Vyrobilo centrum pro katechezi 2013
- samota, - bezradnost, - neví s kým bojuje, - neví proti č emu bojuje, - neví, jak má bojovat, - neví, co je jeho cílem - … Jakub si myslel, ž e má všechno pod kontrolou, a najednou … Jakub ů v tajemný zápasTajemný zápas v mém ž ivot ě V t ě chto chvílích č lov ě k sv ů j duchovní boj č asto vzdává a uchyluje se k n ěč emu materiálnímu nebo r ů zným aktivitám, které jej vytrhnou z tohoto „tajemného boje“. Tím ale nevít ě zíme. Jenom utíkáme. Jakub však boj nevzdává. Bojuje dál. Vyrobilo centrum pro katechezi 2013
Jakub v boji tuší Bo ž í iniciativu. Jakub je „siln ě jší“, p ř esto se „Tajemnému“ poddává (sd ě luje mu své jméno). Jakub odchází z boje jako vít ě z: dostává od „Tajemného“ nové jméno = novou identitu. Vyrobilo centrum pro katechezi 2013
Na konci vytrvalého boje dává B ů h nové jméno (novou identitu) + po ž ehnání. Izrael = „B ů h je silný“, „B ů h vít ě zí“ Jakub = p ř elstít, p ř echytra č it Vyrobilo centrum pro katechezi 2013
Jakub ů v boj = p ř edobraz modlitby P ř i tomto boji pot ř ebujeme: duchovní sílu, vytrvalost, hou ž evnatost, touhu a chu ť napl ň ovat sv ů j vztah s Bohem. Tento „modlitební zápas“ vrcholí v darování se Bohu tím, ž e uznávám svoji slabost. Práv ě tehdy vít ě zím. Jakub ů v zápas - MAREK TRIZULJAK Vyrobilo centrum pro katechezi 2013
Potom se m ě ní celá skute č nost mého ž ivota - nechávám si po ž ehnat od Boha, -nechávám, a ť On prom ěň uje m ů j ž ivot, - a stávám se tak po ž ehnáním pro sv ě t. Tento zápas nikdy nevybojujeme vlastními silami, ale toto vít ě zství musí být p ř ijato s pokorou jako nezaslou ž ený dar. Vyrobilo centrum pro katechezi 2013