& Virtuální svět PPC „Aneb jak PPC pomáhá při regulování poptávky internetové cestovní agentury“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Právě v době recese či krize je to velmi aktuální otázka. Jak to poznat? Ti, kdo řídí podnik, některé typy znají. Většina manažerů však přivítá mít špičkového.
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Obsah prezentace O společnosti LMC Reference Trend na trhu práce
Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský.
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.
Nastartuj svou kariéru u nás, pozemšťane.
Úvodní studie pro Q&X Trading (Technica Solutions)
Využití potenciálu mobilního kanálu
(Ne)diskriminace ICT v České republice
LOGISTIKA ZÁSOBOVÁNÍ NÁHRADNÍMI DÍLY V AUTOSERVISECH
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
Úvodní studie pro Q&X Trading (Tomáš Klinský, Technica Solutions)
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Tvorba webů pomocí Web CMS Michal Neuwirth Product Manager Kentico Software s.r.o. Ondřej Výšek Samostatný konzultant Optimalizovane-it.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
DUMy.cz Sdílejme společně Internetový portál DUMy.cz Jedinečné místo ke sdílení znalostí
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Informační systémy podnikové systémy CRM
a aktuální trendy v činnosti realitního portálu HyperReality.cz
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Představení administračního systému WebSunTool WebSun.eu.
Jak ušetřit peníze vložené do inzerce nemovitostí a přitom víc prodávat? Ing. Jan Cempírek Obchodní ředitel, Český Internet s.r.o. - provozovatel portálu.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Efektivní internetový marketing David Špinar, H1.cz s.r.o.
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Jiří Schwarz a prezident Liberálního institutu děkan Fakulty národohospodářské VŠE odborná konference Senát Parlamentu ČR Antimonopolní politika.
Reklamní programy „Za málo peněz hodně reklamy.“.
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
Budování mini webů pro získávání nových klientů CK je tak snadné.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Nové funkce v novém Skliku
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Managed Print Solutions PŘEVEZMĚTE KONTROLU NAD SVÝM TISKEM Ing.Pavel Mikyska EVROFIN Int. spol. s r.o.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Microsoft Dynamics CRM
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Radioreléové spoje ALCOMA – rychlé spoje
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
1 Co je YouTube?  Veřejně dostupné úložiště digitálních videozáznamů  Nabízí přehledné vyhledávání, třídění a sdílení  Zcela zdarma.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Health 4.0 – kdo povede novou revoluci ve zdravotnictví?
Vysoká škola technická a ekonomická
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
“Krabicový” e-shop, který si snadno založíte na Co je to Shopero? “Krabicový” e-shop, který si snadno založíte na
Transkript prezentace:

& Virtuální svět PPC „Aneb jak PPC pomáhá při regulování poptávky internetové cestovní agentury“

Především efektivní inzerce Jako každý e-commerce portál Net Travel.cz potřebuje inzerovat na Internetu a neustále tak navyšovat návštěvnost. Jednoduchá a rychlá správa reklamních kampaní Potřeba systému pro efektivní a přehledné řazení reklamních kampaní, které bychom mohli pravidelně vyhodnocovat a usměrňovat tak reklamní výdaje. Dále rychlost při reakci na regulování poptávky. Především transparentnost Do velmi nedávné doby byl český on-line reklamní trh zamotané bludiště netransparentních cen, které mnohdy závisely na osobních vztazích. Bylo velmi komplikované “odhadnout”, zdali kupujeme reklamu za obvyklé či přemrštěné ceny. Statistiky a návratnost investice Co nelze změřit, nelze řídit, řekl kdysi Rudoplh Guiliani. Potřebovali jsme přesné statistiky návštěvnosti z reklamních kampaní a konverzních poměrů. Dále jsme jakožto e-commerce portál vždycky chtěli platit pouze za „výkon“… Základní potřeby e-commerce portálu Net Travel.cz

Tradiční portály Seznam, Centrum, Atlas a ostatní reklamní kanály s paušály za časové období. Prakticky žádná flexibilita a velmi zdlouhavé vyjednávání podmínek. Absence statistik Každý portál nabídne statistiky, ale tyto statistiky jsou nedostatečné a dají odpověď pouze na ½ toho, co potřebujeme vědět pro efektivní řízení reklamních rozpočtů. Ovšem přišly lepší časy a Google představil první velmi kvalitní a výkonný PPC systém Google AdWords….. Následoval Etarget, AdFox a Sklik a tak se začalo blýskat na lepší časy….. Co bylo a je na trhu dostupné?

Net Travel.cz a Net Travel.sk inzeruje cca 1200 reklamních kampaní na AdWords, Sklik, Etarget a AdFox. Celkově tak PPC systémy ovládají cca 10% celkové návštěvnosti portálu. V praxi to znamená, že při okamžitém vypnutí CPC uměle snížíme poptávku o tento parametr a ulehčíme tak náporu na call centrum. Je to ekonomické? Podle našich interních analýz jsme spočítali, že je lepší uměle snižovat poptávku ve vysledovaných náporových dnech a poslat určité procento zákazníků ke konkurenci a naopak v určitých dnech zvedat výtěžnost PPC systémů a dorovnat tak optimální vytíženost call centra. Při přetížení call centra dramaticky klesá prodejní konverzní poměr na příchozí objednávku a zdánlivě slibně rostoucí poptávka znamená prodělek a především nespokojeného zákazníka. Dále PPC systémy zcela vypínáme např. při neplánované nemocnosti pracovníků call centra. Prodejní a marketingové oddělení je v pravidelném denním kontaktu a dále každé oddělení sleduje statistické grafy. Jak v praxi funguje regulování poptávky….

Především pro efektivní regulování poptávky na svých serverech v České a Slovenské republice. Jak Net Travel.cz využívá PPC pro regulování své poptávky?

Kdy dochází k tlumení a nárůstu PPC?

Počet inzerovaných KW cca 1200 AdWords Sklik Průměrná cena za klik: 3,80 Kč Průměrná cena za klik: 1,37 Kč Nejvyšší prům. cena za klik: 14,76 Kč Nejvyšší prům. cena za klik: 9,50 Kč Etarget Průměrná cena za klik: 2,39 Kč Nejvyšší prům. cena za klik: 5,20 Kč Zdroj: Poznámka: Nejvyšší průměrná cena za klik znamená průměrné pásmo na určitých klíčových slovech, které se i za takto vysoký proklik vyplatí. Pár čísel z kuchyně Net Travel na PPC v Česke republice

K čemu dále slouží data z PPC systému… Využíváme statistiky hledanosti a proklikovosti pro tvorbu Last Minute nabídek na home page a do newsletterů. Opět KW first minute bylo velmiwww.NetTravel.cz dobrým příkladem. NetTravel sledoval tento ukazatel a v Q1 měl v porovnání s konkurencí velmi dobrou nabídku zájezdů na first minute. Využíváme statistiky hledanosti pro celofiremní plánování a středně dobou strategii. Vývoj hledanosti slova „last minute“ je toho letos skvělým příkladem. Rok 2004, 2005 a 2006 zaznamenal zplošťování hledanosti slova v hlavní sezóně a naznačil tak vzrůstající trend po kvalitnějších zájezdech. Lidé se více váží svého času a chtějí si ho co nejlépe užít…. Primárním zdrojem těchto dat je Google a jeho Google Analytics.

Myslím si, že se PPC systémy se stanou hlavní hybnou silou on-line marketingu a reklamních rozpočtů…. Reklamním kampaním na paušály či imprese pomalu zvoní hrana a v dnešní době jsou dominantou většinou reklamních agentur…. Můžeme očekávat, že postupem času PPC či systémy založené na virtuální aukci, zcela dominují trhu. Jsou totiž jednodušší a pro portály prakticky bez práce…. Bude zde mnoho práce pro PPC konzultantské společnosti a pro interní manažerské systémy, které pomohou lépe řídit PPC a maximalizovat ROI. Musíme si uvědomit, že PPC je velmi masivní porce dat a je poměrně obtížné tuto masu kvalitně řídit…. Budoucnost PPC systému v České republice

Je to dobře nebo špatně, že razantně nastupují PPC? PPC systémy jsou velmi dobrou zprávou pro společnosti, které se na Internetu doposud nepohybovaly a nevyužívaly tak Internet jako marketingový nástroj. Systémy PPC velmi zjednodušily a zpřístupnily Internet prakticky všem pracovníkům on-line marketingu. Tento svět byl dříve „tabu“. Dnes je díky PPC dostupný prakticky každé společnosti a naučit se pracovat v rozhraní PPC je otázka pár minut. Cestovní ruch je tomu skvělým příkladem. Eso Travel, Exim Tours a rychlé nájezdy kočovné konkurence, jako např. a podobné husarské kousky….. Na druhé straně jsou PPC systémy nepříjemnou zprávou pro on-line profesionály, protože musí čelit nové konkurenci z řad internetových nováčků, kteří se pomalu etablují na Internetu a využívají tak výhod aukce, kde jsou schopni jednoduše konkurovat velkým hráčům. Dobrým příkladem jsou tomu např. excelové tabulky z let 2004, 2005 a 2006, které v průměru obsahovali 150 reklamních položek a vyjednání podmínek bylo záležitostí týdnů, mnoha osobních schůzek a skutečně komplexní znalosti patřičného portálu…… Závěrem

Historický vývoj trhu online cestování v České republice

Děkuji za pozornost, přeji Vám mnoho štěstí a především pěkných cestovatelských zážitků. Petr Staněk, Dip. Mgmt Marketing Manager Net Travel.cz