Policie České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Advertisements

pplk. JUDr. Martin BOHMAN Policejní akademie ČR v Praze
Veřejná moc a veřejná správa
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Seznámení s projektem „Národní daňová a kriminální agentura“
Základní registry veřejné správy
Veřejná správa – úvod.
REFORMA POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY 10 pilířů Ivan Langer.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Organizace Státní správy
Reforma Policie ČR Ivan Langer ministr vnitra. Proč? priorita programového prohlášení vlády ČR priorita Ministerstva vnitra maximální otevřenost, komunikace,
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Policie České republiky
JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
5. března 2015 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Kontrola veřejné správy I.
Vít Řanda Policejní prezidium ČR Úřad služby kriminální policie a vyšetřování oddělení informační kriminality.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Správní dozor Kontrolní činnosti spojené s veřejnou správou:
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Státní správa Petr Machala.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
Subjekty trestního řízení
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Vzdělávací politika.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Ekonomika vnitřní bezpečnost státu POLICEJNÍ SLUŽBY.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Národní centrála proti organizovanému zločinu SKPV
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
EEA Grants Norway Grants pplk. JUDr. Mgr. Václav VLČEK Policejní prezidium České republiky, Ředitelství služby pořádkové policie Lt. Col. Václav Vlček,
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY ÚTVAR ODHALOVÁNÍ KORUPCE A FINANČNÍ KRIMINALITY Vyhodnocení činnosti za rok 2014 Praha,
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Kontaktn í a koordinačn í centra Krajsk é ředitelstv í policie Jihočesk é ho kraje.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
2. února 2016 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Ředitelství služby pořádkové policie Policejního prezidia ČR 1.  nová forma preventivního působení za účelem předcházení protiprávnímu jednání,
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Mezioborovým vzděláváním ke zvýšení bezpečnosti seniorů 29. října 2015 Republikový výbor pro prevenci kriminality.
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Kybernetická kriminalita
Policie České republiky
10 pilířů reformy Policie ČR
„Policejní reforma dostala zelenou!“
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Reforma policie Největší změna za posledních 50 let
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
„Policejní reforma dostala zelenou!“
Program spolupráce SN – CZ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Policie České republiky Je ozbrojeným bezpečnostním sborem České republiky Je státní policií s působností na celém území republiky Vznikla 15. července 1991 přeměnou Veřejné bezpečnosti Sboru národní bezpečnosti Plní zejména úkoly ve věcech vnitřního pořádku a bezpečnosti

Reforma Policie ČR

Důvody reformy Nesladěnost území s VÚSC Složitá organizační struktura Zákon z roku 1991 neodrážející společenský vývoj Vysoká zatíženost „nepolicejní“ činností Nadměrná byrokracie Roztříštěnost informačních systémů Nevyhovující stav služeben Zastaralá technika a vozový park Nedostatečná prezentace – negativní vnímání veřejnosti Nevyužívání moderních komunikačních kanálů

Hlavní cíl reformy Přeměna současné policie v moderní policejní sbor profesionálně vystupujících policistů, kteří jsou občany vnímáni jako partneři a ochránci Policisté pracující v dobrých podmínkách, kteří jsou hrdí na příslušnost ke svému sboru a své profesi

10 pilířů reformy 1) Působnost, pravomoci Policie ČR a dalších subjektů podílejících se na zajišťování vnitřní bezpečnosti státu 2) Policie - partner dalších orgánů státu, územních samosprávných celků a zejména veřejnosti 3) Ekonomické postavení policie  4) Vnitřní a vnější kontrola 5) Vzdělávání policistů - klíč k profesionalitě 6) Služební zákon - práce s lidmi 7) Projekt 1000 - vstřícná tvář policie 8) Nová struktura neuniformované policie 9) „Dost bylo papírů“ 10) Debyrokratizace

Právní rámec reformy Zákon č. 273/2008 Sb. o Policii České republiky Zákon č. 274/2008 Sb. – tzv. změnový zákon Účinnost 1.1. 2009 Novelizace 59 souvisejících zákonů Nejrozsáhlejší a nejucelenější legislativní změny v oblasti veřejného pořádku a bezpečnosti Poprvé explicitně ustanoven nový styl policejní práce – „od represe k prevenci“

1. Působnost, pravomoci Policie ČR a dalších subjektů Omezení „nepolicejních činností“ – zapojení jiných subjektů do odpovědnosti za veřejný pořádek a bezpečnost Pořadatelská služba Soudní zásilky Asistence u banálních dopravních nehod Doprovod nadměrných nákladů „občanští zaměstnanci“ u Policie ČR V účinnosti od 1.1. 2009

2. Policie ČR – partner dalších státních orgánů, ÚSC a veřejnosti Od 1.1. 2009 z 8 krajských policejních správ –> 8 krajských ředitelství policie Cíl do 1.1. 2012 14 krajských ředitelství policie korespondujících s VÚSC (dle dosavadního vývoje možná už od 1.1. 2010) Community Policing: nové formy a způsoby komunikace - vzájemná spolupráce s kraji, obcemi, neziskovými organizacemi, veřejností, samosprávou, soudy a státním zastupitelstvím

Stávající územní uspořádání PČR, tj. 14 VÚSC a 8 PČR správ krajů Plánované územní uspořádání PČR, tj. 14 VÚSC=14 PČR správ krajů (k 1.1.2012)

Nová vnitřní organizační struktura – nově 2 úrovně (dříve 3): Policejní prezidium ČR Krajská ředitelství policie zrušení okresních ředitelství (běžná praxe v západní Evropě) zefektivnění řízení -->mzdová úspora

3. Ekonomické postavení policie ČR Nový model ekonomického řízení – krajská ředitelství policie nově organizačními složkami státu a tak samostatnými účetními jednotkami Větší možnosti disponovat s finančními prostředky – samostatnost při investování Lepší koordinace čerpání peněz z EU Investice do policejních útvarů Odprodej nepotřebného majetku

4. Vnitřní a vnější kontrola Změna stylu vedení a kontroly podřízených od vedoucích pracovníků Odpovědnost vedoucích pracovníků za poklesky svých podřízených Nastavení účinných kontrolních mechanismů – předpokládaný vznik Generální inspekce bezpečnostních sborů od 1.1. 2010 Transformace Inspekce ministerstva vnitra na Inspekci policie k 1.1. 2009

5. Vzdělávání policistů Jednotný systém vzdělávaní pružně reagující na potřeby praxe Vstupní i celoživotní proces vzdělávání jako klíč k profesionalitě Kurzy jazykového vzdělávání Důraz na manažerské vzdělávání policistů Rozčlenění policejní akademie na 2 fakulty, akreditace nových studijních programů Proces dlouhodobý

6. Služební zákon – práce s lidmi Nová systematizace služebních a pracovních míst – od 1.1. 2009 snížení počtu řídících míst, jejich zpřehlednění Obsazení pozic schopnými policisty Vytvoření moderní organizační struktury policie – efektivnější a pružnější řízení Více policistů v terénu Personální stabilizace – postupné snižování podstavu Slušné finanční podmínky a další benefity

7. Projekt 1000 Projekt funguje od roku 2006 a probíhá v rámci jednotlivých etap dle schváleného harmonogramu Vstřícný přístup policie k občanům a vytvoření stavu důvěry k ní Modernizace policejních služeben a zavádění nových technologií Nákup pojízdných služeben Zlepšení pracovního prostředí

Vstřícná tvář Policie ČR Změna vozového parku

8. Nová struktura neuniformované policie Zefektivnění činnosti specializovaných útvarů Policie ČR Zřízení Národního kriminálního úřadu Policejního prezidia ČR – posílení jeho řídící a koordinační role, zatím nevznikl Zřízení analytických pracovišť služby kriminální policie – na krajích a územních odborech vznikly Spolupráce na elektronizaci trestního řízení, jež postupně probíhá

9. „Dost bylo papírů“ Elektronizace trestního řízení - integrace informačních systémů do jedné platformy a její sdílení s dalšími orgány činnými v trestním řízení Propojení Policie ČR jako celku, elektronizace dalších agend Zrychlení administrativy, odstranění časových průtahů V procesu

10. Debyrokratizace Redukce vysokého počtu interních předpisů Snížení počtu občanských zaměstnanců Jednoduchá a přehledná pravidla správy Zrychlení úředních postupů Ochota a vstřícnost k veřejnosti V procesu

Další možnosti optimalizace struktury a fungování Policie ČR Policejní prezidium – ještě další zjednodušení organizace Krajská ředitelství – optimalizace rozsahu agendy tak, aby nepodvazovala funkčnost ředitelství Striktní dodržování „3 – liniového modelu“ Uniformovaná služba Služba kriminální policie a vyšetřování (SKPV) Podpůrné činnosti

Služba kriminální policie a vyšetřování (SKPV) – centralizovat celorepublikové útvary (např. Útvar pro odhalování korupce a finanční kriminality, Útvar pro odhalování organizovaného zločinu) do jediného Obohacení kontrolních mechanizmů – policejní ombudsman Důslednější a profesionálnější personalistika

Další změny v policejním školství – rotace policistů z výkonu, užší spolupráce s výkonnými složkami policie, ještě intenzivnější průprava jazykových a manažerských dovedností postupné snížení policejního stavu – v průběhu cca 10 – 15 let až na 35 tis. příslušníků

Výměna uniforem – možnost inspirace švédským modelem

Výměna uniforem – možnost inspirace britským modelem