Přirozené a umělé ekosystémy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZBP1_3364VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Advertisements

Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Název školy Střední odborná škola Luhačovice Číslo projektu
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
O B I L N I N Y (POLNÍ PLODINY)
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Pole.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_10
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Potraviny rostlinného původu
ROSTLINSTVO SAVANY.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_09
Užitkové rostliny.
Sady a zahrady Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lipnicovité jsou to většinou byliny mají svazčité kořeny
TRÁVY & OBILNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Mgr. Věra Vasiljevičová
CO JE EKOSYSTÉM? Soustava živých organismů = společenstvo a jejich neživého prostředí, které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
STŘEDN Í ODBORN Á Š KOLA A STŘEDN Í ODBORN É UČILI Š TĚ MĚSTEC KR Á LOV É T.G. MASARYKA 4 Sada číslo 13.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OBILNINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém pole Rostliny
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc.Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
OBILOVINY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: obiloviny, charakteristika, složení, pšenice, žito, ječmen,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hospodářské plodiny.
Rostliny z našeho okolí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Pole - obilniny Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přirozené a umělé ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Pole - kulturní rostliny
HOSPODÁŘSKY DŮLEŽITÉ PLODINY
HOSPODÁŘSKY DŮLEŽITÉ PLODINY
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_16_Obiloviny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Lipnicovité.
Období: září – prosinec 2011
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_PŘBOT.17 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Transkript prezentace:

Přirozené a umělé ekosystémy

EKOSYSTÉMY UMĚLÉ PŘIROZENÉ

umělý

přirozený

Ekosystémy přirozené a umělé 1. Ekosystémy přirozené a umělé Ekosystém přirozený bez větších zásahů člověka jsou tu přírodní podmínky a přirozené vztahy mezi organismy např. deštný prales, potok, velehory Ekosystém umělý založený člověkem, závislý na jeho péči např. pole, zahrada, park

Polní ekosystémy

Obilniny

Obilniny (též obiloviny) jsou polní hospodářské rostliny využívané a pěstované pro svá semena - obilná zrna (zvaná též cereálie). Obilniny jsou rostliny poměrně nenáročné, obilná zrna lze dlouho skladovat a vytvářet zásoby. ZÁSTUPCI OBILNIN PŠENICE JEČMEN ŽITO OVES KUKUŘICE

Pšenice

PŠENICE OBECNÁ Jedna z nejstarších hospodářských plodin. Pochází z jihozápadní Asie. Používá se zejména k výrobě mouky na pečení rohlíků, buchet či světlého chleba.

Žito

ŽITO SETÉ Je odolnější než ostatní běžné obiloviny. Používá se k přípravě tmavé „chlebové“ mouky, jako náhražka kávy nebo k výrobě alkoholu (gin, žitná).

Ječmen

JEČMEN SETÝ Tuhé dlouhé osiny. Používá se k výrobě pivního sladu a často jako krmivo.

Oves

OVES SETÝ Žluté až bílé zbarvení. Květenství lata (x ostatní – květenství klas). Používá se převážně k přípravě ovesných vloček.

Kukuřice

KUKUŘICE SETÁ Robustní, 1 – 3 m vysoká rostlina. Jednopohlavné květy jsou v rozlišených květenstvích. Používá se převážně jako krmivo. Neobsahuje lepek! Pochází ze Střední Ameriky. kukuřičná siláž

samčí květenství samičí květenství

Rozmanitost polních ekosystémů Hospodářské plodiny na polích jsou zdrojem potravy a surovin. Obilniny - využití: obilky, stonky = sláma PŠENICE OBECNÁ – mouka (světlá) JEČMEN DVOUŘADÝ – pivní slad, náhražka kávy, krmivo ŽITO SETÉ –mouka (tmavá-chlebová), náhražka kávy OVES SETÝ – krmivo, ovesné vločky KUKUŘICE SETÁ – při bezlepkové dietě (kukuřičná mouka), krmivo (z Ameriky)

Závěr: Vysvětli rozdíl mezi přirozeným a umělým ekosystémem, uveď 2 příklady od každého. Které obilniny znáš? K čemu se nejčastěji používají?