Funkční řešení porcelánových nádob

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Iva Potáčková
Advertisements

TVAROVÉ A ROZMĚROVÉ PARAMETRY V OBRAZOVÉ DOKUMENTACI
typologie obytné stavby 1.roč.APS FAST 4. Přednáška ČLÁNKY NORMY
BEZPEČNOST KRMIV Pojmy
TZ 21 – navrhování otopných soustav
Systémovým řešením z jedné ruky nabízí
Materiál – Ocel a povrchové úpravy
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Konstrukční řešení Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Technická dokumentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jiřina Králová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Úvod do předmětu Technologie
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.09 SOU Obořiště
Druhy porcelánových výrobků a soupravy užitkového porcelánu.
Dělení modelu na dvě poloviny Autor: Alena Švejková.
Středoškolská odborná činnost Modulární stavba robota Aleš Aster SPŠ A VOŠ Technická, Sokolská 1, Brno.
Rozdělení sádrových modelů Autor: Alena Švejková.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
4.2 Struktura povrchu - předepisování
Model konvice Autor: Alena Švejková. Při výrobě konvice je nutné zhotovit čtyři sádrové modely: -tělo konvice -výlevku -ucho -víčko.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Postup výroby v modelárně Autor: Alena Švejková.
Středoškolská odborná činnost Modulární stavba robota.
GASTRONOMIE INVENTÁŘ NA ÚSEKU OBSLUHY INVENTÁŘ NA PODÁVÁNÍ POKRMŮ
Stanovení objemu stojících stromů
Mechanické vlastnosti plynů
Název operačního programu:
Předepisování jakosti povrchu
ElfaPlus Fixwell™ Perfektní připojování kabelů na modulové jističe (MCB’s a chrániče (RCCB’s) … bez nářadí a v rozmezí sekund!
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Nářadí a pomůcky v modelovně Pomůcky modeláře Autor: Alena Švejková.
Gravitace (gravitační síla, tíhová síla)
Názvosloví porcelánu Autor: Alena Švejková.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
charakteristika kovového inventáře
Lití do uzavřených forem
1 Seminář – Dětská obuv Český normalizační institut Czech Standards Institute Dětská obuv a technické normy Eva Štejfová Český normalizační institut.
Hlavní forma na ouško – - dvoudílná Autor: Alena Švejková.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Nářadí a pomůcky v modelovně Modelářský kruh Autor: Alena Švejková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PORCELÁNOVÝ INVENTÁŘ ROZDĚLUJEME
Otevřený systém Střední odborná škola Otrokovice
TECHNICKÝ VÝKRES Postup rýsování jednoduchého technického výkresu.
Tvorba dotazníku Stanovení problému, stanovení cílů Sestavení plánu
HACCP.
PLYNY.
Řezání na pásových pilách
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_07
Zpracoval Ing. Jan Weiser Optimální naložení kontejneru ISO 1C.
KOMÍNY Procesy vnitřní a dokončovací Ing. Miloslava Popenková, CSc.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: David Kranz Název prezentace (DUMu): 10. Výroba speciálních tvarových čelistí pro rytecké upínací zařízení Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DOMOVNÍ ROZVODY * přípojky nn *
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tažení Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
POSUVNÁ SKLA A POSUVNÉ DVEŘE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozpočtování - Inženýrských staveb
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ VLASTNOSTI MĚŘICÍCH PŘÍSTROJŮ.
Přípravný kurz Jan Zeman
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_10_1_06.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Transkript prezentace:

Funkční řešení porcelánových nádob Autor: Alena Švejková

Porcelánový výrobek musí co nejlépe sloužit svému účelu, musí respektovat vlastnosti materiálu a technologické možnosti současné výroby.

Technické požadavky Výrobky nových tvarů musí velikostí a objemem odpovídat stanoveným normám Ouška u šálků musí být umístěna tak, aby jejich nejvyšší bod byl minimálně 2mm od horního okraje

Vyklenutí dna polévkových a zeleninových mis, mlékovek a cukřenek musí být provedeno tak, aby průměr dna byl rádiem vyklenutí dna příslušného výrobku Sklon praporu u talířů se pohybuje v rozmezí 10° - 30°

Při vývoji nových výrobků je potřeba respektovat stanovenou řadu pálících pomůcek Při měření objemu nádob s víkem se nesmí tekutina dotýkat spodního okraje víka Horní okraj výlevek konvic nesmí být níže než horní okraj těla konvice

Funkční požadavky Konvice: - vhodně umístěné těžiště pro zajištění stability tvar a umístění ucha pro snadnou a bezpečnou manipulaci pojistka pro zajištění víčka snadné čištění bezpečné a snadné vylévání tekutiny

Správně umístěné těžiště Chybně umístěné těžiště Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, 4. 85-80-39/1

Správné umístění ucha Chybné umístění ucha Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, 4. 85-80-39/1

Pojistka víčka konvice Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, 4. 85-80-39/1

a)Funkčně nejvýhodnější řešení výlevky nevyhovující řešení výlevky Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, 4. 85-80-39/1

a) Funkčně nejvýhodnější zakončení výlevky b) Funkčně nevyhovující zakončení výlevky Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, 4. 85-80-39/1

- dost velký otvor pro snadné plnění i odebírání cukru Cukřenka: - dost velký otvor pro snadné plnění i odebírání cukru snadná manipulace při vzájemném podávání, dvě uši možnost snadného vymývání

Šálek: výška kávového šálku je větší než průměr šálku šálek čajový je nízký, miskovitý tvary jsou vhodnější spíše konické, z důvodu jednoduché výroby

Tvary porcelánových šálků Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, 4. 85-80-39/1

Konec