Dotace na provoz sociálních služeb v roce 2009 Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí 29. ledna 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Model efektivního financování sociálních služeb v ČR Ladislav P r ů š a Praha, 25. června 2012.
Advertisements

Financování sociálních služeb
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA - ADAPTABILITA Nestátní neziskové organizace – partneři pro rozvoj PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI MMR, STAROMĚSTSKÉ.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Spolupráce a podpora mikroregionů v rámci Jihočeského kraje Brno – ÚÚR
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Sociální oblast. Podpora sociálních služeb Přímá podpora obcí a jejich organizací Podpora provozních nákladů nestátních neziskových organizací v obcích.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Ministr práce a sociálních věcí Petr NEČAS 4. září 2008 Valorizace důchodů od 1. ledna 2009.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Financování sociálních služeb Odbor sociálních věcí – oddělení ekonomické
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
Financování regionálního školství
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Síť pobytových služeb pro seniory Pobytové služby nesmějí řešit nedostatek financí uživatelů terénních služeb, ani nedostatečnou síť terénních služeb.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Seminář pro poskytovatele sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Moravskoslezského kraje D. Vrána.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Jednání Kolegia pana radního K 21 v rámci KKS dne
Příspěvek na péči v ČR Ing. Jiří Horecký, Ph.D., MBA.
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 OSV JMK.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Kvalita v sociálních službách jako proces
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Obecná východiska.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
Helena Chodounská Ukazatele potřebnosti sociálních služeb
Zkušenosti poskytovatele sociálních služeb s vyrovnávací platbou Ing
Ing. Stanislava Správková
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2012
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Transkript prezentace:

Dotace na provoz sociálních služeb v roce 2009 Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí 29. ledna 2009

Výdaje na sociální služby jsou téměř dvakrát vyšší než v roce 2006 Státní rozpočet na rok 2009 vyčleňuje na dotace pro zajištění provozu sociálních služeb 4,5 mld. Kč. tj. o 2,2 mld. Kč méně než v roce 2008 (6,7 mld. Kč) Celkové výdaje na sociální služby jsou však výrazně vyšší, než tomu bylo do roku 2006 Od roku 2007 jsou největší položkou náklady na příspěvek na péči, který je určen osobám na zajištění odpovídající péče. Objem těchto vyplacených dávek roste a pohybuje se kolem 18 mld. Kč ročně

Výdaje na sociální služby jsou téměř dvakrát vyšší než v roce 2006  Celkové výdaje státního rozpočtu na sociální služby vzrostly z 13 mld. Kč v roce 2006 na 25 mld. Kč v roce 2008 a s podobnou částkou se počítá i v roce mld. Kč 2007 místo plánovaných 16,5 mld. Kč21 mld. Kč mld. Kč 2009cca25 mld. Kč

Dosavadní postup v rámci dotačního řízení Žádosti o dotaci na poskytování sociálních služeb pro rok 2009 byly podávány v září 2008 na příslušné krajské úřady podle místa poskytování sociální služby Krajské úřady u žádostí zajišťovaly jejich hodnocení (tj. formální i obsahové) Po posouzení krajské úřady předložily tzv. souhrnnou žádost o dotaci, která obsahovala vyjádření krajských úřadů o výši podpory příslušné sociální služby Tyto souhrnné žádosti byly individuálně projednány se zástupci každého krajského úřadu (popř. samosprávných orgánů kraje)

Dosavadní postup v rámci dotačního řízení přiměřenost a hospodárnost rozpočtu, požadavku na dotaci a vymezení neuznatelných nákladů zahrnutých v rámci požadavku na dotaci zajištění dalších zdrojů financování služby zejména vzhledem k druhu služby a právní formě poskytovatele Požadavek na dotaci v případě každé sociální služby byl příslušným krajským úřadem obsahově posouzen na základě dvou kritérií:

Dosavadní postup v rámci dotačního řízení Dotaci bylo možné navrhnout pouze na sociální službu, na kterou má poskytovatel oprávnění k poskytování (registraci) a pouze u těch sociálních služeb, jejichž potřebnost je vyjádřena ve střednědobém plánu rozvoje sociálních služeb kraje, který je přílohou formuláře souhrnné žádosti o dotaci U sociálních služeb poskytovaných ve zdravotnických zařízeních ústavní péče bylo možné dotaci navrhnout pouze v případě zápisu služby v registru poskytovatelů sociálních služeb

Přístup MPSV k hodnocení jednotlivých žádostí o dotaci 1.Nutnost rozdílného postupu vůči službám, ve kterých se předpokládá výrazný podíl úhrady z prostředků příspěvku na péči a vůči službám, které jsou obvykle bez úhrady nebo jen za symbolickou úhradu 2.Dle právního statutu - u příspěvkových organizací samospráv nebo u organizací, u kterých je samospráva majoritním zakladatelem (některé o.p.s. nebo a.s.), je hodnoceno nakolik se zřizovatel podílí na provozních nákladech služby 3.Strategické priority MPSV v oblasti sociálních služeb - zejména podpora rozvoje a udržitelnosti terénních a ambulantních služeb

Přístup MPSV k hodnocení jednotlivých žádostí o dotaci 4.U pobytových služeb sociální péče se přihlíží k tomu, zda a v jaké míře je využito úhrad za zdravotní péči z fondů veřejného zdravotního pojištění 5.U pobytových služeb, ale i u služeb terénních a ambulantních se přihlíží k tomu, zda s ohledem na skladbu klientů je vybírána odpovídající výše úhrady za poskytnutou péči či za poskytnutou stravu nebo služby spojené s pobytem 6.Porovnání předložených žádostí v těch druzích služeb, které jsou financovatelné z individuálních projektů krajů v rámci ESF, s faktickým stavem v realizaci individuálních projektů v krajích 7.Maximální transparentnost dotačního řízení, které se dosahuje dodržováním stanovených pravidel a zveřejněním všech žádostí i výsledků na webu

Výdaje státu na pobytové služby tvoří menší část nákladů V pobytových zařízeních je v současné době situace s nedostatkem finančních prostředků nejsložitější. Dotace ze státního rozpočtu však nejsou rozhodujícím zdrojem jejich financování: Průměrné celkové měsíční náklady na jedno lůžku v domově pro seniory činní cca 22 tis. Kč z toho hradí klient za stravu a pobyt ze svých prostředků 7 tis. Kč a klient za péči z příspěvku na péči tis. Kč V průměru je nutné z veřejných rozpočtů dokrýt částku cca 7 tis. Kč (třetina nákladů) a na této částce se podílí jak státní rozpočet, tak i rozpočty územních samospráv

Kritérium pro přiznání dotace 45 tis. Kč ročně (3 750 Kč měsíčně) na jedno lůžko pro organizace zřizované obcí nebo krajem 55 tis. Kč ročně (4 600 Kč měsíčně) pro neziskové organizace, a to v případě, že nebyla ze strany kraje navržena dotace nižší MPSV postupovalo tak, že obvykle přiznalo dotaci ve výši

Dotace budou navýšeny o 1,5 mld. Kč MPSV využitím všech rezerv v rozpočtu navýší prostředky na dotace ve výši 1,5 mld. Kč 30. ledna proběhne první schůzka k dané problematice se zástupci krajských úřadů s cílem dohodnout administrativní a procesní postupy Během 1. čtvrtletí bude dohodnut způsob a postup řešení Do konce března dotační komise projedná navýšení prostředků Do konce června bude navýšená dotace vyplacena v rámci druhé splátky

Podíl zdrojů z územních rozpočtů bude nutné posílit Je nezbytné, aby byly efektivně využity všechny dostupné zdroje financování provozu sociálních služeb V roce 2009 se opakuje situace z let předchozích, kdy především zdroje z územních rozpočtů zůstávají dlouhodobě na nižší úrovni, než by měly, tyto zdroje dokonce klesají Výdaje krajských rozpočtů na vlastní zařízení 20051,2 mld. Kč 20090,674 mld. Kč Kraje hodlají letos vydat proti roku 2005 na dotace o více než půl miliardy Kč méně

Platby z příspěvků na péči stoupají V oblasti úhrad od klientů služeb jsou značné rezervy Dochází však k nárůstu plateb od klientů do krajských zařízení formou příspěvku na péči 20081,66 mld. Kč 20092,1 mld. Kč Meziroční nárůst činí 440 mil. Kč, tento trend bude pokračovat

Děkuji za pozornost