Společně dokážeme mnoho Představení kandidátů na funkci rektora 13. 10. 2009 Miroslav Ludwig.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Advertisements

Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Principy pro přípravu nové metodiky hodnocení VaV Návrh pracovní skupiny pro plénum ČKR Václav Hampl, UK Praha.
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Dlouhodobé záměry, výroční zprávy a hodnocení činnosti F. Ježek Komise pro strategie a rozvoj 15. června 2006.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Příprava novely Sněm Rady vysokých škol.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Jakub Fischer kandidát na předsedu RVŠ pro období
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Vize úspěšné univerzity Stanislav Novák „Demokracie vyžaduje charakter a vzdělanost“ Martin Černohorský.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. sněm RVŠ, 20. června 2013 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání
Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
1 kvalita, spolupráce, důvěra Budoucnost UJEP - kvalita, spolupráce, důvěra Prof. MUDr. Ladislav Pyšný, CSc. projev kandidáta na rektora dne 10. listopadu.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
VaVpI – pracovní skupina 2 FINANCOVÁNÍ A METODIKA Schůzka , MŠMT MAKROSKOPICKÝ MODEL UDRŽITELNOSTI PROBLÉMOVÉ OKRUHY, KTERÉ BUDOU DÁLE ŘEŠENY.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období únor - květen 2008 (2 řádná zasedání: a )
1 Mezinárodní audit výzkumu, vývoje a inovací v ČR a implementace jeho výsledků do strategických dokumentů Jitka Moravcová.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
BOLOŇSKÝ PROCES - INTERNACIONALIZACE INFORMACE Z KONFERENCE MINISTRŮ VYS. ŠKOLSTVÍ BERGEN Prezentace pro předsednictvo RVŠ, Pavel.
Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci studijního programu Ekonomika a management na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
K vývoji aktivit v organizaci výzkumu se zaměřením na hodnocení výsledků Odborná skupina Organizace výzkumu ČFS JČMF Akademické fórum XI – 11. březen 2010.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
Výroční konference OP PIK
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Fond rozvoje sdružení CESNET
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Příprava operačních programů
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
doc. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. /
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

Společně dokážeme mnoho Představení kandidátů na funkci rektora Miroslav Ludwig

2 Osnova vystoupení Stručné CV – zkušenosti, které nabízím Univerzita Pardubice – realita a fakta Univerzita Pardubice – vize a cíle Univerzita Pardubice – možnosti a ohrožení Závěrečné shrnutí

3 CV - základní fakta prof. Ing. Miroslav Ludwig, CSc., narozen 1956 Ing. 1980, CSc. 1985, doc. 1993, prof s výjimkou 1984 – 1987 (ČSAV), VŠCHT / Univerzita Pardubice 3 dlouhodobější stáže (Švédsko 4 měsíce, Německo 4 měsíce, Japonsko 2 měsíce) všechny formy výuky, učení - nepřetržitá osobní priorita 56 publikací (WOS – 42 publikací celkem, WOS - 12 publikací od roku 2000, WOS citací bez autocitací, WOS – h-index 10) 114 vystoupení na konferencích (většinou mezinárodní - USA, Japonsko, Čína, Korea, Kanada, Německo, Francie, UK, Austrálie, Indie... )

4 CV – moje zkušenosti Univerzita Pardubice (rektor 6 let, prorektor 7 let, předseda senátu univerzity 1 rok, vědecká rada univerzity, vědecká rada FF) Ostatní VVŠ (členství ve vědeckých radách: Univerzita Karlova, VUT Brno, JČU České Budějovice, TU Liberec, UTB Zlín, Univerzita HK, Lékařská fakulta UK HK, Farmaceutická fakulta UK HK ) Celostátní reprezentace (místopředseda ČKR, předsednictvo RVŠ, reprezentativní komise MŠMT, Komise pro hodnocení výsledků RVVI, MV OP VaVpI, člen mnoha expertních komisí MŠMT, např. stanovení ekonomické náročnosti oborů, příprava nového zákona o TV,...) Zahraniční univerzity (Harvard University, Massachusetts Institute of Technology, University of Michigan, University of California Berkeley, Stanford University, National University of Singapore, Nanyang Technological University, Agency for Science, Technology and Research, Academia Sinica, National Taiwan University of Science and Technology, National Central University, National Tsing Hua University... )

5 UPa - Fakta a realita Středně velká škola s nadprůměrných vědeckým výkonem (15 – 6) Rychlý extenzivní rozvoj je u konce (7 – – 1200) Široké spektrum studijních programů a oborů (70 – 150) Nerovnoměrné rozložení vědeckého výkonu (FChT FEI 12) Spíše centralizovaný model řízení (ekonomická výhodnost) Klesající poměr ostatní / akademický pracovník (1,25 – 0,8) Jedna z nejúspěšnějších škol v získávání investičních prostředků Dobudovaná základní struktura objektů (různá kvalita prostorů) Jeden z nejpropracovanějších rozpočtových systémů Schopnost prosadit své názory na celostátní úrovni Jasná představa dalšího rozvoje

6 UPa - Vize a cíle Vzdělávání - student je základním bodem našeho snažení Dobudování všech stupňů studia na všech fakultách univerzity Optimalizace portfolia studijních programů a oborů Podpora spolupráce fakult ve výuce Vytváření podmínek k získání ECTS label Podpora procesů autoevaluace (např. hodnocení výuky studenty) Využití projektů OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Podpora další internacionalizace univerzity Podpora zvyšování kvalifikace učitelů

7 UPa - Vize a cíle Výzkum a vývoj – chceme být výzkumnou univerzitou Motivace nejlepších absolventů k vědecké dráze Motivace mladých akademických pracovníků k intenzivní vědecké práci Zlepšování zázemí pro pěstování tvůrčí činnosti na fakultách Podpora spolupráce fakult ve výzkumu, vývoji a inovacích Podpora postdoktorských pobytů (obousměrná) Podpora zahraniční spolupráce ve výzkumu, vývoji a inovacích Vybudování interní grantové agentury k rozdělování prostředků SVV Podpora informačním zdrojům a IT

8 UPa - Vize a cíle Zlepšování zázemí univerzity – investiční výstavba Výukové a výzkumné centrum v dopravě (OP VaVpI 1.4) Univerzitní IT pro vzdělávání a výzkum (OP VaVpI 1.4) Centrum materiálového výzkumu (OP VaVpI 1.1) Rekonstrukce prostorů pro FEI (vlastní zdroje UPa) Zlepšování zázemí fakult např. zateplení některých objektů, zlepšování technického stavu nemovitostí, zlepšení podmínek FES, FF, rozšíření prostor FR, FZS (vlastní zdroje, OP MžP) Rekonstrukce a nástavba DB na výukové prostory (SR, vlastní zdroje) Zlepšení konektivity objektů v kampusu v Polabinách (vlastní zdroje) Rekonstrukce kolejí (SR, vlastní zdroje) Umožnění vybudování nové ubytovací kapacity (soukromé zdroje, PPP) Dobudování sportovního areálu (společný projekt s městem Pardubice)

9 UPa - Vize a cíle Univerzita Pardubice – je naše společná identita Permanentní PR ofenziva navenek Pokračování ve velmi aktivní účasti na jednáních celostátních institucí Zlepšování pozice v evropském prostoru – internacionalizační procesy „Třetí role“ univerzity v regionu (společenská role, přenos výsledků do praxe…) Zlepšování komunikace a informovanosti uvnitř školy Kvalifikovaná diskuse o modelu financování součástí univerzity Kvalifikovaná diskuse o míře centralizace činností Budovat vzájemnou důvěru mezi různými typy pracovníků

10 UPa – Možnosti a ohrožení Pokud budeme jednotní, překonáme následující období a budeme ještě silnější než jsme nyní Nepříznivá ekonomická situace (rozpočet příštího roku bude pravděpodobně krácen i VVŠ, peníze na vzdělávání budou spíše klesat, peníze na VaV porostou pouze těm, kteří budou mít výsledky) Prostředky z operačních programů (dobudování výukové a vědecké základny, zkvalitnění lidských zdrojů vs. spoluúčast, udržitelnost) Zákon č.110/2009 sb. o podpoře VaV z veřejných prostředků (zařazení mezi výzkumné organizace umožňuje čerpat institucionální podporu VaV, ale povede pravděpodobně ke vnitřní reorganizaci VVŠ v ČR – nutnost dodržet Rámec společenství pro státní podporu VaV) Předpokládané změny spojené s reformou terciárního vzdělávání (rozdělení VŠ na „research“ a „teaching“ s dopadem do financování, uplatňování kvalitativních kriterií při dělení prostředků, normativní rozdělování investičních prostředků, legislativní změny týkající se řízení univerzit atd.)

11 UPa – Možnosti a ohrožení Být vždy krok před ostatními Aktivní účastí na celostátních jednáních uplatňovat své názory tak, abychom minimalizovali nepříznivé dopady na univerzity našeho typu Není doba na uplatňování lokálních zájmů (jednotlivců, kateder, ústavů, fakult) musíme hledat řešení vhodná pro celou školu V řízení univerzity není čas na experimenty, ale na tvrdou práci, jejíž výsledek bude závislý na schopnosti nás všech spolupracovat ku prospěchu celku. Chraňme autonomii univerzit, pečujme o akademické svobody

12 Závěr Společně dokážeme mnoho Nabízím svou zkušenost, energii, invenci a pracovní nasazení Budu se snažit být všude tam, kde budu moci univerzitě pomoci Můj tým bude vedle sebe zaručovat kontinuitu i změnu Nenabízím jednoduchá a snadná řešení, protože vím, co nás čeká Vážím si práce všech pracovníků Univerzity Pardubice Univerzita Pardubice je naše společná budoucnost Senát Univerzity Pardubice má prostřednictvím volby rektora velkou zodpovědnost za budoucí osudy naší alma mater, a to nejenom na příští čtyři roky. Máme před sebou nelehkou dobu, a já bych rád přispěl k tomu, abychom ji překonali co nejlépe