Zásady dobré komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Advertisements

pro společnost Chodura
KOMUNIKACE U PSOVITÝCH
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Lidská komunikace.
Umění prezentace.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Jak zvěstovat evangelium Obrněné Boží vojsko
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Zásady pozorování a vyjednávání
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Komunikace.
OSOBNOST.
Komunikace s dětským pacientem
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Principy, zásady a chyby
Psychologie štíhlé postavy
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Prezentační dovednosti
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
KOMUNIKACE.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Koučink dětí a mladistvých
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Asertivita.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Zásady dobré komunikace PhDr. Jaroslava Králová

Komunikace Komunikace má pro život člověka takový význam, jako krevní a nervový systém pro tělo. Zásobuje živinami a informacemi.

komunikace nám říká, jaký je vztah určuje, jaký vztah bude Komunikace je nejčastější příčinou nedorozumění a konfliktů

Dovednosti potřebné pro dobrou komunikaci Umět klást otázky Umět naslouchat Umět analyzovat slyšené

Správně vedená komunikace vyžaduje CO – vědět, co chci říci KDY – rozhodnout, kdy informaci sdělit KDE – vybrat správné místo pro sdělení JAK – rozhodnout, jak nejlépe informaci podat

Klíčové zásady pro dobrou komunikaci Minimalizuj nedorozumění - ověřuj si, zda jsi porozuměl (ptej se; dovol druhému, aby se ptal) Používej srozumitelný jazyk Dej si pozor na rutinu

Klíčové zásady pro dobrou komunikaci Nic nepředpokládej (že ostatní vědí, co chci, co od nich očekávám, jak se mají chovat apod.) Aktivně naslouchej (buď soustředěný – vysíláš signál: zajímáš mě, jsi pro mne důležitý)

Uvědom si Nelze nekomunikovat Druhým lidem mohu rozumět jen do té míry, do jaké rozumím sám sobě (CO chci? Co je pro mne důležité? Co jsem pro to schopen a ochoten udělat?) Při komunikaci v nás působí dva motivy: potřeba být uznán, přijat strach z odmítnutí, kritiky

Uvědom si Neustále se rozhodujeme, z jakého úhlu se budeme dívat na danou situaci (život)- z té horší či lepší stránky? Svou komunikaci ovlivňuješ komunikaci druhého. Existuje 10 – 15 % lidí, se kterými se nelze domluvit, dohodnout.

Uvědom si Pacient zapomene polovinu až 4/5 informace od lékaře při běžné prohlídce. Pacient vybírá z toho, co vyslechne, selektivně. Pacient čerpá informaci až z 50 % z neverbálního projevu lékaře, z 30 % z metakomunikace, z 20 % z verbálního projevu lékaře.

Zlaté pravidlo komunikace Vyslechni – uznej (pochval…) – řekni svoje

Komunikace lékař - pacient

Jako lékař/ka usměrňuješ rozhovor s pacientem právě ty! Pamatuj! Jako lékař/ka usměrňuješ rozhovor s pacientem právě ty!

Minimaliazace konfliktů SNAŽIT SE DOSTAT KOMUNIKACI NA ÚROVĚN Do - Do