Lenka Zahradníčková
Definice základních pojmů Případová studie – práce ve skupinkách Práce na projektu
umění a věda, jak formulovat, implementovat a hodnotit ve všech funkčních částech podnikatelského subjektu taková rozhodnutí, která zaručí dosažení stanovených cílů
název podniku, hlavní obor podnikání, stručná historie
Definuje, proč podnik existuje, není časově ohraničené Z poslání by mělo jasně vyplývat, o jaký podnik se jedná. V čase je relativně stabilní. “kodex” chování celé organizace – stimulace pracovníků
Jakým způsobem je možné formulovat poslání?
Přesné strukturované vyjádření stavu firmy v konkrétním časovém horizontu. Vymezuje budoucí pozici ve střednědobém plánovacím horizontu (3 – 5 let), Směr jakým se bude podnik ubírat Z vize je nutné vyvodit cíle.
Komponenty vize – Zákazníci strategického záměru. – Produkt a jeho výjimečnost. – Popis trhu a jeho segmentů. – Technické, technologické a užitné přednosti produktu. – Strategická dimenze záměru – profilové zaměření firmy v plánovacím období – Filozofie záměru – Vliv na koncepci a postavení podniku – Veřejná image. – Sociální koncepce
Jakým způsobem je nutné sestavit vizi?
Měly by navazovat na stanovenou vizi, Jedná se o stanovený konečný stav podniku musí být popsány jasně a hlavně měřitelně!
Pravidlo SMART S – S – Specific - specifický, M – M – Measurable - měřitelný, A – A – Achievable - dosažitelný, R – R – Result oriented - orientovaný na výsledek, realistický, T – T – Time framed - časově vymezený,
Jakým způsobem stanovit cíle?
Zvýšit hodnotu hospodářského výsledku za běžnou činnost zisku v roce XY na Kč. Zvýšit tržby SU o 9 % do roku XY. Do konce roku XY zredukovat náklady na jednoho pracovníka o XY %. Zredukovat čekací dobu pacientů na ambulantním oddělení z 1 hodiny na půl hodiny do června tohoto roku.
Formulace strategie Základní strategická východiska Práce na projektu