Osobnostní a sociální výchova Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Osobnostní a sociální výchova Mgr. Dana Vávrová vedoucí týmu Mgr. Božena Hronová člen týmu Mgr. Eliška Špatná člen týmu Mgr. Eva Šťastná člen týmu
Hlavní úkoly týmu OSV Školení Zavedení třídnických hodin do rozvrhu školy Vytvoření tématického plánu třídnických hodin Pravidelná realizace třídnických hodin v rámci rozvrhu – 1. vyučovací hodina v pondělí Metodické listy k třídnickým hodinám Pracovní listy na třídnické hodiny Projekt Etiketa
Školení Regenerace sil a prevence syndromu vyhoření Vedení třídnických hodin Klima a kázeň
Regenerace sil a prevence syndromu vyhoření PhDr. J. Kobylka Seminář aktuálně zaměřený na mapování problémů, které musí učitelé ve škole řešit, na zvládání náročných situací a nepřiměřených reakcí žáků. Lektor se zabýval i autoregulačními technikami vhodnými do třídnických hodin.
Vedení třídnických hodin PhDr. H. Vrbková Program věnující se námětům třídnických hodin, jejich cílům a struktuře (motivace, aplikace techniky, rozbor s dětmi, vyřčení názoru učitele a závěrečné shrnutí).
Klima a kázeň PhDr. H. Vrbková Seminář věnovaný kázni v konkrétní škole a hledání souvislostí mezi kázní a klimatem školy s cílem porozumět tomu, co se zde v oblasti kázně děje a nastavit v daném směru pracovní atmosféru.
Zavedení třídnických hodin do rozvrhu školy Získávání zkušeností o této problematice na různých školách ČR (ZŠ Praha Kunratice, Dejvice …) Dopis rodičům Předání získaných zkušeností pedagogickému sboru Začlenění třídnické hodiny do rozvrhu
Vytvoření tématického plánu třídnických hodin Vypracován tématický plán pro I. a II. stupeň Náměty jednotlivých třídnických hodin Reflexe
Pravidelná realizace třídnických hodin
Metodické listy k třídnickým hodinám
Projekt „ETIKETA“ Motivace: Každý člověk by měl ovládat základní pravidla společenského chování . V dnešní době se pravidla chování ve společnosti příliš nedodržují, a proto se vytváří velmi záporný obraz naší společnosti. Můžeme si uvést příklady. Např. pravidla zdravení, chování ke starším lidem, chování ve škole, v restauraci atd. A chování našich politiků ?
Projekt „ETIKETA“ Pilotní projekt programu „Osobnostní a sociální výchova“ Časová dotace: 4 vyučovací hodiny Účastníci projektu: 7. A (27 žáků; 3 skupiny po 4, 3 skupiny po 5) v roli lektorů 4. třídy (37 žáků; 6 skupin) v roli žáků Důraz na práci v týmu Projekt zakončen praktickou ukázkou na téma „Stravování v restauraci“ – spolupráce SOU Netolice
Témata workshopů projektu: A. STOLOVÁNÍ – VÁNOČNÍ TABULE Připravit vánoční stůl, pravidla stolování při sváteční večeři Připravit 6 archů balicího papíru, vystřihat jednotlivé věci jako součásti vánoční tabule (talíře, příbory, vázy, svícny), lepidlo Malé děti v každé skupině vytvoří svůj vánoční stůl podle vzoru
Témata workshopů projektu: B. CHOVÁNÍ V DIVADLE Přicházíme do hlediště, míříme k sedadlu … Žena, muž Oblečení Nevhodné chování - žvýkání, šustění….. Mobily Parodie na chování v divadle Připravit oblečení a vybrat do divadla to nejvhodnější (možno měřit čas každé skupiny)
Témata workshopů projektu: C. ZDRAVENÍ, SEZNAMOVÁNÍ, PŘEDSTAVOVÁNÍ DVD Pracovní list – kartičky s různými hesly a vyčlenit co nepoužíváme Ztvárnění rolí (já jsem nadřízený, žena a muž….)
Témata workshopů projektu: D. CHOVÁNÍ V DOPRAVNÍM PROSTŘEDKU Autobus – scénka, nastupování. Je tady volné místo ? Starší člověk stojí, mladší sedí. Místenka….. Pracovní list- dotazník (ano/ne)
Témata workshopů projektu: E. CHOVÁNÍ KDYŽ NĚCO VYŘIZUJI, TELEFONUJI DVD Telefonuji - rodičům kamaráda, do školy, do kanceláře ŠJ Praktické vyřizování- stanovit úkol a poslat do ředitelny, školní kanceláře, jídelny Pracovní list – na 6 archů namalovat komiks s různými situacemi a připravit řečové bubliny
Témata workshopů projektu: F. KOUZLO ČISTOTY Kapesníky Hygiena po TV, sportu Odhazování papírků Mytí rukou Používání deodorantů
Fotografie z realizace projektu: