DRAMATIZACE VE VÝUCE FYZIKY ANEB UČITEL JE HEREC S JISTÝM ANGAŽMÁ A NEJISTÝM KONCEM
FORMY DRAMATIZACE Pantomima Dramatizace pokusů Činohra Hudební vystoupení Básničky
PANTOMIMA Fyzikální veličiny Vzorce Fyzikální jevy
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Síla Tlak Elektrický proud Elektrické napětí Dráha Rychlost Výkon Teplota Teplo Čas Práce hmotnost
VZORCE Mechanická práce Tlak Výkon Dráha
FYZIKÁLNÍ JEVY Zatmění Slunce Měsícem Zatmění Měsíce Sluncem Difúze Brownův pohyb Vlnění příčné a stojaté První termodynamický zákon Tání a tuhnutí Stejnosměrný a střídavý proud Lenzův zákon Zapojení dvou rezistorů sériově a paralelně Chování pevných těles v kapalině v závislosti na hustotě
DRAMATIZACE POKUSŮ
ČINOHRA Newtonovy pohybové zákony Alternativní zdroje energie Zásady bezpečnosti při práci s elektrickým proudem Moment síly a těžiště tělesa
HUDEBNÍ VYSTOUPENÍ Tvorba hudebních nástrojů Sestavení hudební skupiny Nácvik písně o pěti tónech
BÁSNIČKY Krásná fyzika Povzdech studenta nad kvantovou fyzikou Povzdech studenta nad kvantovou fyzikou De Broglieova vlna
Krásná fyzika Fyzika je krásná věc, když se vezme za konec za ten správný samo sebou, například když ruce zebou, třením lze ten pocit zvrátit, trochu práce přitom ztratit. Abych řekla to však správně, tedy přesně fyzikálně, práce se nám pouze změní, pokud vám to jasné není, na vnitřní energii ruky, to prosím nejsou žádné plky! Tře-li navíc ruku ruka, kterážto je mého kluka, vznikne v těle tepla více, než přiznáme ve fyzice.
Povzdech studenta nad kvantovou fyzikou Kvantování energie vymyslela pěkná zmije, které vyschly váčky jedu, my jsme nyní každou středu otráveni teorií kvantování energií. Tu konstantu pana Plancka pochopila jenom Hanka, neboť buzena být nechce nikým jiným nežli [:hercem:].
De Broglieova vlna Vlny já mám tehdy ráda, když jim nastavuji záda. Z toho však mě hlava bolí, co vymyslel pan De Brogli. Umíte si představiti, jak se proton světem řítí, zároveň prý je to vlna! Já bych byla opatrná uvěřit té teorii. Když si svoje vlasy myji, vlní se mi s lambdou značnou, v hlavě pak mám z toho mračno: jsem si totiž jista tím, že rychlostí c neletím.
VÝZNAM DRAMATIZACE Prostředek k udržení pozornosti Aktivní učení Podporuje kreativitu Podporuje mezipředmětové vztahy Zvyšuje sebevědomí žáků Rozvíjí schopnost práce ve skupině Rozvíjí komunikační schopnosti Objevuje herecké talenty
KLÍČOVÉ KOMPETENCE kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální kompetence pracovní
fyzikální perníčky