MANAGEMENT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Hodnotový management Teorie rozhodování
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
RNDr. Ladislava Rohlová RNDr. Ladislava Rohlová Aplikace materiálových toků v průmyslovém podniku ENVIKONGRES BRNO 2006.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
Projektové plánování Projektové řízení Ing. Jiří Šilhán.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Úvod do managementu 1. seminář
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Jako součást informačního systému podniku
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Metodika řízení projektů
Management.
Výrobní faktory v podniku
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Management bk 505, bp 505.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Zdravotnický management
Rozhodování jako manažerská funkce
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Zdravotnický management
Zdravotnický management
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Ing. Veronika Dostálková MBA
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Management a řízení hotelu
Digitální učební materiál
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Zdravotnický management
Transkript prezentace:

MANAGEMENT

Vznik managementu: F. W. Taylor: Shop Management (New York) F. W. Taylor: The Principles of Scientific Management Nejčastější překlad: - řízení, vedení nebo správa

Definice obsahu pojmu: Souhrn činností, jejichž hlavní obsahovou náplní je koordinace a vedení lidí. Souhrn specifických aktivit zahrnujících tzv. manažerské funkce, které vykonávají řídící pracovníci při využívání veškerých nejen lidských zdrojů organizace. Pojem je používán pro označení pracovníků, kteří v organizaci vykonávají manažerské činnosti a funkce. Management je vědní disciplinou.

Manažer Osoba, která z pověření, v zájmu a jménem jednoho nebo více soukromých vlastníků vykonává v daném podniku manažerské funkce spojené s podnikáním a vedoucí k maximálnímu zisku. (dříve) Osoba, která odpovídá za chod organizace – v podnikání, veř. správě, neziskové organizace. (nyní)

Rozlišení manažerů: vrcholoví manažeři střední management základní management (CEO, CFO…)

Obsah práce manažera: Stupeň řízení Druhy činností strategické taktické operativní Vrcholový 75% 20% 5% Střední 60% Základní

Manažerské funkce: = specifické činnosti, které musí vykonávat každý manažer při jakémkoliv zaměření profese

Rozdělení manažerských funkcí (Koontz, Weihrich): sekvenční průběžné Plánování Organizování Personalistika a vedení Kontrola Analýza Rozhodování Implementace

Manažerský řídící okruh (Zucha) Stanovení cíle Komunikace Plánování Kontrola Rozhodování Realizace

Manažerské role Sociologické hledisko Hledisko managementu charakterizuje úlohu, kterou musí jedinec hrát při plnění pracovního úkolu (očekávaný standard chování a jednání ve vztahu k spolupracovníkům…). Role dané Role volitelné

Prostředí managementu faktory všeobecné a specifické faktory přímé a nepřímé faktory managementem ovlivnitelné a neovlivnitelné faktory předvídatelné a nepředvídatelné

Rozhodovací proces: = proces řešení rozhodovacích problémů, tj. proces výběru jednoho z více možných řešení

Základní stupeň řízení – jednoduché, opakující se rozhodovací problémy. Vyšší stupně řízení – často se vyskytují nové neopakovatelné rozhodovací problémy.

Spoluúčast stupňů řízení na rozhodování: Stupeň řízení Účast manažerů na řešení rozhodovacích problémů strategických taktických operativních Vrcholový rozhoduje konzultuje bere na vědomí Střední Základní

Každý rozhodovací proces má: meritorní stránku procedurální stránku

Rozdělení manažerů podle postoje k riziku (Donelly): Optimisté Pesimisté Opatrní optimisté Nerozhodní

ROZHODOVACÍ ANALÝZA = jedna z nejdůležitějších metod rozhodování. Zaměřuje se na procedurální stránku rozhodovacího procesu.

Osmifázový a čtyřfázový model rozhodovací analýzy: Fáze (krok, etapa) Označení fáze 1. Identifikace problému 2. Stanovení kritérií rozhodování 3. Stanovení vah kritérií 4. Vypracování návrhů alternativ rozhodnutí 5. Analýza a zhodnocení alternativ 6. Výběr nejvhodnější alternativy 7. Implementace rozhodnutí 8. Zhodnocení rozhodnutí

1. Identifikace problému Nejdůležitější krok rozhodovací analýzy. Zaměřuje se na vymezení problémů, jejich příčin a zjištění dalších možných souvislostí.

2. Stanovení kritérií rozhodování Používají se k posuzování vhodnosti a výběru alternativ, vyjadřují podmínky, které musí být splněny, má-li být určitá alternativa řešení problému zvolena.

Metody rozhodování: Bodová stupnice Alokace 100 bodů Párové srovnávání

3. Vypracování a volba alternativ Vypracování variant řešení problému, jejich hodnocení a výběr nejvhodnější varianty

Hledání možných řešení by mělo zahrnovat tyto úvahy: Čeho by mělo být dosaženo? Jak a v čem se bude nová situace lišit od stávající? Jak dlouho může nová situace vydržet bez nové změny? Jaké mohou vzniknout nové potíže?

Při hodnocení a výběru nejvhodnější varianty by měl manažer vycházet z obecných zásad, které by měly zodpovědět tyto otázky: Jsou k realizaci této varianty zdroje? Jak dobře zvolená varianta vyřeší problém? Úplně nebo jen částečně? Budou pracovníci ochotni tuto variantu akceptovat? Nenastanou při realizaci této varianty ještě větší problémy než jsou nyní? Kdy bude nejvhodnější doba pro její zavedení?

4. Implementace a zhodnocení rozhodnutí Zahrnuje vypracování a realizaci organizačních opatření jako je seznámení pracovníků s rozhodnutím, určení zdrojů, vymezení odpovědnosti pracovníků a časového postupu implementace, stanovení kontrolních mechanismů.

ROZHODOVÁNÍ individuální skupinové (implementace rozhodnutí) (zjišťování příčin problémů, stanovení cílů řešení, při hodnocení a volbě alternativ)

Rozhodování při nákupu zboží obchody H&M C & A Centex Fish B. Terran. K1 1 2 3 K2 5 4 K3 K4 K5 K6 součet 14 13 19 20 24