Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Advertisements

Podnikatelský záměr Volba, v čem budu podnikat Průzkum Plán realizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Kdo vytváří přidanou hodnotu
Obchodní společnosti.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Přednáška byla zpracována za podpory grantového projektu financovaného z Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) č. 2005/2009 „Inovace předmětu Financování.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Téma: Svět práce a financí Vypracoval: Ing. Milan Havlas
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Předmět: Řízení podniku 1
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Všechno v mém životě souvisí AC Education s.r.o. |
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Koncepce marketingového řízení
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Význam podnikatelského záměru:  Podnikatel si ujasní: v čem bude podnikat kolik finančních prostředků bude potřebovat kde získá potřebné.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Financování podniku VY_32_INOVACE_ aby mohl podnik fungovat, potřebuje prostředky na svou činnost (a to ještě před dosažením zisku)
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Workshop profesního poradenství pro neslyšící v rámci projektu OPPA „Zvládneme to sami!“ Podnikatelské minimum Podnikatelská myšlenka / Podnikatelský.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Podnik a podnikání Střední odborná škola Otrokovice
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
2. Zvolte právní formu Vašeho podnikání Pracovní úkol č. 5: A) - vyhledejte na internetu pojmy FO a PO a objasněte rozdíl mezi nimi. B) - co je právní.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Struktura podnikatelského plánu
Ing. Veronika Dostálková MBA PODNIKÁNÍ - ÚVOD Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Podnikatelský záměr a plán Ročník / obor studia:I.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA ŽIVNOSTI Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Obor podnikání, název a umístění firmy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 www.kvalitaskoly.cz/podnikavost

Podnikatelský záměr Gymnázium a Obchodní akademie Orlová, p. o. Ing. Pavlína Palová a Ing. Hana Jiříčková

Podnikatelský záměr je dlouhodobá strategie podnikání, která přehledně zobrazuje záměry podnikání přesně definuje, v jaké fázi se podnik či podnikatelská myšlenka nachází a kolik úsilí bude pro zahájení podnikání či jeho rozvoj potřeba

Proč sestavit podn. záměr plánování se součástí každodenního života, a proto pokud chceme začít podnikat, je velmi důležité všechno si naplánovat pokud by podnikatel neplánoval, mohl by později zjistit, že jeho podnikání je neperspektivní umožní kvalitní řízení podniku – kontrola, zda podnik dosahuje vytyčených cílů

4) poskytne objektivní pohled – podnikatel má reálnější obraz o problémech, které jej mohou při založení a řízení podniku potkat 5) během přípravy PZ se podnikatel hodně naučí 6) předpoklad pro získání finančních prostředků na zahájení podnikání od úřadu práce (nebo např. od banky, ale v počátku podnikání je to méně pravděpodobné)

Délka podnik. záměru závisí na tom, pro jaký účel se záměr sestavuje nejčastěji se délka pohybuje mezi 15 a 20 stranami

Přínos podn. záměru PZ dodá potřebnou energii pro zahájení podnikání k dosažení podnikatelského snu je jednodušší cesta, pokud je k dispozici plán, podle kterého se plní dílčí kroky 2) PZ dá podnikání velmi dobrou šanci na úspěch ověří se, zda je podnik. nápad vhodný pro podnikání pokud se při sestavování naráží na hodně problémů, může to znamenat, že podnik. příležitost není příliš perspektivní

Struktura PZ Úvod a charakteristika PZ Průzkum Plán realizace Zakladatelský rozpočet Posouzení reálnosti Oficiální zahájení podnikání

1) Úvod a charakteristika PZ název podniku (obchodní jméno) zakladatelé podniku datum předpokládaného založení nosná podnikatelská myšlenka poslání podniku účel PZ (buď pro sebe nebo pro jiný subjekt – např. banka) kontaktní údaje

Název podniku FO obvykle používá své jméno a příjmení pokud nechce podnikat pod svým jménem, musí si založit právnickou osobu Jak zvolit dobrý název podniku? základem úspěchu je: snadná zapamatovatelnost jednoduchost snadná vyslovitelnost

Podnikatelská myšlenka vlastní nebo lze využít nápadů ostatních, se kterými se spojíme stavěná na vzdělání, zkušenostech, znalostech a dosavadní praxi odvozená od koníčků odvozená z okolního prostředí – potřeba malé prodejny potravin na sídlišti

2) Průzkum nápad je potřeba ověřit musíme ověřit, zda bude o nabízený statek či službu zájem zjišťujeme výši poptávky a také vhodnou výši ceny

3) Plán realizace stanovíme se postupné kroky: co přesně a v jakém rozsahu budeme nabízet rozhodneme, zda budeme podnikat sami nebo se společníky vyčíslíme potřebu výrobních faktorů = materiálu, strojů, budov, zaměstnanců aj.

4) Zakladatelský rozpočet vyčíslíme: předpokládané náklady, výnosy a zisk finanční prostředky, které budeme potřebovat do začátku (na nákup materiálu, strojů, na reklamu, na mzdy atd.)

5) Posouzení reálnosti jestli se náš záměr setká s dostatečnou poptávkou jestli je odhadovaný zisk dostačující k zahájení podnikání jestli jsme schopni získat finanční prostředky pro naše podnikání

6) Oficiální zahájení podnikání získáme živnostenské oprávnění vložíme potřebný majetek splníme různé registrační a administrativní povinnosti

Zjednodušený vzor PZ http://www.ipodnikatel.cz/Podnikatelsky-zamer/vzor-podnikatelskeho-zameru-kavarna.html

Zdroje www.ipodnikatel.cz Klínský P., Münch O.: Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 2014