Zlomky Smíšená čísla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Zlomky Sčítání zlomků..
POZORUJ: = = =
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – násobení a dělení
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Sčítání lomených výrazů – 3
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Matematika II. KIG / 1MAT2 Přednáška 08
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
9.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Dělení zlomků.
2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
10.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky Čísla smíšená..
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
IV. Násobení lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zlomky (4) Smíšená čísla
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Zlomky Smíšená čísla

Zlomky – pravé a nepravé 1) PRAVÉ ZLOMKY Čitatel je menší než jmenovatel Zlomek je menší než jedna 2) NEPRAVÉ ZLOMKY Čitatel je větší než jmenovatel Zlomek je větší než jedna 8 11 8 :11= 0,72 15 11 15 :11= 1,36

Smíšené číslo Nepravé zlomky převádíme na smíšená čísla Smíšené číslo se skládá z celého čísla (vyjadřuje počet celků) a ze zlomku (vyjadřuje zbylou část) Příklad: 5 4 7 , 6 3 8 , 1 1 10 Grafické znázornění smíšeného čísla 2 3 4

Převod zlomku na smíšené číslo

Převod zlomku na smíšené číslo – pokud není zlomek v základním tvaru Máme dvě možnosti, jak postupovat, abychom dostali smíšené číslo v základním tvaru.

Převod zlomku na smíšené číslo – pokud není zlomek v základním tvaru (1. způsob) 2 „Zlomkovou část“ smíšeného čísla budeme krátit číslem 5 (tzn. čitatele i jmenovatele dělit číslem 5).

Převod zlomku na smíšené číslo – pokud není zlomek v základním tvaru (2. způsob) 13 2 Nejdříve nepravý zlomek zkrátíme do základního tvaru (tzn. do tvaru vyjádřeného přirozenými, nesoudělnými čísly). Teprve nepravý zlomek v základním tvaru převádíme na smíšené číslo, a tak i smíšené číslo bude v základním tvaru.

Převod smíšeného čísla na zlomek nakonec přičteme čitatele Jmenovatele na závěr opíšeme. + . Čitatele výsledného zlomku určíme tak, že vynásobíme jmenovatele celým číslem ...

Děkuji za pozornost