Financování podniku, marketingové strategie Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 19 Autor: Jiří Lysák 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Právní úprava podnikání
Ing. Lenka Štibrányiová
Identifikátor: VY _32 _INOVACE _PJ/3. KA, 3. KN/EK/6 Název výukového materiálu: PODNIK – MAJETEK PODNIKU Anotace: Majetková a kapitálová výstavba podniku.
Financování Podstata a formy. Financování podniku = získávání, rozdělování finančních zdrojů a jejich využití k získávání potřebných statků a k úhradě.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_20 NázevÚvěry Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
Firma a jejich cíle.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 5 Autor: Jiří Lysák
EKONOMIE JAKO PŘEDMĚT EKONOMIE
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Bilance a bilanční princip
Majetek podniku Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 7 Autor: Jiří Lysák 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Finanční řízení podniku
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
TRŽNÍ SYSTÉM, NABÍDKA, POPTÁVKA,ROVNOVÁHA TRHU
Manažerské funkce a činnosti
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
Fiskální politika státu, veřejné rozpočty
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Bankovní soustava Autor: Jaroslav Kvapil kód.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
FINANCE 2014/2015.
Rozvaha.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava,
ROZVAHA říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070108
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Hospodaření s oběžným majetkem
6. přednáška Finanční řízení podniku – základní charakteristika Finanční řízení podniku – základní charakteristika.
Podniková ekonomika.
Finanční analýza.
EKONOMIKA OBĚŽNÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Podnikatelský plán struktura plánu.
Majetek podniku a zdroje financování
UC_A1_Základy účetnictví
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Finanční výkazy obchodních společností
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Zdroje pro financování venkova možnosti získávání finančních prostředků na rozvoj podnikání – úvěry, půjčky, dotace, nové operační programy a pravidla.
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Téma 8: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk 1. Strategie financování 2. Obchodní úvěr 3. Krátkodobé bankovní úvěry 4. Ostatní zdroje.
Akademie STING, téma 3 z 61 Bankovnictví Téma 3: Aktivní bankovní obchody 1.Typologie aktivních obchodů 2.Proces úvěrování 3.Finančně úvěrové obchody.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Výrobní faktory v podnikové činnosti 2.Majetek podniku a jeho členění 3.Členění z hlediska složení majetku podniku.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Téma 6: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk
Podniková ekonomika.
Podniková ekonomika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Podniková ekonomika.
Majetková a kapitálová výstavba podniku
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
MAJETEK V PODNIKU A ZDROJE FINANCOVÁNÍ
Transkript prezentace:

Financování podniku, marketingové strategie Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 19 Autor: Jiří Lysák 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293

 Chce-li podnikatel podnikat, musí splnit hlavní úkoly finančního řízení firmy : a)Opatřit kapitál potřebný ke krytí finančních potřeb – běžných a mimořádných b)Rozhodnout o vhodném umístění kapitálu c)Rozhodnout o rozdělení vytvořeného hospodářského výsledku d)Řídit hospodářské činnosti tak, aby byla zajištěna finanční stabilita

 Financování ovlivňují dva faktory : Faktor času - dnešním rozhodnutím se ovlivňuje budoucí tok peněz Faktor času - dnešním rozhodnutím se ovlivňuje budoucí tok peněz Faktor rizika – riziko představuje možnost ztráty investovaných prostředků Faktor rizika – riziko představuje možnost ztráty investovaných prostředků vzniká : z vnějších příčin - ekonomická krize - přírodní katastrofy vzniká : z vnějších příčin - ekonomická krize - přírodní katastrofy z vnějších příčin z vnějších příčin

 Členění financování z různých hledisek : 1.ČASOVÉ HLEDISKO a) krátkodobé financování – mzdy, nákup a) krátkodobé financování – mzdy, nákup materiálu, zboží, nájemné materiálu, zboží, nájemné b) dlouhodobé financování – nákup strojů, b) dlouhodobé financování – nákup strojů, technologií, výstavby, investice technologií, výstavby, investice

2.PODLE ÚČELU a) běžné financování každodenního chodu a) běžné financování každodenního chodu b) mimořádné financování při nenadálých b) mimořádné financování při nenadálých potřebách potřebách 1

3.Z HLEDISKA STRANY FINANCOVÁNÍ a) firma potřebuje získat finance a) firma potřebuje získat finance b) firma nabízí finance b) firma nabízí finance c) nákup finančního c) nákup finančního majetku majetku – investice podniku – investice podniku 2

4. PODLE FORMY ZDROJE a) peněžní forma – hotovost, peníze na účtu, a) peněžní forma – hotovost, peníze na účtu, cenné papíry, pohledávky cenné papíry, pohledávky b) věcná forma – vkládáme do podnikání b) věcná forma – vkládáme do podnikání majetek, stroje, nemovitosti, přírodní majetek, stroje, nemovitosti, přírodní zdroje zdroje

5. PODLE VZTAHU ZDROJE K VLASTNÍKOVI a)Vlastní zdroje – vklady majitele, emise akcií b)Cizí zdroje – dodavatelské, bankovní úvěry, dotace

 VLASTNÍ ZDROJE : a)Vklady společníků b)Zisk c)Odpisy 3

 CIZÍ ZDROJE : a)ÚVĚRY : 1. hypotéční – ručí nemovitostí 2. revolvingový – banka mi 2. revolvingový – banka mi půjčí a až to splatím, tak mi půjčí a až to splatím, tak mi tu samou částku půjčí znovu tu samou částku půjčí znovu 3. kontokorentní – povolení 3. kontokorentní – povolení čerpat do mínusu čerpat do mínusu 4. lombardní – musí být 4. lombardní – musí být zajištěn movitou věcí zajištěn movitou věcí

b) ZÁVAZKY VŮČI : 1. dodavatelům 1. dodavatelům 2. zaměstnancům 2. zaměstnancům 3. finančnímu úřadu 3. finančnímu úřadu 4. zdravotní pojišťovně a správě sociálního 4. zdravotní pojišťovně a správě sociálního zabezpečení zabezpečení 5. podnikatelům ve skupině ( holding ) 5. podnikatelům ve skupině ( holding )

c) LEASING ( pronájem movité věci ) : 1.OPERATIVNÍ - věc si zapůjčíme, platíme pronájem a po ukončení věc vrátíme 2.FINANČNÍ – věc si pronajmeme, splácíme a po ukončení získáme věc do vlastnictví 4

 CÍLE FINANČNÍHO ŘÍZENÍ : 1.Zajistit platební schopnost firmy, tj. včas dostát svým závazkům 2.Zajistit likviditu majetku – schopnost přeměny majetku na hotové peníze 3.Zajistit rentabilitu firmy - ziskovost

 MARKETINGOVÉ STRATEGIE Pod pojmem strategie se v současnosti chápe umění řídit firmu nebo lidi takovým způsobem, aby bylo dosaženo stanovených cílů Pod pojmem strategie se v současnosti chápe umění řídit firmu nebo lidi takovým způsobem, aby bylo dosaženo stanovených cílů Strategie se nesmí vnímat jako taktika, protože taktika stanovuje způsob konání, kdežto strategie cíl konání Strategie se nesmí vnímat jako taktika, protože taktika stanovuje způsob konání, kdežto strategie cíl konání 14

 MATICE RŮSTU PODNIKU znázorňuje čtyři základní firemní strategie : 1.Umisťování stávajících výrobků na současný trh – strategie pronikání 2.Umisťování nových výrobků na současný trh – strategie rozvoje výrobku 3.Umisťování stávajících výrobků na nový trh – strategie rozvoje trhu 4.Umisťování nových výrobků na nový trh – strategie diversifikace 15

 KONKURENČNÍ STRATEGIE : 1.Strategie vedoucího postavení nízkých nákladů – firma usiluje o dosažení nejnižších nákladů, – firma usiluje o dosažení nejnižších nákladů, díky nimž může snížit konečnou cenu pro díky nimž může snížit konečnou cenu pro spotřebitele na minimum spotřebitele na minimum - zdroje výhody nízkých nákladů záleží na - zdroje výhody nízkých nákladů záleží na odvětví, např. úspory velkovýroby, odvětví, např. úspory velkovýroby, patentovaná technologie, výhodnější přístup patentovaná technologie, výhodnější přístup k surovinám k surovinám 16

2. Strategie diferenciace produktu - firma se zaměřuje na oblasti, ve kterých může - firma se zaměřuje na oblasti, ve kterých může získat vůdčí postavení získat vůdčí postavení - diferenciace – odlišení produktu přináší něco - diferenciace – odlišení produktu přináší něco rozdílného od konkurence, to, co spotřebitel rozdílného od konkurence, to, co spotřebitel žádá a je ochoten ocenit žádá a je ochoten ocenit - odlišení lze získat pomocí reklamy, obalu, - odlišení lze získat pomocí reklamy, obalu, ceny a distribucí ceny a distribucí 17

3. Cílená strategie - firma se zaměřuje na jeden či několik menších - firma se zaměřuje na jeden či několik menších segmentů trhu a neusiluje o ovládnutí celého segmentů trhu a neusiluje o ovládnutí celého trhu trhu - strategie spočívá v rozpoznání potřeb daného - strategie spočívá v rozpoznání potřeb daného segmentu segmentu 18

 Každoročně jsou sestavovány žebříčky firem podle různých hledisek : Nejvýznamnější firmy ČR (2013) Nejvýznamnější firmy ČR (2013) 1.ŠKODA AUTO, a.s. 2.ČEZ, a.s. 3.RWE, a.s. 4.AGROFERT HOLDING, a.s. 5.UNIPETROL, a.s. 19

Nejobdivovanější firmy ČR (2013) Nejobdivovanější firmy ČR (2013) 1.ŠKODA AUTO, a.s. 2.AGROFERT HOLDING, a.s. 3.ČEZ, a.s. 4.STUDENT AGENCY, s.r.o. 5.KOFOLA, a.s. 20 5

Zdroje - literatura 1. Moudrý, Marek. ZÁKLADY MARKETINGU. PRAHA : Vydavatelství Computer Madia s.r.o., 2008.ISBN KOTLER, Philip, WONG, Veronika. MODERNÍ MARKETING. PRAHA : Vydavatelství GRADA PUBLISHING, ISBN FOTR, Jiří, ŠVECOVÁ, Lenka. MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ postupy, metody, nástroje. PRAHA: Nakladatelství Ekopress, s.r.o., ISBN Holman, Robert - Pospíchalová, Dana. ÚVOD DO EKONOMIE - PRO STŘEDNÍ ŠKOLY. PRAHA : Vydavatelství C.H.BECK, ISBN

Zdroje - obrázky 1. Blackfish. hledat obrázky. Wikimedia Commons. [Online] [Citace: ] 2. Staněk, René. hledat obrázky. Wikimedia Commons. [Online] [Citace: ] 3. TTTNIS. hledat obrázky. Wikimedia Commons. [Online] [Citace: ] Nordeich. hledat obrázky. Wikimedia Commons. [Online] [Citace: ] 5. JAN. hledat obrázky. Wikimedi Commons. [Online] [Citace: ] Obrázky byly nalezeny pod licencí Creativ commons nebo Public domain