Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
Podpora meziobecní spolupráce
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketingový výzkum.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Hodnocení škol a školských zařízení
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Evaluace pilotního šetření a možnosti zavedení prvků švédského modelu v ČR Jiří Vyhlídal, Iveta Zelenková (FSS MU) Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Rešerše Mgr. Anna Vitásková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Metodická podpora úprav RVP ZV
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Analýza dat.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Tazatelská síť.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Spotřebitelský výzkum
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Absolventská práce.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Marketing sportu obecná část
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 2 Obsah kapitoly (I.) cíl výzkumu v oblasti retailingu, harmonogram výzkumu, rozpočet výzkumu, metody výzkumu, proces získávání informací, metody dotazování, soubor tazatelů, výzkumný tým, Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 3 Obsah kapitoly (II.) panel, telefonické dotazování, omnibus, on-line výzkum, kontrola. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 4 Výzkum v oblasti retailingu formulování cíle výzkumu je základem vzájemného pochopení, formulace cíle ze strany zadavatele umožní výzkumnému pracovníkovi správně volit postupy i výstupy, je podkladem pro zpracování celého projektu, pro volbu metodiky, formu výsledků i cenu výzkumu. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 5 Cíl výzkumu Cíl bývá formulován jako: problém, který má být řešen, resp. otázka, která z problému vyplývá a má být zodpovězena, úkol, který má být splněn. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 6 Harmonogram výzkumu obsahuje časové vymezení výzkumu (doba trvání jednotlivých etap, termín předložení reportu, prezentace), bývá odvozován od konečného termínu (ten se obvykle váže na marketingovou aktivitu - propagační akci, uvedení nového výrobku, změnu ceny, atd.). Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 7 Rozpočet výzkumu vychází buď z nákladů na jednotlivé etapy výzkumu nebo z jiných propočtových podkladů (cena za jeden dotazník) a stanoví celkovou cenu, resp. celkové náklady, při rozpočtu se vychází: - z faktických terénních nákladů, + režijní a ziskové přirážky, + další zprostředkované náklady (překlady, nahrávky, nájemné, externí spolupráce, apod.). Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 8 Získávání informací Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 9 Pop-up okno každému n-tému návštěvníkovi nebo každé n-té návštěvě webových stránek se při příchodu na určitou stránku objeví na obrazovce další okno, které návštěvníka vyzve k účasti na krátkém výzkumu, vlastní výzkum probíhá buď v tomto pop-up okně nebo na jiných stránkách, na které je návštěvník převeden po kliknutí na odkaz. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 10 Metody výzkumu v případě výzkumu prováděného u spotřebitelů se používají tři základní metody: Dotazování Pozorování Experiment Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 11 Dotazování je nejčastější metodou výzkumu, je prováděno: - pomocí souboru tazatelů (face to face), - pomocí výzkumného týmu, - prostřednictvím panelu, - pomocí telefonu. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 12 Soubor tazatelů je nejčastějším nástrojem, pomocí něhož se provádí dotazování u obyvatelstva (u spotřebitelů), při výběru tazatelů sledujeme: - schopnost navázání kontaktu, - kultivovanost, - disciplinu při dodržování podmínek, - pochopení smyslu dotazování, odměňování tazatelů je většinou stanoveno sazbou za dotazník podle náročnosti dotazníku a náročnosti výzkumu, práce tazatelů podléhá kontrole. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 13 Výzkumný tým je skupina odborných pracovníků provádějících výzkum postupně na zvolených místech, používá se v případech, kdy dotazování vyžaduje specificky připravené tazatele. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 14 Panel stálý soubor respondentů vybraný podle určitého klíče, druhy panelů: 1) panel domácností, 2) panel jednotlivců, - spotřebitelský panel, - profesionální panel (lékařů, atd.), - obchodní panel (obchodníci určité branže). Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 15 Telefonické dotazování nejčastěji používaná forma s asistencí počítače (tzv. CATI, při níž je dotazník naprogramován v počítači, telefonicky získané odpovědi se zapisují přímo do počítače, který sám podle odpovědí generuje postup dotazování). Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 16 Dotazování pomocí notebooku forma CAPI - (je obdobou CATI) face to face, dovoluje kombinaci výsledků dotazování přímo v průběhu procesu dotazování. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 17 Omnibus spojení více témat od více zákazníků, obvykle ke kvantitativnímu výzkumu, ceny se stanovují souhrnně za otázky. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 18 On-line výzkum technika výzkumu, jejíž význam stále roste, pomocí internetu se uskutečňuje dotazování, ale i skupinová diskuse. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 19 Závěrečná kontrola Kontrola je nutná ve dvou směrech: kontrola tazatelů v terénu - uplatňuje se pomocí zpětného dotazu respondenta na základě jeho zjištěné adresy (výhodou je vysoký stupeň záruky, nevýhodou jsou potíže při získávání adres), provádí se u % dotazovaných, kontrola vyplnění dotazníků - týká se: - kvality vyplnění dotazníků v souladu s pokyny, - kvality vyplnění dotazníku z hlediska jeho smyslu, - kvality dotazování ve vztahu k bohatosti odpovědí, - kvality odpovědí z hlediska jejich spektra. Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 8 20 Závěrem Elektronická média jsou budoucností výzkumných technik. Pavlíčková