Mezinárodní marketing

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Zahraniční obchod.
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, A.S. září 2011.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
1 2. Problematika služeb A. Teoretická a metodologická východiska.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, a. s. TISKOVÁ KONFERENCE EGAP 31. ledna 2005.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Nové směry v úvěrovém pojištění EGAP Nové směry v úvěrovém pojištění EGAP Ing. Pavol Parízek.
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Nové výzvy a zkušenosti v úvěrovém pojištění MSV Brno 2007 Pavol Parízek Generální ředitel EGAP.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
OPATŘENÍ EGAP NA PODPORU EXPORTU 3 OBSAH POSLÁNÍ, HLAVNÍ ÚKOLY A SMĚRY ČINNOSTI OPATŘENÍ KE ZLEPŠENÍ PODMÍNEK POJIŠTĚNÍ NOVÉ POJISTNÉ PRODUKTY.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
8. Marketing.
1 Dodatky k politikám EU Koncepce exportní politiky EU VŠFS – kombinované magisterské studium PESA
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Exportní konference Praha, 15. listopadu 2012
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základy ekonomie Seminář 10..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Mezinárodní marketing Ing. Otakar Ungerman, Ph.D. otakar.ungerman@tul.cz Katedra marketingu - 5.p 1

Přednášky 1. Úvod, definice, základní pojmy, vývoj koncepcí, vývoj názorů na zahraniční obchod. 2. Důvody vstupu na zahraniční trhy 3. Nepřímé metody vstupu na zahraniční trhy 4. Přímé metody vstupu na zahraniční trhy 5. Analýza prostředí v cílové zemi 6. Mezinárodní marketingový výzkum 7. Tržní segmentace 8. Výběr trhu pro export, strategický marketing 9. Produkt, produktové strategie 10. Cenová politika v mezinárodním marketingu 11. Zpracování objednávek a distribuce 12. Komunikace v mezinárodních aktivitách 13. Organizace firmy při zahraniční činnosti 14. Závěr, opakování, rezerva

Odborná literatura Základní: STRNAD, P., KRAUSOVÁ, A. Mezinárodní marketing.. Technická univerzita v Liberci, 2011. ISBN 978-80-247-32. Základní: MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing.. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-29. Rozšiřující: CRAIG, C. S., P., DOUGLAS, S. P.. International marketing research.. Chichester, John Wiley a Sons, 2005. Rozšiřující: ČICHOVSKÝ, L. Marketing zahraničního obchodu. Radix.Praha,, 1997. ISBN 978-80-8603--07-1. Rozšiřující: MACHKOVÁ, H., ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing,, 2010. ISBN 978-80-247-32. Doporučená: ŠTRACH, P. Mezinárodní manamegent. Praha: Grada Publishing,, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9.

I.Přednáška Definice, základní pojmy, vývoj koncepcí, vývoj názorů na zahraniční obchod.

Definice marketingu Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním způsobem, zajišťující splnění cílů organizace. Marketing představuje ucelený komplex nástrojů, který cíleně vede k nabídce - správného produktu, ve správnou dobu, na správné místo, za správnou cenu tak, aby o tom firma správně informovala spotřebitele.

Definice mezinárodního marketingu Mezinárodní marketing se zabývá marketingovými aktivitami prováděnými za národními hranicemi. Mezinárodní marketing aplikuje marketingové zásady s přihlédnutím k prostředí v cílové zemi. Úkolem mezinárodního marketingu je zajištění optimalizace firemních zdrojů a vyhledávání takových podnikatelských příležitostí na světovém trhu, které podnikům umožňují využívat konkurenčních výhod.

Odlišnosti mezinárodního marketingu sociálně-kulturní odlišnosti trhů jazykové bariéry legislativní předpisy upřednostňování tuzemských výrobců relativní vypovídací schopnost informací problémy při výzkumu trhu profesionální lobbing eskalace nákladů odlišný životní styl

Vývojové trendy Globalizace Technologický pokrok, technický pokrok Deregulace Monitorování a využívání tržních příležitostí Centralizace

Marketingový vývoj Výrobní koncepce – vyrob co nejlevněji a prodáš Výrobková koncepce – vyrob co nejkvalitněji a prodáš Prodejní koncepce – čím víc reklamy tím víc prodáš Marketingová koncepce – nejdřív poznej potřeby zákazníka a potom prodáš Společenská koncepce – poznej potřeby zákazníka, zohledni potřeby společnosti a potom prodáš.

Základní pojmy Národní marketing Exportní marketing Mezinárodní marketing

Mezinárodní obchod mezi státy Jaký je užitek z mezinárodního obchodu? Jaká je struktura mezinárodní obchodní směny? Jaký směnný poměr mezi zeměmi? (apreciace – depreciace / revalvace - devalvace)

Vývoj názorů na mezinárodní obchod Merkantilismus - zdroj bohatství drahé kovy Jean Baptista Colbert (1619-1683) Novodobý merkantilismus – (Francie, Japonsko)

Klasická teorie mezinárodního obchodu Adam Smith (1723-1790) „Pojednání o podstatě a původu bohatství národů“ Směna je výhodná pro všechny zúčastněné státy Důvody absolutní výhody – klimatické podmínky, profil krajiny, suroviny, ceny lidské práce, velikost místního trhu,technologie, know-how, atd.

Klasická teorie mezinárodního obchodu David Ricardo (1772-1832) „Zásady politické ekonomie a zdanění“ Zákon komparativních výhod Kritika klasické teorie

Teorie mezinárodního obchodu Teorie reciproční poptávky, John Stuart Mill (1806-1873) „Mezinárodní směný poměr“ Neoklasická teorie mezinárodního obchodu, Alfred Marshall (1842–1924) „Zásady ekonomie“

Současnost - teorie výrobkového cyklu Raymond Vernon (1966) - vychází z konceptu životního cyklu výrobku Teorie Vernon – Wells (1991) – úprava konceptu, rozdělení zemí podle stupně vyspělosti

Proexportní politika v EU Společná obchodní politika - ANO Společná proexportní politika - NE Skupiny nástrojů k podpoře exportu marketingové služby a zahraniční centra a zastoupení exportní úvěry pojišťování exportu realizace investic přímo ovlivňujících exportní výkonnost podpora exportu prostřednictvím institucí EU

Instituce zapojené do mezinárodního obchodu v ČR

EGAP – Evropská garanční a pojišťovací společnost Základním posláním je ochrana vývozců a bank financujících vývoz proti rizikům nezaplacení ze strany zahraničních kupujících v důsledku komerčních a politických (teritoriálních) příčin.

ČEB - Česká exportní banka ČEB je zákonem pověřena financováním vývozu se státní podporou, neboli zvýhodněným financováním českých vývozců za podmínek srovnatelných s možnostmi zahraničních vývozců

CzechTrade CT - je agentura na podporu exportu podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu. Cílem agentury je usnadnit firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh a podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí.

CzechInvest CI - Agentura pro podporu podnikání a investic Hlavní činností CzechInvestu je podpora zahraničních investorů, respektive přílivu zahraničních investic do ČR.

Děkuji za pozornost