Marketingový výzkum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový výzkum.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Úloha marketingu v řízení podniku
Marketingový mix 4 P.
Komunikace a stimulování prodeje
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Mezinárodní marketingový výzkum
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Podnikatelský plán struktura plánu.
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Průzkum trhu.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketing sportu obecná část
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketingový plán podniku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing farmářských produktů
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingový výzkum

Druhy dat a metody výzkumu Marketingový výzkum – základ marketingového plánování Marketingový výzkum – klíčový analytický nástroj pro určení pozice podniku a produktu na trhu, ceny , komunikace, konkurence Analýza STEEP – analýza prostředí Sociologického, Technologického, Ekonomického, Ekologického, Politicko-právního

Hlavní kroky marketingového výzkumu Sběr dat – popis reálné skutečnosti – počty zákazníků, období, kdy si produkt kupovali, TOP prodejnosti produktů Převedení dat do formy použitelných a užitečných informací – převedení dat do konkrétních čísel a následně do konkrétních vazeb - výrobek si zakoupilo 76 % zákazníků mezi 25 – 35 lety Použití informací k přijetí opatření

Marketingová data Primární data – lze je získat od agentur specializujících se na výzkum trhu – sběr informací v terénu. Výsledky jsou poskytovány klientům za úplatu. Výzkumy probíhají rutinně nebo na konkrétní zakázku klienta Kvantitativní – faktické, kvantitativně zjistitelné a měřitelné údaje. Zkoumá rozsáhlý vzorek respondentů. Může se jednat o Experimenty – statistické modely a výzkumy, Ankety – poštou, SMS, e-mail, internet Kvalitativní – analýza vztahů, závislostí a pocitů přímo zkoumaného subjektu. Pokouší se odhalit motivy lidského chování a vysvětlit jeho příčiny

Sekundární výzkum Druhotná data – existují již v nějaké podobě – již je někdo shromáždil pro podobný nebo odlišný účel. Interní – výzkum čerpá ze stávajících podnikových databází, statistik, ročenek Externí – data se získávají mimo prostředí podniku, data která již někdo získal před námi Hlavní zdroje dat v sekundárním výzkumu Český statistický úřad Odborný tisk Ministerstva Vysoké školy – diplomové práce Knihovny, archivační instituce Internet Kontakty s odborníky

Porovnání výhod a nevýhod primárního a sekundárního výzkumu Primární výzkum Sekundární výzkum Výhody Je zpracován „na míru“ Je aktuální v čase, prostoru, informace má pouze podnik a získává konkurenční výhodu Je rychlejší a operativnější Je levnější Nevýhody Vyžaduje delší čas Riziko výběru „správné marketingové firmy“ Je finančně náročný Nezískám přesně to, co požaduji Údaje nejsou tak aktuální

TOP agentury pro výzkum veřejného mínění AISA Gfk Praha AC Nielsen Factum Invenio STEM/MARK Obraty se pohybují ve stovkách miliónů Kč

Etapy marketingového průzkumu Definování problému – stanovení cílů a důvodů průzkumu. Základní krok k tomu, abychom mohli údaje efektivně využívat Sestavení plánu výzkumu – určení zdrojů informací, plán výběru respondentů, plán metody průzkumu Vlastní sběr informací – podrobný postup dotazování, experimentování, personální zabezpečení Analýza informací – definice vhodných závěrů ze získaných dat. Výzkumná agentura provádí vyhodnocovací metody – třídění, zjišťování trendů, definice četnosti výskytu, statistické ukazatele. Prezentace výsledků – prezentace dosažených výsledků plynoucí z analýzy. Má písemnou podobu závěrečné zprávy. Obsahuje tabulky, grafy, popis postupů, shrnutí a marketingové závěry Manažerské rozhodnutí – promítnutí závěrů do plánu podniku

Marketingové mixy produktový a zákaznický Marketingový mix – marketingové plánovací semifinále – definice podstatných faktorů, které sehrávají roli při navrhování produktů nebo služeb. 4P Produkt Price Promotion Placement

6P Politics – politicko-společenské rozhodnutí Public opinion – veřejné mínění 7P People – Personál, člověk

Zákaznický marketingový mix – 4C Customer – Zákazník – řešení potřeb, očekávání, potřeb a tužeb zákazníka, kupujícího, spotřebitele Cost – Cena – je viděná pohledem nákladů, které vznikají zákazníkovi při koupi produktu Convenience – Vhodnost – pohodlnost, přístupnost produktů, servis Comunications – Komunikace – marketingová komunikace

Marketingový mix 4A Awarenes – povědomí Availability – místní dostupnost Affordability – cenová dostupnost Acceptability – přijatelnost

Základní typy komunikačních kampaní

Imageová kampaň Probíhá v závislosti na životním cyklu výrobku Hlavním cílem je posilovat a budovat goodwill podniku v dlouhodobém horizontu Jde o komunikaci se zákazníkem k posílení image producenta, distributora nebo prodejce Jde o získání nebo převedení zákazníků mezi obhájce, loajální zákazníky Imageová kampaň je trvalá a v podstatě nikdy nekončící Prezentace na odborných veletrzích, PR materiály, reklama

Produktová kampaň Zákazníky je nejvíce vnímaná Nejčastěji se objevuje v TV, tisku a v dalších médiích Cílem kampaně je informovat zákazníky o konkrétních hodnotách, o konkurenčních výhodách, doporučení produktu celebritami Nosiče produktové kampaně - megaboardy, billboardy, reklama na dopravních prostředcích, reklama na lavičkách, inzerce, PR texty v médiích

PR kampaň Je to pomezí mezi produktovou a imageovou kampaní Spočívá v komunikaci odborných PR materiálů v odborném tisku, informuje o objektivních vlastnostech výrobku, navazuje na tiskové konference Připravuje se tak půda pro uvedení nového výrobku na trh

Sales Promotion kampaň Cílem je zařídit, aby byl výrobek na nejlepším prodejním místě, aby prodejci jeho prodej podporovali, přimět zákazníka k první koupi tohoto výrobku Docílit udržení si klíčových zákazníků, potenciální zákazníky přeřadit mezi stálé zákazníky, přetáhnout zákazníky od konkurence Pro realizaci této kampaně se používá: POS – Point of Sales – komunikace se zákazníky s cílem ovlivnit je v nejdůležitějším momentu rozhodování o koupi POP – Point of Promotion – komunikační prostředky upozorňující na produkt v akci ISR – In- Store Reklama – reklamy umístěné v těsné blízkosti a okolí prodejního místa Promo a ochutnávkové stoly Prodejní komunikační displeje

Zvací (upomínací) kampaň Doprovází produktovou kampaň v tom směru, že jejím prostřednictvím zveme zákazníky na předvádění, dny otevřených dveří, firemní dny na veletrzích Cílem je připomenutí časového intervalu, kdy se koná konkrétní akce

Prodlužovací (výprodejní) kampaň Využívaná kampaň v tzv. sezónním výprodeji Dosahuje vysoké efektivity

Internetová kampaň Prezentace elektronickými komunikačními prostředky informace publiku, které upřednostňuje získávání informací právě elektronickou formou Obsazení vyhledávačů s prolinkováním na vlastní www stránky Vlastní www stránky Bannery v internetové síti

Kampaně v jednotlivých fázích životního cyklu výrobku Zavádění – Imageová kampaň, PR kampaň, produktová kampaň Růst – Imageová kampaň, zvací kampaň, produktová kampaň Vrchol – imageová kampaň, produktová kampaň, zvací kampaň Prodloužení cyklu – výprodejní kampaň, imageová kampaň