Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Arabská říše … vznik a vývoj.
FRANCKÁ ŘÍŠE Z materiálu sestavil a přeložil: Mgr. Vít Zahradníček.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin.
Franská říše a Karel Veliký
FRANSKÁ ŘÍŠE.
franský král, bavorský vévoda, římský císař
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Raný středověk 5. – 11. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Franská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o franské říši.
Franská říše 7. ročník.
Evropa v 9. – 11. století Vznik raných států.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RANÝ STŘEDOVĚK.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Co bylo typické pro tehdy vznikající státy. Jak vznikaly
Název dokumentu: Francká říše Autor: PhDr. Jana Burianová
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Středověká Anglie, Svatá říše římská
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Franská říše Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Karel Veliký ( ) III-02.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vznik Svaté říše římské
Franská říše.
FRANCKÁ ŘÍŠE.
FRANCKÁ ŘÍŠE.
Francká říše.
Franská říše
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
Franská říše 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Masarykova základní škola Debř, Mladá Boleslav, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04_Člověk a společnost_7. ročník_Francie.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Francká říše Petr Procházka
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FRANCKÁ ŘÍŠE.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Co bylo typické pro tehdy vznikající státy. Jak vznikaly
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_10
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Francká říše Merovejské období
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Karel IV. OTEC VLASTI
Úvod do středověku.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Francká říše Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francka_rise.ppt
Historické počátky středověké Evropy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
"první významný stát ve středověku"
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Francká říše.
Franská říše opakování.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní Větřní Téma hodiny: Francká říše

FRANCKÁ ŘÍŠE Zajímavost: Správce králova domu se stal sám králem po té, co svého pána zajal a uvěznil v klášteře. Zajímavost: Správce králova domu se stal sám králem po té, co svého pána zajal a uvěznil v klášteře. Vládnoucí rody: Merovejovci a Karlovci Vládnoucí rody: Merovejovci a Karlovci Vývoj: Vývoj: V průběhu 6. – 8. stol. se z germánských kmenů nejvíce prosadili Frankové, kteří vytvořili rozsáhlou říši na území dnešní Francie, Německa a části Itálie. V průběhu 6. – 8. stol. se z germánských kmenů nejvíce prosadili Frankové, kteří vytvořili rozsáhlou říši na území dnešní Francie, Německa a části Itálie. První významný panovník je CHLODVÍK, který jako první přijal koncem 5. stol. křesťanskou víru První významný panovník je CHLODVÍK, který jako první přijal koncem 5. stol. křesťanskou víru Frankové postupně ovládají většinu germánských kmenů v západní a střední Evropě Frankové postupně ovládají většinu germánských kmenů v západní a střední Evropě

Lenní- feudální systém a jeho fungování 732 vojevůdce Karel Martell poráží Araby v bitvě u Poitiers ve Francii 732 vojevůdce Karel Martell poráží Araby v bitvě u Poitiers ve Francii Král je vlastníkem veškeré půdy a sám ji rozděluje členům své družiny a udílí jim ji v léno (latinsky FEUDUM ) Král je vlastníkem veškeré půdy a sám ji rozděluje členům své družiny a udílí jim ji v léno (latinsky FEUDUM ) Z členů družiny krále vzniká šlechta a obyvatelstvo se jim poddává do služeb výměnou za osobní ochranu – tak vzniká poddanství Z členů družiny krále vzniká šlechta a obyvatelstvo se jim poddává do služeb výměnou za osobní ochranu – tak vzniká poddanství ŠLECHTA PODDANÍ ŠLECHTA PODDANÍ má vojsko pracují pro šlechtu má vojsko pracují pro šlechtu pomáhá králi platí poplatky králi a šlechtě pomáhá králi platí poplatky králi a šlechtě má chránit poddané platí církvi desátek má chránit poddané platí církvi desátek

Karel Veliký – Carollus Magnus Karel Veliký je nejmocnějším panovníkem Francké říše roku 8OO se stává císařem po vzoru římských císařů, které napodobuje Karel Veliký je nejmocnějším panovníkem Francké říše roku 8OO se stává císařem po vzoru římských císařů, které napodobuje Karolínská renesance- snaha o obnovu antické římské kultury Karolínská renesance- snaha o obnovu antické římské kultury r. 843 se říše rozděluje na 3 části mezi vnuky Karla Velikého a to na: r. 843 se říše rozděluje na 3 části mezi vnuky Karla Velikého a to na: Východofranckou, Západofranckou a Střední říši- Lotharingii Východofranckou, Západofranckou a Střední říši- Lotharingii

SLOVNÍK, informace pro zvídavé Karlovci, tento rod si postupně upevňuje pozici na panovnickém dvoře funkcemi správce paláce i vojevůdce. Častá jména jsou zde Karel a Pipin. Pipin zvaný Krátký uvězní neschopného a slabého krále a doživotně jej zavře do kláštera,aby se sám mohl stát králem, což se stalo s tichým souhlasem papeže. Karel Veliký sice neumí psát, číst se ještě naučí, má tak obrovský harém a počet dětí, že papež musí stanovit pravidla pro provoz královských ložnic! Martell znamená „kladivo“, tak byl nazýván tento obávaný válečník. Arabové se po přeplutí z Afriky začali rozšiřovat do Evropy. Kladivo udeřilo a Arabové byli zastaveni.

Informace pro zvídavé Feudum- propůjčená půda, nejprve panovníkem šlechtě a dále šlechtou lidu. Tak vzniká systém poddanství neboli feudální závislosti. Renesance je výraz pro znovuobnovení něčeho, co již dříve bylo. Franští panovníci obdivovali kulturu starých Římanů, obnovit se ji snažili i pozdější Ottonci a naposled i Adolf Hitler otevřeně napodoboval římskou kulturu- hlavně architekturu a vojenské symboly.

Karlova korunovace římským císařem Sotva kdo mohl tenkrát tušit, jak velký dopad na vývoj událostí v Evropě bude mít vstřícné gesto papeže. Šipka ukazuje na třmen, který údajně papež sestupujícímu císaři podržel. » OBR. 3

ÚKOLY -Zkuste popsat, co se děje na obraze. -Jaký byl vztah jezdce na koni a muže proti němu? -Kdo je kdo? -Proč má stojící muž na hlavě trojitou korunu? -A proč asi měla ta scéna, zobrazená zde, tak velký význam? - Vyhledejte si a přečtěte úryvek z literatury z Písně o Rollandovi- týká se bojů Karla Velikého s Araby.

OBR