MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Trh a jeho zákonitosti.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Podmínky úspěšné realizace metodiky nového monitoringu Jiří Winkler, FSS MU Brno Projekt OP LZZ „Aktivní matching: Strategická podpora poradenství.
Proč strategický management?. Geneze strategického managementu Období ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický.
Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku
Interreg III A Česká republika -Bavorsko Iniciativa INTERREG IIIA program přeshraniční spolupráce Česká republika- Svobodný stát Bavorsko Plzeň
NOVINKY V DOKUMENTACI – NOVÝ SYSTÉM HODNOCENÍ 24.ZÁŘÍ 2013.
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Ekonomika informačních systémů
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Matematické metody v ekonomice a řízení II
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Marketingové prostředí
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Právo hospodářské soutěže
Základy účetnictví 1. přednáška. Význam a funkce účetnictví Význam: Význam: poskytuje informace pro své uživatele Funkce: Funkce: - zobrazovat ekonomické.
Právo hospodářské soutěže
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Struktura a vypořádání hospodářského výsledku v dané obchodní korporaci.
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Subjekty a objekty veřejných politik
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Marketing neziskových organizací
Analýza hodnot zákazníka
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Management a řízení hotelu
Ekonomika organizací Cíle organizace.
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Podnikatelská rada Rodinné podniky v ČR Ing. Pavel Vinkler, Ph.D.,
Transkript prezentace:

MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová

ZÁJMOVÁ SKUPINA: DEFINICE  Zájmová skupina je každý (fyzická nebo právnická osoba), jehož činnost může ovlivnit podnik nebo naopak, kdo je pod vlivem činnosti podniku.

ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN (AZS) Založena na dvou předpokladech: – stav podniku je výsledkem působení sil, které podporují jeho rozvoj a sil, které jeho rozvoji brání (oba typy sil jsou výsledkem působení zájmových skupin) – výsledek podnikové strategie je závislý na kolektivním působení relevantních zájmových skupin v průběhu realizace strategie. Cílem analýzy zájmových skupin je: I. identifikovat relevantní zájmové skupiny II. identifikovat a otestovat předpoklady o zájmových skupinách

AZS: Ad I – IDENTIFIKACE ZÁJMOVÝCH SKUPIN  Identifikovat maximální množství zájmových skupin. Vlastníci Věřitelé Zaměstnanci Odbory Městský úřad Národní vláda Dodavatelé Konkurenti Podnikový management Náboženské skupiny atd…

AZS: AD II - IDENTIFIKACE A TESTOVÁNÍ PŘEDPOKLADŮ O ZS a) Formulace předpokladů: – odpověď na otázku: Jaké věrohodné předpoklady lze učinit o jednotlivých zájmových skupinách. – Třídit je do dvou kategorií: podporující strategii, omezující strategii. b) Ohodnocení předpokladů z hlediska jejich významu a jistoty: – Význam: 0 = nevýznamný p., 9 = velmi významný p. – Míra jistoty: 0 = velmi nejistý p., 9 = velmi jistý p. c) Analýza čistého efektu z působení předpokladů podporujících strategii a těch, které ji omezují.

POŽADAVKY ZÁJMOVÝCH SKUPIN Akcionáři – podíl na rozděleném zisku; právo kontrolovat účetní knihy… Zaměstnanci – ekonomické, psychologické uspokojení z práce… Dodavatelé – trvalý odbyt; dodržování podmínek kontraktu.. Zákazníci – návod k použití, servis.. Vláda – daně, spravedlivé a volné soutěžení… Konkurenti – pravidla soutěžení… Místní komunita – produktivní a zdravé zaměstnanecké příležitosti, trvalá zaměstnanost.. atd…

Zájmová skupina Hlavní předpokladyVýznamJistota VlastníciPodporující:0-9 Omezující:0-9 ZákazníciPodporující:0-9 Omezující:0-9 ZaměstnanciPodporující:0-9 Omezující:0-9

AZS: MATICE ZNALOST PŘEDPOKLADŮ ( Míra jistoty“) Jistá Nejistá Zanedbatelný Významný VLIV ZÁJMOVÉ SKUPINY NA STRATEGII („významnost skupiny“) OVLIVNITAKCEPTOVAT/ PŘESVĚDČIT IGNOROVATVZDĚLÁVAT

DĚKUJI ZA POZORNOST