zpětná vazba a hodnocení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Cesta ke kvalitě v praxi
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Název: Příprava vlastního televizního zpravodajství Klíčová slova: zpravodajství, zpráva, moderátor Typ školy: 2. st. ZŠ Ročníky: 8. Tématické zaměření:
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Didaktické prostředky
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Hodnocení ve vzdělávání dospělých Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Písemná část MZ z anglického jazyka II
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Možné problematické body hodnocení projektových žádostí přijatých v rámci výzvy č. 36 k oblasti podpory 1.2 OP LZZ Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
na Slovanském gymnáziu
Měření rychlosti zvuku
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Kritéria hodnocení písemné práce
Práva dítěte Výchova k občanství
Edukační standardy Beharková Natália.
První zkušenosti s evaluací
Jednotné principy klasifikace na GJKT
II. Setkání se starosty obcí
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

zpětná vazba a hodnocení Marie Knoflíčková Channel Crossings

Program Příležitosti k předávání a získávání zpětné vazby Principy předávání zpětné vazby Předávání zpětné vazby na produktivní dovednosti Získávání zpětné vazby od studentů

příležitosti k předávání zpětné vazby bezprostřední po samostatné práci po skupinové práci po odevzdání DÚ v průběhu aktivity po rolové hře atd. po části hodiny na konci hodiny s odstupem po dokončení kapitoly/ modulu po ukončení semestru po ukončení školního roku po ukončení kurzu

možnosti předávání zpětné vazby oprava chyb po aktivitě písemné hodnocení ústní hodnocení skupinový feedback hlasování vzájemná zpětná vazba oprava chyb v průběhu aktivity

principy úspěšného předávání zpětné vazby Forma pozitivní výroky otevřené, návodné otázky věcné zhodnocení a doporučení Postup shrnutí pozitiv předání doporučení (pozitivní výroky / návodné otázky) stanovení / shrnutí cílů Obsah úspěšné užití jazyka identifikace slabostí doporučení pro zlepšení účastníci pracují na svých check listech

případová studie L: Rozhovor se vám celkem povedl. Ani v něm nebylo moc chyb. S: Děkuji. L: Ale nemluvíte moc plynule a někdy používáte špatný slovosled. S: Aha… L: Probírali jsme to už minulý měsíc. L: Rozhovor se vám povedl. Líbilo se mi, že jste se snažili. S: Děkuji. Chtěli jsme použít nová slovíčka. L: To se vám povedlo. Hezky jste zapojili užitečné fráze. Vylepšili byste něco? S: No, myslím, že gramatika nebyla moc dobře. L: Aha. Možná byste se mohli víc zaměřit na správný slovosled v otázkách. A když si rozhovor ještě jednou zkusíte, uvidíte, že bude mnohem plynulejší.

úskalí předávání zpětné vazby zkuste… zaměřte se na … xy se Vám povedlo příliš - málo píšete / říkáte … ne- doporučuji / myslím si / líbí se mi … ale celkem protože / aby … dobře -špatně jste …

produktivní dovednosti: kategorie psaní mluvení slovní zásoba gramatická přesnost splnění úkolu struktura koherence koheze plynulost výslovnost interakce slovní zásoba gramatická přesnost splnění úkolu struktura koherence koheze zaměření čtenář rejstřík styl

produktivní dovednosti: kritéria hodnocení známky bodové ohodnocení pásma různý systém kritérií – stejný princip stanovte kategorie hodnocení stanovte nejnižší hranici úspěšnosti přiřaďte deskriptory k hodnocení stanovte maximální výsledek stanovte deskriptory výkonu

příklady dobré praxe: Cambridge ESOL - pásma

pásmo deskriptor 5 4 3 2 1 zcela splňuje požadavky zadání přehledná strukturova s využitím odpovídajících spojovacích výrazů plně a správně využívá gramatické jevy a slovní zásobu minimum chyb nezabraňuje porozumnění a je vyváženo ambiciózním užitím jazyka 4 dostatečně splňuje požadavky zadání používá dostatečně bohatou slovní zásobu a odpovídající gramatické jevy obsahuje větší množství chyb, které jsou způsobeny především pokusy o užití obtížných jazykových jevů 3 produkt splňuje zadání přehledná struktura s omezeným množstvím spojovacích prostředků použité gramatické jevy a slovní zásoba neodpovídají zcela požadované úrovni poměrně velké množství chyb, které však nezabraňují porozumění 2 nesplňuje zcela požadavky zadání, irelevantní informace nejasná struktura s chybějícími spojovacími výrazy omezené užití gramatických jevů a slovní zásoby chyby čtenáře/posluchače rozptylují a omezují porozumnění 1 nesplňuje požadavky zadání zcela chybí jasná struktura projevu nedostatečně ovládá použitý jazyk – chyby zabrańují porozumění nedostatek projevu k hodnocení zcela irelevatní a nesrozumitelný obsah

příklady dobré praxe: channel crossings bodové ohodnocení

získávání zpětné vazby aktivní zapojení studentů informace pro další rozvoj zefektivnění výuky společná zodpovědnost za výuku posílení týmu sdílení cílů a jejich dosažení zajištění spokojenosti

zásady získání zpětné vazby pravidelnost získávání zpětné vazby hodnocení dosažených cílů dlouhodobá záležitost systematičnost stanovujte cíle stanovte akční plán zhodnoťte dosažení cílů motivace součást běžné výuky srozumitelné zadání skupinová aktivita bezpečí

možnosti získávání zpětné vazby dotazník pyramidová diskuse “kulatý stůl” plakáty deníky a portfolia srovnání a zhodnocení

shrnutí zařazujte předávání a získávání zpětné vazby pravidelně zapojte studenty aktivně do předávání zpětné vazby vytvořte bezpečné prostředí k získávání a předávání zpětné vazby stanovujte cíle a vyhodnocujte jejich splnění motivujte studenty k vyžadování a předávání zpětné vazby

dotazy?

děkuji marie.knoflickova@chc.cz