P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Geo-informační systémy
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Mezinárodní marketingový výzkum
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Marketing sportu obecná část
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Model struktury strategického managementu
MARKETING Přednáška P
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Metody psychologie.
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových iniciativách konkurence, vyspělejších způsobech distribuce

Co formuje MIS Posun v trendech: od místního k celonárodnímu a globálnímu marketingu od zákaznických potřeb k zákaznickým přáním (současnost x budoucnost) od cenové k necenové konkurenci

Co tvoří MIS Lidé (odborníci) zařízení (výpočetní technika) postupy a procedury Způsob uchování informací: Jak intenzivní byl rozvoj zařízení pro ukládání informací za posledních 10 let? Způsob přenosu informací: Jak intenzivní byl rozvoj zařízení pro ukládání informací za posledních 10 let?

5 hlavních činností MISu 1) sběr informací (zprávy od SBU, interní atd.) 2) zpracování (třídění) 3) analýza 4) hodnocení 5) předání (distribuce) informací 6) uchování informací - databáze 7) vybavení informací (nové použití)

Vlastnosti MISu Vlastnosti MISu ve vztahu k hodnocení informací: a) potřebnost/relevantnost b) včasnost c) přesnost d) dostupnost e) nákladnost = cena informace Problém: body b a d a stejně tak b a e jsou nepřímo úměrné.

Komu slouží MIS? MIS je vytvářen a určen marketingovým managerům, kterým má pomáhat při marketingovém plánování, implementaci a kontrole jejich činností.

Architektura MIS (1) Při vytváření MIS je nutno znát „informační potřeby“ marketingových manažerů. Nutný vzájemný dialog mezi informačními pracovníky a marketingovými manažery - nalezení kompromisu: co potřebují a co by měli potřebovat Schema: 6 stavebních kamenů MIS

Architektura MIS

Zdroje dat Rozčlenění je na základě vztahu k řešené problematice na: primární - vlastní výzkum v oblasti marketingu sekundární –vnitřní zdroje dat (cyklus objednávka-dodávka- faktura) + vstupy a výstupy marketingu + informační střediska (linka 0800) –vnější zdroje dat

Marketingový výzkum Proč? Získat podstatné a objektivní informace o situaci na trhu: postihnout určité charakteristiky daného trhu (podíl na trhu, úroveň poptávky, konkurenční a cenové srovnání, účinnost reklamy zjistit informace o charakteristikách spotřebitele (demogr, ekon, geograf charakteristiky + nákupní zvyklosti)

Organizace marketing. výzkumu Cíl výzkumu I Metoda výzkumu I Příprava výzkumného projektu I Sběr dat I Statistické zpracování I Interpretace výsledků a doporučení

Kvantitativní výzkum 1) Osobní rozhovory 2) Telefonické dotazování 3) Dotazník 4) Anketa 5) Pozorování 6) Experiment

Kvalitativní výzkum 1) Hloubkové rozhovory 2) Focus groups - skupinové rozhovory 3) Projektivní techniky