Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?"— Transkript prezentace:

1 Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Pavel Ševera, SPIR Internet Advertising Conference , Slovanský dům, Praha

2 OBSAH 1. Způsoby měření internetové návštěvnosti 2. Smysl auditovaného (nezávislého) měření 3. Měřící systémy ve vybraných zemích 4. Možnosti zkvalitnění měření českého internetu

3 Internet: nelépe měřitelné médium
?

4 Měření internetové návštěvnosti
Kvanta dat, různé měřící systémy ZNALOST? CHAOS? Nedostatečná mezinárodní standardizace Různé přístupy k měření internetové návštěvnosti CO? X KDO, JAK ? 4

5 Měření internetové návštěvnosti
2 hlavní přístupy k měření internetové návštěvnosti: Na straně měřeného serveru (site-centric) Na straně prohlížeče uživatele (user-centric) Site-centric User-centric Kódy vkládané do stránek, Census: měření kompletní návštěvnosti Úsudek ze vzorku uživatelů na celou (internetovou) populaci 5

6 Site-centric přístup (na straně měřeného serveru)
Výhody: Detailní záznam aktivity uživatele na stránce Nízké náklady Nevýhody: Založeno na cookies – prohlížečích, nikoli reálných uživatelích Obtížně měřitelná sociodemografie a výpočet RU Funkční pouze pro participující servery 6

7 User-centric přístup (na straně uživatele)
„Tradiční“ přístup známý z jiných mediatypů Zpravidla pomocí instalované aplikace monitrující všechny on-line aktivity na daném počítači Problematika správné konstrukce panelu Výhody: Snažší měření sociodemografie a výpočet reálných uživatelů Nevýhody: Vyšší náklady, omezený vzorek na měření malých webů, problém sledování různých on-line lokalit 7

8 Hybridní přístup Spojení výhod site-centric a user-centric přístupu Postihuje celkový traffic i sociodemografii Komplexní informace pro mediální plánování v on-line prostředí Problematika fúzování obou přístupů

9 JIC – Joint Industry Commitee
Auditované měření JIC – Joint Industry Commitee (národní asociace podobné SPIRu sdružující internetové hráče na trhu) HLAVNÍ CÍLE: Zadavatel auditovaného měření on-line návštěvnosti (objektivní, srovnatelná a nezávislá data) Metodologická transparentnost Rozvoj internetu Standardizace 9

10 Auditované měření ve vybraných zemích
Česká republika Zadavatelem výzkumu a vlastníkem dat SPIR Realizátorem Gemius + Mediaresearch Hybridní přístup: rozsáhlý „joint“ panel (cca lidí), on-line rekrutace na základě vyplněných pop-up dotazníků Příprava měření streamovaného obsahu a mobilního internetu (první data plánovaná v červnu) V Evropě poměrně pokročilé řešení 10

11 Sousední státy Slovensko Polsko Německo Rakousko
Auditované měření ve vybraných zemích Sousední státy Slovensko Cookie panel ( lidí) Mobilní internet a videostreaming nejsou součástí řešení Polsko Softwarový panel ( lidí) Zatím také bez měření mobilů a videostreamingu Německo Komplikovaný systém několika různých dodavatelů dat Technická stránka site-centric měření: Infonline Dodavatel softwaru pro měření: Spring Kontrola scriptů a audit řešení: IVW Fůzování site-centric dat s on-line a off-line výzkumem pro výpočet RU: zadává a kontroluje AGOF, provádí TNS Není používán měřící software, ale statistické modelování Rakousko Podobné řešení jako v Německu 11

12 Další vybrané státy Maďarsko Bulharsko Slovinsko Itálie Velká Británie
Auditované měření ve vybraných zemích Další vybrané státy - Joint panel Měření videostreamingu Maďarsko Měření provádí současně 2 společnosti: 2 datové sady Zatím jen site-centric měření Bulharsko Site-centric měření kombinované s telefonickým a on-line průzkumem Měření mobilního internetu a videostreamingu se připravuje Slovinsko Itálie Hybridní řešení (softwarový panel lidí) Měření mobilního internetu a videostreamingu se připravuje Měření založeno na softwarovém panelu ( lidí) rekrutovaném offline i online, rozlišen přístup domov, práce Měření videostreamingu a mobilního internetu bude spuštěno letos Velká Británie 12

13 Příklady dalších měřících systémů
Společnosti poskytující rozsahem a kvalitou srovnatelné řešení jako současný realizátor Mediaresearch + Gemius Globální působnost Měření mobilního internetu Měření videostreamingu Hybridní přístup Řada dalších firem schopných zajistit měření ve spolupráci 13

14 Možnosti zkvalitnění měření českého internetu
Kvalita měření je závislá na objemu vynaložených prostředků - Kvalitnější rekrutace do panelu - Rozlišení přístupů na internet z různých lokalit - Měření vystavenosti reklamě, zohlednění neaktivních oken, AJAX - Mobilní panel pro srovnatelná sociodemografická data - Propojení s plánovacími systémy agentur - Technické zdokonalení měřícího softwaru (nezávisle na prohlížeči, počítači) - 3 screen measurement 14

15 Pro další informace prosím kontaktujte
Děkuji za pozornost Pro další informace prosím kontaktujte 15


Stáhnout ppt "Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?"

Podobné prezentace


Reklamy Google