Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

Pro někoho něco znamenáš
Kdyby ses zeptal/a....
Integrita bezúhonnost
Jedinečný Ježíš Velikost člověka se dá určit podle toho, co za sebou zanechal a zda přivedl druhé k tomu, aby uvažovali nově, a dal impuls, který ho přetrval...
Otče náš Centrum pro katechezi, 2014.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Metoda INSERT Udělejte fajfku na okraji textu, jestliže něco z toho, co čtete, potvrzuje, co jste si věděli nebo si mysleli, že to víte. + Udělejte plus,
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
1. Předmět mé činnosti je v oboru : Jsem: REGULACE PROFESÍ - NEZBYTNOST ČI PŘEKÁŽKA? (520 odpovědí) 1/14.
Diskuse Všeobecná pravidla Cílová skupina, pro kterou je diskuse určena? prostředí, uspořádání židlí, osvětlení, vhodná teplota nepřetahovat.
Měj pevný vztah s Bohem  Pokud ho nemáme, vzdalujeme se od Boha a neslyšíme Ho když nás volá zpátky.
Jak zvěstovat evangelium Obrněné Boží vojsko
Člověk se nědy zeptá proč...???
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Události narození Ježíše Krista Více očima Vyškov
On Cítil jsi někdy touhu, udělat něco příjemného pro někoho, koho máš rád?
Vyznání.
EXIT Klub na vlastní kůži Budete potřebovat: 1.Nový Zákon a Žalmy 2.Diskusní materiál EXIT316 MISE Střetnutí (viz. Úvodní stránka prezentace)
Prezentační dovednosti
které je stále třeba brát v úvahu !
Malá srandička pro “3. věk” …, *** když se blížime k šedesátce anebo jsme se přes ni již přehoupli!
Vypráví se vtip: Katecheta se zeptá dětí v náboženství: „Děti je to chlupaté, má to dlouhý ocas a skáče to po stromě, co je to?“ Malý Jenda se ujme.
KC Bučovice, A Boží moc je provázela... KC Bučovice,
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Je zbožnost cool? ZAJÍMAVÁ ZÁBAVNÁ PŘITAŽLIVÁ. Jak lidé kolem nás vidí zbožnost? Je to něco společného s Bohem Je to nuda Nejspíš to nemá žádný praktický.
Zeptej se sám sebe: „Mám utéct?“.
Jediným učitelem hodným toho jména je ten, který vzbuzuje ducha svobodného přemýšlení a vyvinuje cit osobní zodpovědnosti.
. ..
Chci vám vyjádřit, co pro mne znamená
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Charakteristika Zachea: 1.hříšník 2.malý 3.bohatý.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
KAMARÁD NewFoton.
Upozorňujeme, že se šíří nový virus... CNN. JEDINÝ ČLOVĚK HO DOKÁŽE ODEVZDAT MILIÓNŮM, PROTOŽE SE PŘENÁŠÍ OHROMNĚ RYCHLE Z JEDNÉ OSOBY NA DRUHOU.
Téma: Audience – V. Havel
Zamyslete se nad otázkou: Navštívili naši Zemi mimozemšťané? Zapište alespoň dva důvody proč ano a dva důvody proč ne.
Clovek se nekdy pta proc...???
Příběh pro všechny tvrdě pracující
1.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Konference projektu NOE Zmocnění a uvolnění vedoucích Seminář 1: Prostředí a výzvy Seminář 2: Tři duchovní hodnoty zdravého vedoucího Seminář 3: Kde získám.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Název společnosti Produkty a služby
Zaměstnání členů rodiny
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Pro někoho něco znamenáš
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
ANOTACE Objasnit žákům co je šikana,
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
které je stále třeba brát v úvahu !
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Volnočasová pedagogika
On.
Když se blížime k šedesátce jsme se přes ni již přehoupli!
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Transkript prezentace:

Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí

Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a otazníků Odstranění pochybností a otazníků Zapojení se každého Zapojení se každého Nenásilná forma předání informací Nenásilná forma předání informací

Ježíš a diskuze Ježíš nejprve objektivně a potom subjektivně nechal vyjádřit učedníky na téma „kdo je?“ Mat 8, 27 – 29 Ježíš nejprve objektivně a potom subjektivně nechal vyjádřit učedníky na téma „kdo je?“ Mat 8, 27 – 29 Za koho mne lidé pokládají? Za koho mne lidé pokládají? Za koho mne pokládáte vy? Za koho mne pokládáte vy? Ježíš a Nikodém Ježíš a Nikodém Ježíš a žena u studni Ježíš a žena u studni Ježíš a Ježíš a

„Ježíš nepřišel, aby odpovídal na otázky, ale aby je pokládal, ne aby chlácholil duše lidí, ale aby je vyburcoval. Otázky tvořily střed vyučovací metody Ježíše Krista“ H.H.Horne, křesťanský pedagog „Ježíš nepřišel, aby odpovídal na otázky, ale aby je pokládal, ne aby chlácholil duše lidí, ale aby je vyburcoval. Otázky tvořily střed vyučovací metody Ježíše Krista“ H.H.Horne, křesťanský pedagog

vedoucí: 1. Určení vedoucího a jasné vedení Zahájit diskuzi Zahájit diskuzi Provázet diskuzi Provázet diskuzi Shrnout. Zakončit diskuzi Shrnout. Zakončit diskuzi Vytvořit aplikaci Vytvořit aplikaci

Jak začít? Nejtěžší je začít a skončit Krátké svědectví Krátké svědectví Cílená otázka Cílená otázka Vhodný vtip Vhodný vtip Krátké zopakování některé pasáže Krátké zopakování některé pasáže Máte někdo nějaké otázky? Máte někdo nějaké otázky? Co na tebe zapůsobilo nejvíce? Co na tebe zapůsobilo nejvíce? Co ses nového dozvěděl? Co ses nového dozvěděl? Proč myslíš, že je to pravda? Proč myslíš, že je to pravda?

Otázky: „Začneš otázkou a je to, jako když shodíš kámen. Sedneš si potichu na vršek kopce a cestou, kterou se valí kámen, se vydají další.“ R.L. Stevenson „Začneš otázkou a je to, jako když shodíš kámen. Sedneš si potichu na vršek kopce a cestou, kterou se valí kámen, se vydají další.“ R.L. Stevenson

Otázky jsou klíčem k diskuzi. Otázky jsou klíčem k diskuzi. Otázky pomáhají najít nové věci k tématu. Otázky pomáhají najít nové věci k tématu. Otázky udržují pozornost a zájem. Otázky udržují pozornost a zájem. Otázky ti pomohou vidět, jak to chápou ostatní. Otázky ti pomohou vidět, jak to chápou ostatní. Otázky pomohou přinutit lidi k přemýšlení. Otázky pomohou přinutit lidi k přemýšlení. Otázky pomohou hledat pravdu pro sebe. Otázky pomohou hledat pravdu pro sebe.

Druhy otázek: OBJEVOVACÍ OBJEVOVACÍ Co se stalo? Kde se stalo? Co se stalo? Kde se stalo? POROZUMĚNÍ POROZUMĚNÍ Proč se stalo? Proč se stalo? APLIKACE APLIKACE Jak se k tomu postavím? Co to pro mne znamená? Jak se k tomu postavím? Co to pro mne znamená? DOPLŇUJÍCÍ DOPLŇUJÍCÍ Co si o tom myslíte? Co si o tom myslíte? ZÁVĚREČNÁ ZÁVĚREČNÁ Jsou ještě nějaké nezodpovězené otázky? Jsou ještě nějaké nezodpovězené otázky?

Zásady: 1. Podnítit na začátku zájem 2. Nevysvětluj, ale dovol, aby na to přišli sami 3. Nepostupuj příliš rychle 4. Diskuse musí mít spád 5. Nemluv hodně, nekaž, nepřednášej… 6. Nepoučuj, dovol, aby druzí učili 7. Nemluv podrážděně, ale uvolněně 8. Netvař se lhostejně, ale projevuj zájem

Zásady: 10. Často oceňuj odpovědi 11. Používej slova lidí, parafrázuj Vyzvedni myšlenku, která je společná

Rady „Nejsem si jist, zda to dobře chápu. Mohl byste to říct ještě jednou?“ „Nejsem si jist, zda to dobře chápu. Mohl byste to říct ještě jednou?“ „To je dobrá myšlenka. Jsem rád, že jste na to upozornil.“ „To je dobrá myšlenka. Jsem rád, že jste na to upozornil.“ „Váš názor je zajímavý. Bylo by užitečné vědět, jak to vidí jiní…“ „Váš názor je zajímavý. Bylo by užitečné vědět, jak to vidí jiní…“ „Jsme tady samí skromní lidé. Nechceme moc upozornit na sebe..“ „Jsme tady samí skromní lidé. Nechceme moc upozornit na sebe..“ „Co si o tom myslíš ty? Jaký je váš názor?“ „Co si o tom myslíš ty? Jaký je váš názor?“

Rady „Chápu..ale nejsem si jist.. Má někdo odlišnou zkušenost?“ „Chápu..ale nejsem si jist.. Má někdo odlišnou zkušenost?“ „Myslím, že názory X a Y nejsou v rozporu, ale jsou z jiného úhlu.“ „Myslím, že názory X a Y nejsou v rozporu, ale jsou z jiného úhlu.“ „Jak můžete vidět z příspěvku X a Y, je…“ „Jak můžete vidět z příspěvku X a Y, je…“ „Souhlasíte s tím, že…“ „Souhlasíte s tím, že…“ „Zapsal jsem 4 názory, které vzešly z naší diskuze.“ „Zapsal jsem 4 názory, které vzešly z naší diskuze.“

Nebezpečí: Když stále mluví tytéž osoby: Když stále mluví tytéž osoby: Když někdo prosazuje svůj názor: Když někdo prosazuje svůj názor: Když se opakuje pořád něco dokola : Když se opakuje pořád něco dokola : Když se odbočí od tématu: Když se odbočí od tématu: Když někdo dává přímé osobní otázky: Když někdo dává přímé osobní otázky:

Jak to provádět: NASLOUCHÁNÍ ANO ZAJÍMAVÉ NASLOUCHÁNÍ ANO ZAJÍMAVÉ SBĚR INFORMACÍ A NÁZORŮ CO SI O TOM MYSLÍŠ SBĚR INFORMACÍ A NÁZORŮ CO SI O TOM MYSLÍŠ OBJASNĚNÍ JAK JSI TO MYSLEL OBJASNĚNÍ JAK JSI TO MYSLEL OPSÁNÍ MYSLÍŠ TO TAK CHTĚL JSI ŘÍCT.. OPSÁNÍ MYSLÍŠ TO TAK CHTĚL JSI ŘÍCT.. ZDŮVODNĚNÍ JAK TO SOUVISÍ S TÉMATEM ZDŮVODNĚNÍ JAK TO SOUVISÍ S TÉMATEM NASMĚŘOVÁNÍ PETŘE, JAK BYS ODPOVĚDĚL JANĚ NASMĚŘOVÁNÍ PETŘE, JAK BYS ODPOVĚDĚL JANĚ ROZŠÍŘENÍ CHCETE JEŠTĚ NĚCO DODAT.. ROZŠÍŘENÍ CHCETE JEŠTĚ NĚCO DODAT.. SHRNUTÍ ZJISTILI JSME ZA SHRNUTÍ ZJISTILI JSME ZA SOUHLAS SOUHLASÍM S.. SOUHLAS SOUHLASÍM S.. APLIKACE CO TO PRO NÁS ZNAMENÁ APLIKACE CO TO PRO NÁS ZNAMENÁ