Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura francké říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

Arabská říše … vznik a vývoj.
Shrnutí učiva raného středověku
FRANCKÁ ŘÍŠE Z materiálu sestavil a přeložil: Mgr. Vít Zahradníček.
Franská říše a Karel Veliký
FRANSKÁ ŘÍŠE.
franský král, bavorský vévoda, římský císař
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
VZNIK STÁTŮ VE STŘEDNÍ EVROPĚ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Raný středověk 5. – 11. století
Franská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o franské říši.
Franská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Franská říše 7. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Co bylo typické pro tehdy vznikající státy. Jak vznikaly
Název dokumentu: Francká říše Autor: PhDr. Jana Burianová
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Středověká Anglie, Svatá říše římská
Středověká kultura Románský sloh
Franská říše Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Karel Veliký ( ) III-02.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Poslední Přemyslovci Lubomír Berka.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Franská říše.
FRANCKÁ ŘÍŠE.
FRANCKÁ ŘÍŠE.
Francká říše.
Franská říše
Franská říše 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Masarykova základní škola Debř, Mladá Boleslav, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04_Člověk a společnost_7. ročník_Francie.
Karel IV. „Otec vlasti“ Filip Valla
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Francká říše Petr Procházka
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Křesťanství a středověká Evropa
III-01: Frankové za vlády Merovejců
FRANCKÁ ŘÍŠE.
Křesťanství a středověká Evropa
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_167_ Knížata a králové
Středověk – Jagellonci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Co bylo typické pro tehdy vznikající státy. Jak vznikaly
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_10
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Francká říše Merovejské období
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Francká říše.
zpracovaný v rámci projektu
Francká říše Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francka_rise.ppt
Historické počátky středověké Evropy
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
"první významný stát ve středověku"
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Francká říše.
Franská říše opakování.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin. Rozsah – dvě vyučovací hodiny Zpracoval Mgr. Lukáš Kramný

Franská říše

Frankové Patřili ke germánským kmenům a přejímali správní a organizační zvyklosti římské říše.

Říše římská

Germánské kmeny na území Evropy

Franská říše

Merovejci

Pečetní prsten franského krále Childericha

V 6. století vládl Franské říši rod Merovejců V 6. století vládl Franské říši rod Merovejců. Vládu nad královstvím postupně přebírají tzv. majordomové (správci královského dvora) z rodu Karlovců.

Poitiers (poatije) 732

V roce 732 zastavil majordomus z rodu Karlovců jménem Karel Martell arabské výboje do Evropy v bitvě u POITIERS

Bitva u Poitiers (poatije) roku 732

Románský kostel postavený na počest vítězství v bitvě u Poitiers

Papežský stát

Karlův syn Pipin sesadil posledního merovejského panovníka a sám se prohlásil králem. Za to, že ho v tomto úsilí podpořil papež, daroval mu Pipin území ve střední Itálii, odkud vyhnal Langobardy. Tak se zrodil papežský stát.

Papež korunuje Pipina franským králem

Karel Veliký

Nejvýznamnější panovník raného středověku. Král Franků a Langobardů Nejvýznamnější panovník raného středověku. Král Franků a Langobardů. Roku 800 přijal z rukou papeže císařskou korunu a stal nástupcem římských císařů.

Lombardská železná koruna

Karel se snaží oživit antickou kulturní tradici Karel se snaží oživit antickou kulturní tradici. Za jeho vlády tedy dochází k velkému kulturnímu rozkvětu říše. Říká se mu karolínská renesance.

Karolínská renesance

Umění doby Karla Velikého

Mince se jménem Karla Velikého

Sídelním městem Karla Velikého byly Cáchy

Rozdělení říše po Karlově smrti

Samostatná práce s učebnicí Po Karlově smrti byla říše rozdělena na tři části Karlovým vnukům. Stalo se tak roku 843 verdunskou smlouvou. Komu připadly části Francké říše? Jak se jmenují? 1)________________________________________________________________________________ 2)________________________________________________________________________________ 3)________________________________________________________________________________