Matematika 1. ročník, učební obory SOU(dvouleté a tříleté)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
DPH Vypočítej sazbu DPH.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Opravárenství a diagnostika
Etická výchova a Finanční gramotnost
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Naše zvolená průřezová témata
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
HOSPODÁŘSKÉ VÝPOČTY Evropským sociálním fondem a
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
Technologie Obráběč kovů studijní obor: Mechanik strojů a zařízení
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Průřezová témata.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Účtování na rozvahových účtech aktivních
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření leden 2013 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
DUM - Digitální Učební Materiál
Voda a její využití Voda v domácnosti.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Ekonomika Riskuj. Ekonomika Riskuj Předmět ekonomie a ekonomiky Ekonomické systémy Potřeby Makroekonomie a mikroekonomie.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
DUM - Digitální Učební Materiál
Práva dítěte Výchova k občanství
Ochrana životního prostředí
Transkript prezentace:

Matematika 1. ročník, učební obory SOU(dvouleté a tříleté) Jana Klíčová č.173 Třída PS1 „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.”

Obchodování Rozsah: 3 vyuč Obchodování Rozsah: 3 vyuč. hodiny Praktická realizace průřezových témat v rámci ŠVP: „Občan v demokratické společnosti " „Člověk a svět práce " :

Metody Metoda skupinové výuky Metoda situační Metoda inscenační Metoda otevřeného učení Metoda prezentace zjištěných informací Metoda učení v životních situacích

Metody Metoda situační Metoda inscenační Metoda otevřeného učení Podstatu tvoří řešení problémového případu, který odráží nějakou reálnou událost. Analyzovaná událost vyžaduje, aby se žáci při jejím řešení učili promyšleně jednat a zvládat problémy, které přináší praktický život. Metoda inscenační Podstatou je sociální učení v modelových situacích, v nichž jsou žáci sami aktéry předváděných situací. Jde o simulaci nějaké události, v níž se kombinuje hraní rolí a řešení problému, a to buď předváděním určitých lidských typů, nebo zobrazováním reálných životních situací, nebo kombinací obou postupů. ¨ Metoda otevřeného učení Podstatou metody je úsilí o celkovou změnu výchovy a vzdělávání v současné škole. Jedná se o provázanost předmětů Matematika a Hospodářské výpočty.

Průběh 1. až 3. vyučovací hodiny Metoda “simuluje“ nakupování v obchodech a s tím související kontrolu nad hospodařením svých prostředků. Žáci byli rozděleni do 5 skupin ( po 3-4 žácích). V každé skupině byl zvolen vedoucí „obchodu“. Skupiny se mohou v dalších hodinách vytvořit nové. Žáci mohou „ svůj“ obchod měnit v sortimentu i v cenách (zlevňování, akce, dárky,…).Úkolem je zjistit např. tržby (denní, měsíční,…),vypočítat změnu DPH potravin a jiného zboží,spočítat a zanést do tabulek zboží „na skladě“. Dalším úkolem může být vlastní nákup, tzn. žáci jdou do jiných skupin nakupovat a buď si sami nebo jim „pokladní“ spočítají útratu (mohou se učit správně vracet na určitý obnos). Cílem je také výpočet procentové části (zvýšení i snížení), tzn. každá skupina svoje zboží „přecení“ dle zadání. Dále se žáci seznámí s daní z přidané hodnoty a lze ji u vybraných druhů spočítat. Žáci mohou dostat úkol nakoupit za určitý obnos co nejvíce kusů apod. Obchody si mohou vypracovat své logo, otevírací dobu, ceny potravin, obchodní strategii… Mohou se specializovat na určitý sortiment. např. 1. skupina - drogistické zboží 2. skupina - potraviny 3. skupina - papírnictví 4. skupina - tabák a tisk 5. skupina - smíšené zboží

Úkol č.1 Zboží Počet ks Cena /Kč/ Celkem : V ostatních obchodech nakupte alespoň 5 druhů zboží a množství a cenu zaneste do tabulky.Spočítejte celkovou cenu a proveďte kontrolu na kalkulačce. Zboží Počet ks Cena /Kč/ Celkem :

Potraviny

Potraviny

Úkol č. 2 Zapisujte zboží u vás nakoupené od ostatních spolužáků Úkol č.2 Zapisujte zboží u vás nakoupené od ostatních spolužáků. Sečtěte tržby v jednotlivých dnech a sečtěte tržby za celý týden. prodáno ks cena/Kč/ Celkem den tržba /Kč/ oprava Po Út St Čt Pá So Ne Celkem

Smíšené zboží

Úkol č. 3 Zapište do tabulek zlevnění a zdražení zboží Úkol č.3 Zapište do tabulek zlevnění a zdražení zboží. Nakupte co nejvíce kusů za určitou sumu /100,- Kč atd./. Zboží Pův.cena/Kč/ +20% Zboží Pův.cena/Kč/ -50%

Tisk a tabák

Použité pomůcky - obaly od zboží z domácnosti - papíry, psací potřeby,barevné tužky - informační letáky - kalkulačka

Závěr Žáci si počínali velmi obratně při výběru orientace obchodu. Skupiny se velmi dobře zapojovaly ve vzájemném „nakupování“ a kontrolovaly si „cenu nákupu“. Některé skupiny využívaly „slev a akcí“, aby zvýšily svoje tržby. Skupiny se učily prezentovat svůj sortiment a „lákat“ k nákupům ostatní. Vyhodnotili jsme i obchod s nejvyšší tržbou v týdnu, přestože se využilo zlevnění nebo zdražení zboží. Byla nutná rekapitulace matematické metody výpočtu počtu procent ze základu . Žáci vytyčený cíl splnili do důsledku. Žáci by se měli v budoucím životě orientovat v nákladech na domácnost a hospodaření s penězi a k tomu určitě tato metoda se svojí obměnitelností přispívá.

Cíl Cílem učitele byla komplexnost pojetí dnešního trendu problémů s hospodařením v domácnostech. K nejdůležitějším rysům patří : Otevřenost pro aktivní, samostatnou práci studentů. Prostupnost a spolupráce mezi jednotlivými vyučovacími předměty (matematika, hospodářské výpočty). Otevřenost školy vůči prostředí ( rodině, komunitě ). Praktické dovednosti matematických operací a vztahů. Spojení teorie s reálným životem.

Použitá literatura Vohradský Jiří, Hodinář Jan, Ondrejčík Karel, Simbartl Petr, Štich Lukáš, Vild Miroslav: Výukové metody, Fakulta pedagogická, ZČU Plzeň 2009 www.google.cz / obrázky /