Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_059 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jehličkové tiskárny.
Advertisements

Laserová tiskárna barevná
Publikované materiály pochází ze zdrojů autora.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Přídavná zařízení.
na interaktivní tabuli
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_153_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
TISKÁRNY.
Rychlý přehled nejběžnějších typů tiskáren.  8, 9 nebo 24 jehliček  Jehličky skrz barvící pásku protlačují jednotlivé body, čímž vzniká na papíře obraz.
Tiskárny.
Opáčko Jak funguje CD-ROM, jak čte data?
Informační a komunikační technologie
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Tiskárny 1. část Výstupní zařízení.
Tato prezentace byla vytvořena
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Periferní zařízení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rozdělení podle principu tisku
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Informatika - Tiskárny akademický rok 2013/2014
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_243 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_051 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_052 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vítám Vás u prezentace na téma:. I když většinu času pracujeme s daty přímo na počítači, často je potřeba je nějak reprezentovat širšímu okolí. Ne vždy.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – tiskárny, 1
TISKÁRNY Tiskárna je výstupní zařízení, které slouží k přenosu dat uložených v elektronické podobě na papír nebo jiné médium (fotopapír, kompaktní disk.
Výstupní počítačová zařízení tiskárny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_312 Název školyGymnázium,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_045 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Podle principu tisku se dělí na:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TISKÁRNY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_238.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Inkoustová tiskárna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Laserová tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/14 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_13_TISKARNY.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Multifunkční tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/16 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
Rychlý přehled nejběžnějších typů tiskáren. Jehličky skrz barvící pásku protlačují jednotlivé body Často používaná v obchodech pro tisk paragonů (pokladních.
Periferní zařízení počítače - opakování
LASEROVÉ TISKÁRNY.
Tiskárny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Laserová tiskárna
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_059 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 3.3. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení s tiskárnami a jejich parametry -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

TISKÁRNY

Tiskárny patří mezi periferní zařízení, slouží k přenosu elektronické podoby textu nebo obrázku na papír, Staly se běžnou součástí domácností i firem, K počítači se připojují pomocí kabelu nebo bezdrátově, Současné tiskárny umí tisknout předlohy např. i z paměťové karty, kterou do ní vložíme, Tiskárny se liší způsobem tisku (jehličkové, inkoustové a laserové), kvalitou tiku (je udávána v dpi – počet bodů na palec), popřípadě použitými barvami (černobílé a barevné tiskárny), Ceny tiskáren začínají již na Kč; co je třeba si při nákupu uvědomit, budou další náklady spojené s pořizováním náplní, Levné tiskárny mají většinou vyšší provozní náklady z důvodu vyšší spotřeby barev.

TISKÁRNY Pro tisk jsou použity barvy barevného systému CMYK, C – cyan – azurová, M – magenta – purpurová, Y – yellow – žlutá, K – key – černá, Výsledná barva vznikne kombinací výše uvedených základních barev, Černá barva vznikne kombinací všech tří složek (C, M, Y), Aby se ušetřily náklady na barvu, používá se černá náplň, další výhodou je fakt, že černá náplň bude černější, než kombinace CMYkových barev, Dále je dobré si u tiskáren všímat toho, jestli umí tisknout oboustranně (duplex).

JEHLIČKOVÉ TISKÁRNY Nízká kvalita tisku (cca 100 dpi), Jako jediné umí vytisknout skutečnou kopii, stejně jako tomu bylo dříve u psacího stroje, Nízké náklady na tisk, barvící páska stojí cca 100 Kč, Přestože mají řadu nevýhod, stále se jehličkové tiskárny používají (např. Česká pošta je stále používá). obr. 1

INKOUSTOVÉ TISKÁRNY obr. 2 Použití zejména v domácnostech, hodí se pro tisk fotografií, Vysoká kvalita tisku (cca dpi), Některé tiskárny používají pro tisk další inkoustové kazety, dochází k větší podobnosti se skutečnými barvami, Inkoustové tiskárny se liší způsobem doplňování barev, např. u tiskáren firmy Canon se zásobníky doplňují z injekčních stříkaček, zásobníky s barvou firmy HP se musí vyměňovat celé.

LASEROVÉ TISKÁRNY obr. 3 Používají se zejména ve firmách, úřadech a organizacích, Kvalita tisku bývá nejčastěji dpi, Jsou barevné i černobílé (hodí se pro tisk běžných kancelářských dokumentů), Dají se připojit k počítačové síti (síťové tiskárny), Ve firmách se používají systémy pro evidenci tisku – tisk každého uživatele je monitorován, Jsou velmi rychlé, dokáží vytisknout až několik desítek dokumentů za sekundu, Při výběru laserové tiskárny je důležité vnímat, kolik tisíc stránek vydrží tiskový válec – jeho výměna není nejlevnější.

MULTIFUNKČNÍ TISKÁRNY Umí skenovat i tisknout, není potřeba si pořizovat zvlášť kopírku, Proces kopírování je realizován nejdříve skenováním a následně tiskem dokumentu, Multifunkční tiskárny jsou laserové a inkoustové, Jsou cenové výhodné (několik málo tisíc korun), Některé modely umí tisknout i z telefonů připojených bezdrátově, Možnost nastavení ekonomického tisku.

ŠETŘENÍ NÁKLADŮ NA TISK Nákupem tiskárny finanční starosti nekončí, Při nákupu tiskárny je třeba si dávat pozor, na kolik nás vyjdou nové barvy, V případě pravidelného tisku by se nám mohl tisk prodražit, Drahé bývají originální barvy, dají se pořídit tzv. alternativy, V Česku můžete narazit na řadu firem, které Vám pomohou při pořizování barev s co nejnižšími náklady.

3D TISKÁRNY Dají se pomocí nich vyrábět 3D modely, Místo barvy se používá plast, který se taví a ve vrstvách postupně nanášen, 3D tiskárny mohou sloužit pro vytváření prototypů, V současné době je jejich použití stále více objevováno v nejrůznějších odvětvích lidské činnosti, Do budoucna nebude potřeba vytvářet složitým způsobem některé díly, jednoduše se „vytisknou“. obr. 4

ZDROJE obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 2: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 3: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 4: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: