EduCom Projekt Educom www.kvs.tul.cz/EduCom/ Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Advertisements

Vliv ocenění vytvořených výkonů na měření zisku
PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
NAVRHOVÁNÍ HOSPODÁRNÝCH ŘEZNÝCH PODMÍNEK PŘI OBRÁBĚNÍ
_________________________________________
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Název přednášky/cvičení.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
D) Produkční a nákladová funkce
Kalkulační třídění nákladů Technická univerzita v Liberci
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Úvod do podnikových financí
VÝNOSY.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Základní veličiny efektivnosti podnikání
Využití členění nákladů na variabilní a fixní pro řízení
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Základy teorie nákladů
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Náklady.
Kalkulace nákladů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VÝKAZ ZISKU A ZTRÁTY (VZZ)
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
HOSPODAŘENÍ PODNIKU listopad 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060106
Zásoby Účtování výrobků
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Finanční řízení podniku: Technická univerzita v Liberci
Úvod do podnikových financí
Majetková (a kapitálová) struktura podniku
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
EduCom Projekt Educom EduCom.tul.cz Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást projektu.
Nauka o podniku Bod zvratu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
4.př. NÁKLADY, VÝNOSY A ZISK
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Naklady a jejich členění
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Kalkulace - učitel.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Kalkulace úplných a neúplných nákladů
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
MIKROEKONOMIKA Efektivnost podniku a její základní kategorie.
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Náklady a Výnosy.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
5. přednáška.
Transkript prezentace:

EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást projektu EduCom, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Náklady. Analýza bodu zvratu. Eva Štichhauerová Technická univerzita v Liberci Nauka o podniku Technická univerzita v Liberci a partneři Preciosa, a.s. a TOS Varnsdorf a.s. TU v Liberci

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Obsah cvičení 1.Základní pojmy. 2.Členění nákladů dle závislosti na objemu výroby. 3.Analýza bodu zvratu

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Základní pojmy Náklady (z hlediska finančního účetnictví) - peněžní částky, které podnik účelně vynaložil na získání výnosů, tj. použil je k provedení určitého výkonu. Výdaje – jakékoliv úbytky peněžních prostředků bez ohledu na účel jejich použití. Náklady ≠ Výdaje

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Základní pojmy Výnosy – peněžní částky, které podnik získal z veškerých svých činností za určité období bez ohledu na to, zda v tomto období došlo k jejich inkasu. Peněžní ekvivalent prodaných výkonů podniku. Příjmy – jakékoliv přírůstky peněžních fondů (peněz v hotovosti i na bankovních účtech). Výnosy ≠ Příjmy

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Hospodářský výsledek Hospodářský výsledek = Výnosy – Náklady Jestliže: Výnosy > Náklady → ZISK Výnosy < Náklady → ZTRÁTA Pozn.: Rozdíl mezi peněžními příjmy a výdaji = cash flow.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Klasifikace nákladů 1. Dle závislosti na změnách objemu výroby (fixní a variabilní). 2. Druhové členění. 3. Kalkulační členění (příště).

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Členění nákladů dle závislosti na změnách objemu výroby V krátkém období: Fixní náklady Nezávislé na objemu výroby, resp. úroveň se mění skokově při změnách výrobní kapacity. Např. odpisy DM, mzdy THP, nájemné, leasingové splátky, úroky z půjček… Variabilní náklady Mění se s objemem výroby. Např. spotřeba jednicového materiálu či technol. energie, mzdy výrobních dělníků… V dlouhém období všechny náklady variabilní.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Kategorie variabilních nákladů V závislosti na objemu výroby se variabilní náklady mohou vyvíjet: a) stejně rychle → proporcionální náklady (např. spotřeba jedn. materiálu), b) rychleji → nadproporcionální (progresivní) náklady (např. mzdy za přesčasy), c) pomaleji → podproporciální (degresivní) náklady (např. náklady na opravy a udržování strojního zařízení).

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Průběh nákladů

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Analýza bodu zvratu Popisuje vztah mezi ziskem, objemem výroby, cenou produkce a náklady. Za předpokladu produkce výrobků stejného druhu platí: TR = P * Q TR – celkové tržby, P – cena za jednotku výrobku, Q – objem produkce (= prodeje). TC = FC + AVC * Q TC – celkové náklady (předpoklad - lineární průběh), FC – fixní náklady, AVC – variabilní náklady na jednotku produkce.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Bod zvratu BOD ZVRATU – objem výroby Q, při kterém se celkové tržby rovnají celkovým nákladům (TR = TC). (P – AVC) – příspěvek na úhradu fixních nákladů a zisku (krycí příspěvek, hrubé rozpětí).

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Bod zvratu v lineárním modelu

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Bod zvratu v nelineárním modelu bod maximálního zisku

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Analýza bodu zvratu se také používá ke stanovení objemu produkce, chce-li podnik dosáhnout určitého zisku.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Příklad 1 Nákladová funkce: TC = ,4*Q. A)Urči Q BZ v ks. P = 5 Kč/ks. B)Urči bod zvratu v Kč. (TR = TC = ?) C)Jaké Q musí podnik vyrobit a prodat, aby realizoval zisk = 7200 Kč? D)Graficky znázorni.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Příklad 2 Podnik plánuje zahájení výroby nového výrobku. V úvahu přicházejí 3 produkty A, B, C, z nichž si podnik musí s ohledem na výrobní podmínky vybrat pouze jeden. Údaje odhadnuté pro každý výrobek zvlášť jsou uvedeny v následující tabulce.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Příklad 2: Tabulka údajů FaktorVýrobek AVýrobek BVýrobek C Očekávaný roční objem prodeje (ks) AVC (Kč) Prodejní cena za 1 ks FC (Kč)10 mil.17,5 mil.25 mil Očekávaná životnost výroby 3 roky5 let8 let

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Příklad 2: Kritéria volby a vztahy pro výpočet Bod zvratu Q BZ [ks] = FC / (P - AVC) Doba dosažení bodu zvratu [roky]= bod zvratu [ks] / očekávaný roční objem prodeje [ks] Maximální zisk za celou dobu životnosti: Celkový zisk = celkové výnosy – celkové náklady. Celkové výnosy = roční objem prodeje * cena za jednotku * délka životního cyklu. Celkové náklady = FC + (roční objem prodeje * AVC * délka životního cyklu) Celkový zisk = (délka životního cyklu * roční objem prodeje * (P-AVC)) - FC

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Předmět nebo jeho zkratka Jméno příjmení lektora Tel.: X XXX e–mail: Děkuji za pozornost Tato přednáška byla inovována v rámci projektu EduCom CZ.1.07/2.2.00/ EduCom - Inovace studijních programů s ohledem na požadavky a potřeby průmyslové praxe zavedením inovativního vzdělávacího systému "Výukový podnik"