DRAMATIZACE VE VÝUCE FYZIKY ANEB UČITEL JE HEREC S JISTÝM ANGAŽMÁ A NEJISTÝM KONCEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Advertisements

TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Tepelná výměna prouděním
Mgr. Ladislav Dvořák PdF MU, Brno
III. Stacionární elektrické pole, vedení el. proudu v látkách
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Shrnutí z minula vazebné a nevazebné příspěvky výpočetní problém PBC
M e c h a n i k a Václav Havel, katedra obecné fyziky ZČU v plzni.
Základy mechaniky tekutin a turbulence
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Radiální elektrostatické pole Coulombův zákon
Ohmův zákon, Kirchhoffovy zákony a jejich praktické aplikace
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Elektromagnetické záření látek
24. ZÁKONY ZACHOVÁNÍ.
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Soutěž pro dvě družstva
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.
Homogenní elektrostatické pole
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA Mgr. J. Urzová.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA 1 Mgr. J. Urzová.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Přeměny energieje EU peníze školám EU peníze školám
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Této práci říkáme elektrická práce.
Mechanická práce, výkon a energie
Mechanika soustavy hmotných bodů zde lze stáhnout tuto prezentaci i učební text, pro vaše pohodlí to budu umisťovat také.
A) Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Relativistický pohyb tělesa
Základy Elektrotechniky
Kvantová fyzika: Vlny a částice Atomy Pevné látky Jaderná fyzika.
Soutěž pro dvě družstva. Pravidla Rozdělte třídu na družstva A a B. Družstva střídavě vybírají otázku kliknutím na číslo v pyramidě, zvolené otázky zaznamenávejte.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Účinky elektrického proudu
Elektrický proud Elektrický proud kovech Ohmův zákon
DiFy - P , Fyzika jako vyučovací předmět RVP a ŠVP Časová dotace pro fyziku na ZŠ Význam fyziky pro všeobecné vzdělání.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
F YZIKA …aneb proč se to mám vůbec učit?! máme to v rozvrhu hodin rozhodlo o tom ministerstvo školství nařídil to pan ředitel s panem školníkem mohli.
VLNOVÉ VLASTNOSTI ČÁSTIC. Foton foton = kvantum elmag. záření vlnové a zároveň částicové vlastnosti mimo představy klasické makroskopické fyziky Louis.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
Změny skupenství látek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PRAVIDLA BINGO Fyzikální veličiny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Kmity, vlny, akustika Část I – Kmity, vlny Pavel Kratochvíl
VY_32_INOVACE_
Musíme… a nebo „Musíme“?
Transkript prezentace:

DRAMATIZACE VE VÝUCE FYZIKY ANEB UČITEL JE HEREC S JISTÝM ANGAŽMÁ A NEJISTÝM KONCEM

FORMY DRAMATIZACE Pantomima Dramatizace pokusů Činohra Hudební vystoupení Básničky

PANTOMIMA Fyzikální veličiny Vzorce Fyzikální jevy

FYZIKÁLNÍ VELIČINY Síla Tlak Elektrický proud Elektrické napětí Dráha Rychlost Výkon Teplota Teplo Čas Práce hmotnost

VZORCE Mechanická práce Tlak Výkon Dráha

FYZIKÁLNÍ JEVY Zatmění Slunce Měsícem Zatmění Měsíce Sluncem Difúze Brownův pohyb Vlnění příčné a stojaté První termodynamický zákon Tání a tuhnutí Stejnosměrný a střídavý proud Lenzův zákon Zapojení dvou rezistorů sériově a paralelně Chování pevných těles v kapalině v závislosti na hustotě

DRAMATIZACE POKUSŮ

ČINOHRA Newtonovy pohybové zákony Alternativní zdroje energie Zásady bezpečnosti při práci s elektrickým proudem Moment síly a těžiště tělesa

HUDEBNÍ VYSTOUPENÍ Tvorba hudebních nástrojů Sestavení hudební skupiny Nácvik písně o pěti tónech

BÁSNIČKY Krásná fyzika Povzdech studenta nad kvantovou fyzikou Povzdech studenta nad kvantovou fyzikou De Broglieova vlna

Krásná fyzika Fyzika je krásná věc, když se vezme za konec za ten správný samo sebou, například když ruce zebou, třením lze ten pocit zvrátit, trochu práce přitom ztratit. Abych řekla to však správně, tedy přesně fyzikálně, práce se nám pouze změní, pokud vám to jasné není, na vnitřní energii ruky, to prosím nejsou žádné plky! Tře-li navíc ruku ruka, kterážto je mého kluka, vznikne v těle tepla více, než přiznáme ve fyzice.

Povzdech studenta nad kvantovou fyzikou Kvantování energie vymyslela pěkná zmije, které vyschly váčky jedu, my jsme nyní každou středu otráveni teorií kvantování energií. Tu konstantu pana Plancka pochopila jenom Hanka, neboť buzena být nechce nikým jiným nežli [:hercem:].

De Broglieova vlna Vlny já mám tehdy ráda, když jim nastavuji záda. Z toho však mě hlava bolí, co vymyslel pan De Brogli. Umíte si představiti, jak se proton světem řítí, zároveň prý je to vlna! Já bych byla opatrná uvěřit té teorii. Když si svoje vlasy myji, vlní se mi s lambdou značnou, v hlavě pak mám z toho mračno: jsem si totiž jista tím, že rychlostí c neletím.

VÝZNAM DRAMATIZACE Prostředek k udržení pozornosti Aktivní učení Podporuje kreativitu Podporuje mezipředmětové vztahy Zvyšuje sebevědomí žáků Rozvíjí schopnost práce ve skupině Rozvíjí komunikační schopnosti Objevuje herecké talenty

KLÍČOVÉ KOMPETENCE kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální kompetence pracovní

fyzikální perníčky