČR poskytovány investorům od roku Jsou realizovány MPSV, MPO a Agenturou na podporu podnikání.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
Úvod, základní principy a cíle
Strategie a změny přístupu EU k podpoře rozvoje dopravní infrastruktury po roce 2020 Petr Zahradník Připraveno pro vystoupení na konferenci Střední Morava.
Transkript prezentace:

DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic do rozvoje dopravní infrastruktury

PROČ INVESTOVAT DO DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY ? doprava a její efekt přemístění je stavebním kamenem každého odvětví národního hospodářství (řešení rozporu mezi místem výroby a konečné spotřeby) kvalitní a kapacitní dopravní infrastruktura je základním předpokladem pro efektivní fungování dopravního systému SPRÁVNÁ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA NA SPRÁVNÉM MÍSTĚ, VE SPRÁVNÉ KVALITĚ A KAPACITĚ A VE SPRÁVNÉM ČASE = STIMUL EKONOMICKÉHO ROZVOJE

PŘÍNOSY VÝDAJŮ DO DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY PŘÍNOSY ekonomickémimoekonomické pro uživatelespolečenské primární sekundární  životní prostředí (hluk, prašnost, exhalace…)  rychlost  spolehlivost  bezpečnost  PHM  opotřebení vozidel Výdaje do dopravní infrastruktury znamenají růst produktivity a prosperity v příslušném regionu  hodnota území  ekonomická síla regionu  přístupnost regionu  pracovní příležitosti  zaměstnanost v navazujících odvětvích  tržby a výkony v navazujících odvětvích  přínosy a úspory ve vztahu ke státnímu rozpočtu

MULTIPLIKAČNÍ EFEKTY stabilizace pracovníků v ekonomice stabilizace pracovníků v ekonomice DPH na stavební práce DPH na stavební práce platby sociálního pojištění platby sociálního pojištění platby zdravotního pojištění platby zdravotního pojištění Přínosy pro veřejné rozpočty: zvýšení příjmů státního rozpočtu (daňové příjmy – DPPO, DPFO ) zvýšení příjmů státního rozpočtu (daňové příjmy – DPPO, DPFO ) ostatní přínosy (fond zaměstnanosti, snížení výdajů na nezaměstnanost) ostatní přínosy (fond zaměstnanosti, snížení výdajů na nezaměstnanost) „KRIZE BILANCE STÁTNÍHO ROZPOČTU NEKONČÍ“ - financování dopravní infrastruktury se nabízí jako šance eliminovat cestou multiplikačních efektů negativní dopady 1 mil. Kč stavebních investic…stabilizace 3 pracovních míst (1 ve stavebnictví, 2 v návazných oborech) …do veřejných rozpočtů se vrací až 2/3 prostředků (zvýšení příjmů o 0,5 mil. Kč, snížení výdajů o 0,2 mil. Kč) URS Praha, a.s.

VÝCHODISKA PRO DISKUSI nedobudovanost zásadní dopravní sítěnedobudovanost zásadní dopravní sítě - chybějící úseky dálnic a rychlostních silnic (D3, R35, R6 apod.), obchvaty měst, nedokončená modernizace železničních koridorů apod. vysoká míra rozestavěnostivysoká míra rozestavěnosti - vytvářející tlak na dodatečné finanční zdroje v průběhu roku, které ovšem nejsou ve státním rozpočtu bilancovány nedostatečné plánování výdajů na přípravunedostatečné plánování výdajů na přípravu investičních projektů s termínem realizace po roce 2010 nedostatečně řízený proces plánování a realizace dopravních stavebnedostatečně řízený proces plánování a realizace dopravních staveb i ve vazbě na lhůty a legislativní postupy při získávání stavebních povolení chybějící systém supervize (expertízy) nákladů stavebchybějící systém supervize (expertízy) nákladů staveb jako nástroj státu eliminující neefektivity a jako systémová podpora při rozhodování o alokaci zdrojů

… INVESTICE DNEŠKA PŘEDURČUJÍ BUDOUCNOST !