Fyzika Odpor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika Zkrat.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod plus vnitřek zdroje napětí
Digitální učební materiál
Měříme elektrický proud
Tento soubor už se neudržuje.
Elektrický obvod IV..
Elektrický obvod a jeho části
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Průřez vedení Ing. Jaroslav Bernkopf Průřez vedení
Na obrázku jsou vzájemně propojeny žárovka a baterie. Žárovka svítí
Zahřívání vodiče při průchodu
FYZIKA 9. ročník REOSTAT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Pojistky. Zásady správného užívání elektrických spotřebičů
Magnetizmus Co je to magnet Jaké vlastnosti má magnet
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU
Elektřina vyrábí teplo
Vodiče a nevodiče elektrického proudu
Hliník Jakub Doležal, sexta A.
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_ELEKTRICKÝ.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Zkrat.
Kovy Fe, Al, Cu, Pb, Zn, Ag, Au.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Této práci říkáme elektrická práce.
Fyzika Vodiče a nevodiče.
odpor vodiče, supravodivost
ELEKTŘINA A MAGNETISMUS 2. část Elektrický proud v látkách
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
FyzikaFyzika Jednoduchý elektrický obvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
ELEKTRICKÝ PROUD, JEHO ÚČINKY TEPELNÉ SPOTŘEBIČE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
Elektrický obvod.. ZÁKLADNÍ PRAVIDLA PŘI ZACHÁZENÍ S ELEKTRICKÝMI ZAŘÍZENÍMI. 1.NESAHÁME DO ZÁSUVEK VE ZDI A NEZASOUVÁME DO NICH JINÉ PŘEDMĚTY NEŽ ZÁSTRČKY.
Usměrněný pohyb částic s elektrickým nábojem. Kovy: usměrněný pohyb volných elektronů Vodivé kapaliny a ionizované plyny: usměrněný pohyb iontů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
Tepelné účinky elektrického proudu Základy elektrotechniky 1 Tepelné účinky elektrického proudu Ing. Jaroslav Bernkopf.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.15.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_53_ELEKTRICKÝ PROUD
Základní škola Čelákovice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Závislosť elektrického odporu vodiča od jeho vlastností Mgr
Napětí a proud v obvodech
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Fyzika 2.D 12.hodina 23:35:26.
OHMŮV ZÁKON PRO UZAVŘENÝ ELEKTRICKÝ OBVOD.
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
Termika VY_32_INOVACE_05-54 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
FYZIKA 2.B 5. hodina.
Odpor.
Fyzika 2.D 6. hodina.
Transkript prezentace:

Fyzika Odpor

Fyzika Odpor Když je v obvodu drát s velkým odporem, prochází obvodem malý proud. Dobré vodiče (měď, hliník, zlato, stříbro) mají malý odpor. Špatné vodiče (železo, tuha) mají velký odpor.

Fyzika Odpor Čím delší vodič, tím větší odpor.

Fyzika Odpor Čím tenčí vodič, tím větší odpor.

Fyzika Odpor V obvodu se nejvíce zahřívají dráty, které mají největší odpor. Takovým drátům říkáme odporové – používají se v tepelných spotřebičích.

Který vodič má MENŠÍ a který VĚTŠÍ ODPOR? Fyzika Odpor Který vodič má MENŠÍ a který VĚTŠÍ ODPOR? VĚTŠÍ ODPOR MENŠÍ ODPOR

Fyzika Odpor Všechny tyto dráty jsou ze železa. Připiš k nim číslice 1– 4 podle toho jaký mají odpor. 1 – nejmenší 4 – největší 1 2 4 3

Který vodič se ZAHŘÍVÁ a který NEZAHŘÍVÁ? Fyzika Odpor Který vodič se ZAHŘÍVÁ a který NEZAHŘÍVÁ? NEZAHŘÍVÁ ZAHŘÍVÁ