Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman 20.11.2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman 20.11.2008."— Transkript prezentace:

1 Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman 20.11.2008

2

3 Reklamní trh  Reklamní trh (v tomto příspěvku) = TV, tisk, rádio, outdoor, in-store, internet, kino  Celkem cca 28,7 mld Kč v roce 2008 (čisté výdaje včetně provizí agentur; zdroj: odhady OMD)  Nezahrnuty letáky – investice může dosahovat až 9 mld Kč v roce 2008

4 Dynamika reklamních výdajů 2008 pozitivní faktory - ekonomický růst (do poloviny roku) - sportovní události (ME ve fotbale, Olympijské hry) - vysoká inflace ceny TV prostoru negativní faktory - výrazné zvýšení životních nákladů obyvatel (energie, nájmy, potraviny) - daňová reforma → omezení spotřeby obyvatelstva; - velcí inzerenti - mobilní operátoři – plánují výrazné snížení investic do komunikace; - ekonomická recese v druhé půli roku ? Klesající dynamika meziročního přírůstku…

5 Investice do jednotlivých mediatypů (mld Kč) zdroj: odhady OMD 200720082009 TV 10,7511,4911,91 Press 8,688,558,33 Out of home (total incl. In-store)2,752,912,93 Radio (incl. local)2,27 Internet2,803,424,10 Cinema 0,080,07 Total 27,3328,7129,61

6 Investice do jednotlivých mediatypů (%) zdroj: odhady OMD 200720082009 TV 39,3%40,0%40,2% Press 31,8%29,8%28,1% Out of home (total incl. In-store)10,1% 9,9% Radio (incl. local)8,3%7,9%7,7% Internet (total)10,2%11,9%13,8% Cinema 0,3%0,2% Total 100%

7 Internet

8 internet companies Co můžeme očekávat? 30% - time penetration 60% - 90% - spending 0-30% 30-60% 60%+ telecom automotive finance leisure electronics FMCG travel real estates cosmetics IT / computers

9 Internet jako médium? Internet je platforma! Český internet stále má co dohánět (ve srovnání s USA a UK) V oblasti nabídky jsou rezervy - klienti poptávají vyšší interaktivitu, přesnější cílení, vyšší konverze, ROI Internet vyžaduje aktivitu = povely uživatele Doposud však převládá display reklama

10 Internet jako médium?

11 Vývoj Nejvýznamnějším prvkem v ČR je televize - ovlivňuje zbytek mediálního trhu z pohledu alokace rekl. rozpočtů Dynamicky se rozvíjející komunikačními kanály: internet a in-store Média, která se vyvíjejí málo či vůbec pak logicky nejsou schopna získat z komunikačních rozpočtů více než v předchozím roce

12 Podíl internetu na reklamních výdajích v ČR zdroj: odhady OMD

13 Výhledy Perspektiva vysoká dynamika reklamních výdajů růst penetrace i ATS, kvality připojení pestrost obsahu Další rozvoj  stoupající nároky rozvoj a především využívání nových technologií rozvoj a aplikace behaviorálních technik postup digitalizace a interaktivity TV vysílání rozvoje on-line aktivit tiskových vydavatelů sledování ROI → nároky na internet rostou ze všech stran - jak od uživatelů, tak i inzerentů a reklamních agentur, a rozhodně též i poskytovatelů obsahu → pro hráče na internetovém trhu to znamená hlavně investice a rozvoj nových produktů...

14 Tak kterou si vyberete?

15 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman 20.11.2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google