Motivační seminář Opava 24.11.2009 Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Advertisements

PPZRS a projekty vnější spolupráce EU
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
CePo – cesta k podnik ání seminář pro zástupce cílových skupin Garant: NARP Vyškov, složení účastníků - průběh - výsledky a návrhy k využití.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
CZ.1.07/2.3.00/ Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko-výzkumnou kariéru Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Principy sociálního podnikání
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Komora sociálních podniků Ing. Vojtěch Miler Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS.
Rozdělení sektorů Neziskový sektor Může existovat na základě funkčního ziskového sektoru Ziskový sektor Plně zde působí tržní prostředí cíl = zisk.
ÚVOD Management a marketing
Zvyšování manažerských kompetencí středního managementu a zaměstnanců firem Zlínského kraje TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Partnerství se soukromým sektorem v rozvojové spolupráci Michal Kaplan Česká rozvojová agentura Kulatý stůl na MZV Praha,
Společenská odpovědnost organizací
JAK SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ MŮŽE PODPOŘIT ROZVOJ REGIONŮ Petra Francová a Karel Rychtář Nová ekonomika, o.p.s. Výbor pro regiony RVNNO, Pardubice
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Měkké projekty a obce, případová studie 01 MEPCO – Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha 6 Projekt je spolufinancován.
MARKETINGOVÝ MIX.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci studijního programu Ekonomika a management na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
ÚČETNICTVÍ 1 3. KAPITOLA: ZDROJE KRYTÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Struktura podnikatelského plánu
Sociální podnikání jako nástroj integrace lidí s mentálním postižením nebo duševním onemocněním - zkušenosti z Plzeňského kraje Martin Fojtíček.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Finanční management Téma č.4 Dnešek Finanční páka Provozní páka.
Řízení vztahu podniku k věřitelům
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Vnější investiční plán EU
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Společensky odpovědné podnikání
Sociální podnikání a lokální ekonomika Mgr. Alena Zieglerová
Malé a střední podnikání
Transkript prezentace:

Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Vztah podnikání a sociálního podnikání Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. podnikatelský záměr sociálního podniku/družstva se liší pořadím hodnot než nástroji a technikami managementu stejně jako u běžného podnikání se z VIZE odvíjí STRATEGIE a konkrétní taktika, techniky a marketingové chování VIZE: PODNIK SOCIÁLNÍ PODNIK peníze, osobní cíle společný, obecně prospěšný cíl, osobní cíle tržní podíl tržní podíl a jeho vztah k cílům maximální výnos peníze pro rozvoj a plnění cílů kvalita a cena kvalita a cena postup, techniky postup, techniky Sociální podnik není o „jiném podnikání“, pouze se liší firemní kultura a pořadí hodnot, uznávané stakeholdery, jeho vztahy k prostředí (případně zaměstnancům

Vzdělávání pro sociální podnikání kdo je potenciální „zákazník“, příjemce znalostí a kompetencí změna zakladatele podniku nebo manažera na sociálního podnikatele nebo manažera sociálního podniku NENÍ INSTITUCIONALIZOVATELNÁ vzdělávání  Proporce závisí na typu SP, dle o zaměření budou jiné u typu WISE nebo např. typu „enviro“ Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Obsah vzdělávánípodniksoc.podnik Bussines, management,100%90-70% „ideologie“, hodnoty, vztahy 0%10-30% Sociální aspekty a techniky5 – 10%10-30%

Příklady Irsko sociální podniky soběstačné v průměru ze 75% více spolupracují a propojují se s municipalitami (např. komunitní centra) ZÁVISLOST : na veřejné podpoře (finanční, nejčastěji „programy“ pro zaměstnanost znevýhodněných) na podpoře privátní (odvíjí se od CSR, typy „AWARD“ apod.) na obchodní podpoře s využitím budovaného vlastního sociálního kapitálu nebo CSR vztahů Propagovaná základní idea: Snižování závislosti nebo nezávislost na veřejné podpoře. Veřejná podpora v politickém kontextu a vlivem dopadů současné krize je považována za nespolehlivou a nestabilní Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Vztah CSR a sociálního podnikání Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. CSR je nástroj moderního podnikání k maximalizaci zisku SOCIÁLNÍ PODNIK/DRUŽSTVO maximalizuje svůj benefit předem primárně určený (v účetní i „naturální“ podobě) (Nelze zaměňovat sociální podnikání s projevy CSR) MOTIVACE manažerů CSR podnik se rád podělí o odměnu s manažery, pokud jsou akcionáři spokojeni se ziskem SP musí mít také možnost motivovat své manažery, pokud je splněn primární (a deklarovaný) cíl PODMÍNKA: transparentnost, eticky únosná míra

Podpora SP a vzdělávání v počátku se všude na světě jedná o malé a mikro-podniky sociálním podnikem může být/stát se výjimečně i existující „komerční“ podnik V zásadě dvě cesty k podpoře (včetně vzdělávání) : plošná podpora – bez výběru, filtru, vyšší riziko „ztrát“ dochází k jakémusi „přirozenému výběru“ (příkladem je současný grantový program MPSV ČR IOP a OPLZZ výzva 30) přísný filtr, podmínkou je např. vzdělávání nositelů PZ a manažerů podobně jako u programu START (OPPI – ČMZRB) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Měření sociální přidané hodnoty Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. znalosti o těchto postupech metodách by měly být ve výbavě nositelů i manažerů SP Existují dvě hlediska a důvody: hlavní – vnitřní systém prokazování prospěchu „tripple-bottom-line“ vůči stakeholderům vedlejší – obhájení veřejné nebo privátní podpory (pověstný „účel“ a dopad, návratnost vložených veřejných financí, který téměř v žádných podobných souvislostech neumí státní správa změřit a spočítat

Motivační seminář Opava Díky za pozornost – příležitost k diskusi Karel Rychtář Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.