EKOLOGICKÉ ASPEKTY VODY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČISTÍRNY ODPADNÍCH VOD
Advertisements

Projekt VODA, VODA.... Znečištění našich vod Zpracovaly :
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH16/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kyseliny a zásady Autor:
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
Čistička odpadních vod
Čistička odpadních vod
ČOV (čistírna odpadních vod)

Ekologické aspekty vody
Základní vzdělání - 2. stupeň
Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Voda a vzduch = základ života
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ohrožování základních složek biosféry
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Voda Jaroslav Martykán 79974
Definice, která je zakotvena v zákoně 258 a vyhlášce ministerstva zdravotnictví ČR 252. Pitná voda „je zdravotně nezávadná voda, která ani při trvalém.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Opakování voda, vzduch.
Krajina a životní prostředí
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
RYBNÍK JAKO CELEK.
VODA.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Mikroorganismy v životním prostředí
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Skleníkový efekt TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
záznam o odběru vzorku Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – anionty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_03_.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Vliv člověka na ovzduší
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Druhy vod.
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Transkript prezentace:

EKOLOGICKÉ ASPEKTY VODY

ČIŠTĚNÍ VODY

Jak se čistí voda? Voda se čistí ve vodárnách ve speciálních nádržích úpravou povrchové vody .

Čistírna odpadních vod Čistírna odpadních vod (též „čovka“, ze zkratky ČOV) je zařízení, ve kterém dochází k čištění odpadních vod. Setkáváme se s nimi, jednak v blízkosti různých provozů, kde slouží k čištění průmyslových vod, odpadních vod ze zemědělské výroby, a dále u měst a obcí, kde čistí vody komunální a smíšené, tedy komunální s průmyslovými.

Princip čistění vody FILTRACE Odstraňuje široké spektrum těžkých kovů, organických látek, chlor a další... Zanechává potřebné množství minerálů, které jsou pro pitnou vodu nezbytné.

DESTILACE Odstraní až 99,7% všech nečistot obsažených ve vodě DESTILACE Odstraní až 99,7% všech nečistot obsažených ve vodě. Nejstarší a nejúčinější metoda úpravy vody...

REVERZNÍ OSMÓZA Odstraní z vody látky ohrožující zdraví a zbaví vodu přechodné tvrdosti... OSTATNÍ Další užitečné filtry a pomůcky, které zabezpečí zdravotně nezávadnou vodu a pomohou upevnit vaše zdraví...

Biologické čištění vod Biologické čištění odpadních vod je ve svém principu napodobení a urychlení procesů, které probíhají v přírodě. Jeho hlavní výhodou je jeho jednoduchost a relativní finanční nenáročnost. Podstatou biologického čištění odpadních vod jsou aerobní biochemické pochody, při kterých se rozmnožují převážně heterotrofní bakterie i jiné mikroorganismy a rozkládají organické látky k získání energie pro jejich životní pochody i stavbu vlastních organismů.

Kyselý déšť

Co to je kyselý déšť?? Kyselý déšť je definován jako typ srážek s pH nižším než 5,6. Normální déšť má pH mírně pod 6 — je mírně kyselý. Toto přirozené okyselení způsobuje oxid uhličitý, který tvoří s vodou slabou kyselinu uhličitou. Kyselý déšť je způsoben oxidy síry pocházejícími ze sopečné činnosti a spalování fosilních paliv, nebo také oxidy dusíku pocházejícími například z automobilů. Jakmile se rozptýlí do atmosféry, začnou reagovat s vodou za tvorby sirných a dusíkatých kyselin, které padají na zem ve formě deště. Může také vznikat malé množství kyseliny chlorovodíkové. Zvýšená kyselost v půdě a ve vodních tocích se nepříznivě projevuje na rybách a rostlinstvu. Kyselý déšť také urychlí zvětrávání uhličitanových materiálů (například vápencové skály nebo i omítek na budovách atd.).

Stromy zasažené kyselým deštěm odumírají.

MORAVA 1997 POVODNĚ V ČR PRAHA 2002

1997 MORAVA

Povodně v červenci 1997, které zasáhly 1/3 našeho území, zavinily smrt 49 lidí. Postiženo bylo 536 obcí, 29 000 domů bylo zatopeno nebo strhnuto

KROMĚŘÍŽ

2002 PRAHA

Povodeň, která svou velikostí překonala v Čechách všechny povodně, o kterých jsou vedeny historické záznamy. Bylo zaplaveno 504 obcí, zničeno na tisíc domů, 73 mostů a bylo evakuováno 220 tisíc lidí. Prahou prošla pětisetletá povodeň. Hladiny vody ve většině případů přesáhly povodňové značky nejvyšších zaznamenaných historických povodní.

PRAHA

Michaela Otrusiníková ZPRACOVALY Dominika Sojáková Michaela Otrusiníková Kateřina Beranová Michaela Lukášová 8.A