Mnohačetné inteligence Jak se nejlépe učím!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třída RÁKOSNÍČCI ZŠ a MŠ Újezd, p.o.
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Jak na to, aniž bychom se zničili
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Podstatná jména procvičujeme rod pád číslo vzor
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Milé děti, díváte se dobře kolem sebe?
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
PREZENTACE aneb KDYŽ VÍŠ O ČEM MLUVÍŠ. Co tě čeká a nemine V průběhu zhruba 2 – 3 měsíců se budeš učit pracovat s PWT prezentacemi My víme, že jsi zdatný.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Prosím zapněte si zvuk a klikněte na ikonku
PROJEKT: Vzdělávací internetové kluby JMÉNO: Tamara Matoušková TÉMA: Kdo jsem?
KrIsTýNa VoLáNkOvÁ Mé StUdIuM nA 4.ZŠ v ChEbU.
VY_32_INOVACE_PSYPS110460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
7. třídy. Věštění z křišťálové koule Prohlédněte si obrázek, který jste si vybrali a zamyslete se nad tím, co by mohlo být dnešním tématem. Zkuste jednou.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_25_CJL_M Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Schopnosti Pavel Šuranský.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Nonogram, kódovaný obrázek
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
PŘEDLOŽKY PŘED NÁMI S VČELKOU MIJOU
Mnohačetné Inteligence Dotazník „ Děti se lépe učí a lépe si pamatují, jestliže zapojí všechny svoje smysly“. (Gardner) Čadová.
T VO Ř IT Č ASOPIS NÁS BAVÍ. Jmenuji se Jolana Jančová a chodím do čtvrté třídy Základní školy a mateřské školy v Olešnici. Moje zájmy jsou: jízda na.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_12_ČJ_Podstatná jména_píseň Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Otterwave – nácvik výslovnosti Výuková prezentace.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Žákovský parlament – I. stupeň
Patrik dupák ,hodný ,šikovný, někdy je urážlivý, ale spolehlivý.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Věta se skládá ze slov Název školy
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Konstrukce trojúhelníku
Název oborové práce Jméno autora třída.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NA JEDNÉ LODI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Šachový kroužek DDM Větrník
Věta se skládá ze slov Název školy
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_16_8. ročník_Volný čas – sběratelství
Množina bodů dané vlastnosti
Jak si hrát v hodinách slohu?
Konstrukce trojúhelníku
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Konstrukce trojúhelníku
Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.
Transkript prezentace:

Mnohačetné inteligence Jak se nejlépe učím! Dotazník Zpracovala Mgr. Jana Čadová Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz „ Děti se lépe učí a lépe si pamatují, jestliže zapojí všechny svoje smysly“. (Gardner) Koncepce učebnic Primary Colours Cambridge University Press vychází z teorie mnohačetné inteligence (Gardner): Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

aby ses opravdu naučil to, co chceš nebo to, co potřebuješ? Učíš se tak, aby ses opravdu naučil to, co chceš nebo to, co potřebuješ? Učitelé se tedy musí ptát: Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Přečtěte si následující tvrzení a rozhodněte se, jestli o vás platí. Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Každé tvrzení zkuste ohodnotit počtem bodů 0, 1 nebo 2. Napište: 0, pokud silně nesouhlasíte 2, pokud naopak silně souhlasíte 1, pokud se vidíte někde uprostřed Tabulka: Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz S paní učitelkou se domluvte, jestli budete vyplňovat písemný dotazník nebo si vytvoříte graf, do kterého budete zapisovat. Graf může vypadat třeba takto: Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Můžete postupovat takto: Pomocí kružítka vytvořte malou kružnici o poloměru 1cm a postupně přidávejte další, vždy o 1 cm větší, až získáte 12 soustředných kružnic. Pak je rozdělte na 8 výsečí a popište Vzniklý vzor můžete nakopírovat nebo si udělejte každý svoji mapu. Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Až budete odpovídat na otázky, můžete políčka vybarvovat přímo do mapy. Maximálně můžete vybarvit všech 12 políček. Pokud se vám nelíbí kružnice domluvte se na jiném tvaru. Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Pamatujte si: Vybarvujte nebo číslujte jen podle pravdy. Domluvte se, jaké barvy použijete, abyste všichni vybarvovali stejně. Nejde o to mít všechna políčka vybarvená, ale vybarvit SEBE podle skutečnosti. Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Neopisujte Všechny obrázky (mapy) jsou správně – jsi to právě Ty! Výsledná mapa vám napoví, jak se nejlépe učit. Znáte slovíčko SMART? – znamená chytrý! Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Nejprve si tvrzení přečtěte, pokud něčemu nerozumíte, požádejte o vysvětlení, abyste všemu správně rozuměli Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Lingvistická inteligence word smart 1 Rád/a čtu knihy, časopisy a noviny 2 Považuji se za dobrého čtenáře 3 Rád/a vyprávím vtipy a příběhy 4 Snadno si zapamatuji jména lidí 5 Rád/a přeříkávám jazykolamy 6 Ve svém mateřském jazyce mám dobrou slovní zásobu Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Logicko-matematická inteligence number smart 1 Často v hlavě propočítávám věci 2 Jsem zdatný/zdatná šachista/šachistka 3 Rád/a třídím věci 4 Mám rád/a hry s čísly 5 Rád/a hraji na počítači 6 Často se vyptávám, jak věci fungují Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Interpersonální inteligence people smart Děláme-li něco společně, často se postavím do čela skupiny 2 Rád/a se bavím s kamarády/kamarádkami 3 Často kamarádům/kamarádkám pomáhám 4 Kamarádi/kamarádky se mi často svěřují se svými problémy 5 Mám spoustu kamarádů 6 Chodím do několika kroužků/klubů Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Intrapersonální inteligence myself smart 1 Do kina chodím raději sám/sama 2 Studovat do knihovny chodím sám/sama 3 Mohu vyjmenovat pár věcí, které ovládám 4 Rád/a trávím čas sám/sama 5 Moji kamarádi některé mé činnosti považují za divné 6 Umím se poučit ze svých chyb Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Hudební inteligence music smart 1 Umím broukat melodie spousty písniček 2 Jsem dobrý zpěvák/zpěvačka 3 Hraji na hudební nástroj nebo zpívám ve sboru 4 Poznám v melodii falešný tón 5 Často si rytmicky poklepávám 6 Často si zpívám písničky Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Prostorově vizuální inteligence picture smart 1 Snadno se orientuji v mapách 2 Baví mě umělecké činnosti 3 Dobře kreslím 4 Video a obrazy mi usnadňují získávání informací 5 Mám rád/a knihy s ilustracemi 6 Těší mě hra s Puzzle Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Tělesně-kinestetická inteligence body smart 1 Je pro mě těžké sedět delší dobu bez pohybu 2 Lehce přesně napodobuji, co jiní lidé dělají 3 Jsem zručný/zručná v práci se dřevem, tvoření věcí, šití 4 Jsem dobrý sportovec/dobrá sportovkyně 5 Těší mě pracovat rukama, např.modelování z hlíny 6 Baví mě tělesná cvičení Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Naturalistická inteligence nature smart 1 Trávím hodně času venku 2 Rád/a naslouchám zvukům v přírodě, např.zpěvu ptáků 3 Umím pojmenovat rostliny i zvířata 4 Poznám jedovaté a jedlé houby a také jedovaté hady 5 Baví mě pozorovat rostliny nebo sbírat kameny 6 Sám/sama pěstuji květiny na zahradě nebo v květináčích Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Porovnejte svoji mapu s mapou, která je na dalším snímku. Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Jsou stejné? Ne? V čem se liší? Který ze spolužáků má nejpodobnější mapu? Souhlasíte s výsledkem? Jaké aktivity vás opravdu baví? Zkuste udělat souhrnnou mapu pro celou třídu. Která barva převažuje? Jaké činnosti vás budou nejvíc bavit? Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Pamatujte si: Postupným učením se bude vaše mapa měnit. Zkuste si na stejné otázky odpovědět za rok a mapy porovnejte. Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz „Většina lidí je schopná ve vhodných podmínkách rozvinout kteroukoli svou inteligenci na relativně vysokou úroveň. Výhoda Ideální příležitosti, magazín HN 23/09; text Malcolm Glandwell, Bloomberg, profimedia.cz, ČTK, nakl. Dokořán Malcolm Glandwell v roce 2005 tařazen mezi 100 nejvlivnějších lidí světa: Bod zlomu – O malých příčinách s velkými následky 2000; Jak myslet bez přemýšůení 2005; Mimo řadu – tajemnství úspěchu 2008; Mistři a hudlaři hudebníci: 10 000 nejlepší 20letzí; průměrní – 8 000; budoucí učitelé 4 000; - neobjevili žádný přirozený talent!!! Virtuoza osd hudlaře odlišuje ochota a vůle tvrdě pracovat Neučíme pouze fakta, ale i způsob, jak se vzdělávat, jak najít a používat vlastní studijní strategie Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz

Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz Pokud máte další otázky kontaktujte: Jana.cadova@jazykovaskola.cz cadova.jana@jazykovaskola.cz Zpracovala: cadova.jana@jazykovaskola.cz