PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP PROMARNĚNÁ PŘÍLEŽITOST (?) PRAHA, 17. BŘEZNA 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Kolik opravdu stojí veřejná správa?
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Daňové plánování při výstavbě nemovitostí Financování a výstavba nemovitostí s využitím zahraniční společnosti.
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Metodika projektového investování - Případová studie Petra Wendelová Jim Wheeler Libor Cupal David Koudela 2. a Tato zakázka je financována Evropskou.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Facility management ČSN EN
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Spolupráce veřejného a soukromého sektoru formou projektů PFI Zkušenosti s projekty PPP ve Velké Británii Jim Wheeler 3. a Tato zakázka je financována.
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Reforma zdravotnictví ČSSD Zdravotnický systém potřebuje postupné úpravy a změny, tedy evoluční způsob reformy. Pravicové strany se v posledních letech.
Soustava veřejných rozpočtů II.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Johnson & Kramařík Perspektivy PPP v České republice JUDr. Roman Kramařík, Ph.D. 17. března 2004.
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Využití metody EPC Jaroslav Maroušek SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. Praha.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Obchodování s emisemi skleníkových plynů jako nástroj redukce emisí Samostatné oddělení změny klimatu Tomáš Chmelík Samostatné oddělení změny klimatu Ministerstvo.
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Struktura podnikatelského plánu
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR PLÁNOVANÉ POUŽITÍ FINANČNÍHO NÁSTROJE.
Podpora podnikání v ČR Konference „Evropská unie a český export“
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Finanční nástroje v podpoře energetické účinnosti
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Transkript prezentace:

PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP PROMARNĚNÁ PŘÍLEŽITOST (?) PRAHA, 17. BŘEZNA 2004

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 25. února 2004 č. 169 k aktualizovanému Harmonogramu výstavby nové budovy Národní technické knihovny Vláda I. b e r e n a v ě d o m í 1. aktualizovaný Harmonogram výstavby nové budovy Národní technické knihovny, obsažený v části III materiálu č. j. 177/04 a její realizaci v letech s tím, že výstavba nové budovy Národní technické knihovny je prioritní stavbou resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy; z důvodu urychlení výstavby bude pro realizaci stavby vybrán strategický partner, 2. že financování výstavby a splácení úvěru poskytnutého strategickým partnerem bude prováděno z prostředků kapitoly 333 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, v rámci schválených výdajových limitů programového financování, bez požadavku na jejich navýšení, v předpokládané výši 300 mil. Kč ročně; II. u k l á d á ministryni školství, mládeže a tělovýchovy postupovat při přípravě a realizaci výstavby nové budovy Národní technické knihovny podle bodu I tohoto usnesení. Provede: ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Předseda vlády PhDr. Vladimír Š p i d l a, v. r.

I.1 Úvěr1 600,00 Úrok2,50% Splátka300,00 splátkazůstatek I.300, ,00 II300, ,50 III.300,00800,34 IV.300,00520,35 V.300,00233,35 VI.300,00-60,81 Odměna60,81 II. Úvěr1 600,00 Úrok1,50% Splátka300,00 splátkazůstatek I.300, ,00 II300, ,86 III.300,00759,52 IV.300,00470,91 V.300,00177,97 VI.180,640,00 Rozdíl 120 milionů PROČ NEZVOLIT TEDY DRUHOU ALTERNATIVU JAKO ZÁKLAD SMLUVNÍCH VZTAHŮ SE STRATEGICKÝM PARTNEREM? PROTOŽE PPP MŮŽE NABÍDNOU JEŠTĚ VÍCE!

500 MILIONŮ KČ 10 LET = KČ NAJÍT STRATEGICKÉHO PARTNERA KTERÝ ZAPLATÍ A POSTAVÍ ZA 500 MIL KČ 10 LET

PROČ NE ?  MODEL ZAJIŠŤUJE FINANCOVÁNÍ PROSTŘEDNICTVÍ DRAHÝCH PENĚZ  MODEL NEVEDE K VYŠŠÍ UŽITNÉ HODNOTĚ  MODEL NEVEDE K NÍZKÝM INVESTIČNÍM ČI PROVOZNÍM NÁKLADŮM  MODEL NEŘEŠÍ KVALITU STAVBY PO DESETI LETECH (V TÉ DOBĚ MŮŽE STAVBA POTŘEBOVAT DALŠÍ MILIARDY NA NOVOU REKONSTRUKCI)  MODEL NENÍ POCHOPENÍM MOŽNOSTÍ PPP !

KOMBINACE DVOU ŠPATNÝCH PRINCIPŮ VEŘEJNÝ SEKTORSOUKROMÝ SEKTOR FINANCUJE STAVÍ PROVOZUJE FINANCUJE STAVÍ PROVOZUJE

KOMBINACE DVOU ŠPATNÝCH PRINCIPŮ VEŘEJNÝ SEKTORSOUKROMÝ SEKTOR STAVÍ PROVOZUJE FINANCUJE DRAHÉ PENÍZE NEEFEKTIVNÍ VÝSTAVBA NERENTABILNÍ PROVOZ NÍZKÁ KVALITA SLUŽEB VELKÁ RIZIKA

KOMBINACE DVOU ŠPATNÝCH PRINCIPŮ VEŘEJNÝ SEKTORSOUKROMÝ SEKTOR STAVÍ PROVOZUJE FINANCUJE VELMINEBEZPEČNÁKOMBINACE KDYŽ PLATÍM, ROZHODUJI, KDO POSTAVÍ (bezpochyby JÁ); NEMÁM MOTIVACI STAVĚT EFEKTIVNĚ (spíše naopak)

SPOLUFINANCUJE KOMBINACE DVOU ŠPATNÝCH PRINCIPŮ VEŘEJNÝ SEKTORSOUKROMÝ SEKTOR FINANCUJE STAVÍ PROVOZUJE LEVNÉ PENÍZE EFEKTIVNÍ VÝSTAVBA RENTABILNÍ PROVOZ VYSOKÁ KVALITA SLUŽEB NÍZKÁ RIZIKA

O CO JDE V PPP ? SYNERGIE SPOLUPRÁCE SYNERGIE CELKU PŘÍPRAVA FINANCOVÁNÍ VÝSTAVBA PROVOZ

PROČ PPP ?  DODATEČNÉ ZDROJE FINANCOVÁNÍ (pokud tyto zdroje nabízí levnější nebo alespoň stejně drahé peníze)  AKCELERACE ROZVOJOVÝCH PROGRAMŮ  ZRYCHLENÍ VÝSTAVBY  REDUKCE CELOŽIVOTNÍCH NÁKLADŮ INVESTIC, VÝHODNĚJŠÍ CASH FLOW  VÝHODNĚJŠÍ ROZLOŽENÍ RIZIKA  EFEKTIVNĚJŠÍ PLATBA ZA VEŘEJNÉ SLUŽBY  ZVYŠUJÍCÍ SE KVALITA POSKYTOVANÝCH VEŘEJNÝCH SLUŽEB  VYTVÁŘENÍ DODATEČNÝCH PŘÍJMŮ PRO VEŘEJNÝ ROZPOČET  OPTIMÁLNÍ ROZLOŽENÍ KOMPETENCÍ MANAGEMENTU UŽITNÁ HODNOTA VEŘEJNÉ SLUŽBY ZA JEDNOTKU CENY VYŠŠÍ NEŽ KDYBY INVESTICI REALIZOVAL A PROVOZOVAL VEŘEJNÝ SUBJEKT PROTOŽE SPOLUPRÁCE SE SOUKROMÝM SEKTOREM DÁVÁ VÝZNAMNOU PŘIDANOU HODNOTU PROTOŽE DLOUHODOBÁ KONCESNÍ SPOLUPRÁCE OTEVÍRÁ CESTU INOVATIVNÍM ŘEŠENÍM NE PROTO, ŽE NEMÁM PENÍZE, JINÝ MI JE OCHOTEN JE DÁT ZA COŽ POTOM BUDU DRAZE PLATIT

KOMPLEXNÍ PODPORA ZDRAVOTNICKÝCH PRACOVIŠŤ: STAVBA TECHNOLOGIE BUDOV OPTIMÁLNÍ DISLOKACE ZDRAVOTNICKÝCH PRACOVIŠŤ ZDRAVOTNICKÁ TECHNIKA LOGISTICKÁ PODPORA OBCHODNÍ SLUŽBY PERSONÁLU I VEŘEJNOSTI FINANČNÍ SLUŽBY AP. KOMPLEXNÍ PODPORA ZDRAVOTNICKÝCH PRACOVIŠŤ: SLUŽBY PODLE MĚŘITELNÝCH VÝKONOVÝCH A KVALITATIVNÍCH PARAMETRŮ V MEZÍCH PŘEDEM ZNÁMÉ CENY ZAHRNUJÍ MODERNIZACE BUDOV VÝSTAVBU NOVÝCH BUDOV NÁKUPY NOVÉ ZDRAVOTNICKÉ TECHNIKY ROZŠÍŘENÉ SLUŽBY PRO LÉKAŘSKÝ PERSONÁL I PRO VEŘEJNOST KOMPLEXNÍ PODPORA ZDRAVOTNICKÝCH PRACOVIŠŤ: PLATBA ZA SPECIFIKOVANOU SLUŽBU PODPORY VYLUČUJE NUTNOST, ABY SE ZDRAVOTNICKÝ PERSONÁL ZABÝVAL TECHNICKÝMI OTÁZKAMI - VYTVÁŘÍ TO VELKÝ SYNERGICKÝ EFEKT ZVYŠUJE TO POHODU ZDRAVOTNÍKŮ ZVYŠUJE KVALITU VEŘEJNÝCH SLUŽEB VYTVÁŘÍ TO PROSTOR PRO SOUSTAVNÉ ZLEPŠOVÁNÍ SLUŽEB DOSTÁVÁ TO NÁKLADY POD KONTROLU

PROČ SE NEMAJÍ ZDRAVOTNÍCI ZABÝVAT PROVOZEM NEMOCNICE?  ZDRAVOTNÍCI MAJÍ JINÉ MOTIVACE VE SVÉ PRÁCI  ZDRAVOTNÍCI NEJSOU ŠPIČKOU V OBORU PODPŮRNÝCH SLUŽEB  ZDRAVOTNÍCI JSOU DOST DRAZÍ NA TO, ABY SE ZABÝVALI JINÝMI PROFESEMI „ONLY BEST DOES THE BEST“ ZDRAVOTNÍCI JSOU NEJLEPŠÍ VE ZDRAVOTNICTVÍ A NE V PODPŮRNÝCH SLUŽBÁCH POKUD SE JIMI ZABÝVAJÍ PRODRAŽUJUJÍ JE KONZERVUJÍ NEKVALITU

ORGANIZAČNÍ STRUKTURA STANDARDNÍ MODEL Veřejný sektor Investor Konsorcium zakladatelů 1.1. SPV Special Purpose Vehicle Finanční sektor konsorcium bank Generální dodavatel stavby Operátor Technická správa a údržba NÁZNAKOUTSOURCINGU

ORGANIZAČNÍ STRUKTURA ROZVINUTÝ MODEL MĚSTO AP. VZP A DALŠÍ POJIŠŤOVNY STÁT GENERÁLNÍ DODAVATEL STAVBY SPRÁVA A ÚDRŽBA ZDRAVOTNICKÉ TECHNIKY PROJEKTOVÝ MANAŽER OPERÁTOR NEMOCNICE Banka: úvěr EÚ, stát, kraj: dotace PACIENT SPV INVESTOR NEMOCNICE Investor SOUKROMÝ INVESTOR kompetence SPV BANKA: úvěr outsourcing SPRÁVA A ÚDRŽBA STAVBY ZDRAVOTNÍK NÁJEMCE GENERÁLNÍ DODAVATEL ZDRAVOTNICKÉ TECHNIKY

SPRÁVA A ÚDRŽBALOGISKIKA OBCHODNÍ SLUŽBY INTELIGENTNÍ TÝM PODPORY NEMOCNICE Manažeři Administrativa Inženýři Dělníci Dodavatelé Management SPV help desk

VÝHODY ?  PODPŮRNÉ SLUŽBY POSKYTUJÍ ŠPIČKOVÍ ODBORNÍCI VE SVÝCH OBORECH  NEDOCHÁZÍ KE KONFLIKTU ZÁJMŮ – KE KŘÍŽENÍ MOTIVACÍ  EXISTUJE MANAŽERSKÝ MEZIČLÁNEK, HÁJÍCÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM A CHOVAJÍCÍ SE PŘITOM TRŽNĚ – TENTO MEZIČLÁNEK JE PRŮHLEDNÝ PRO OBĚ STRANY  MANAŽERSKÝ MEZIČLÁNEK MÁ ZÁJEM JEN NA ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VEŘEJNÝCH SLUŽEB A SNIŽOVÁNÍ NÁKLADŮ, SNIŽOVÁNÍ RIZIK – NEMÁ PODRUŽNÉ ZÁJMY  SYSTÉM OPERUJE S LEVNÝMI PENĚZI MAXIMÁLNĚ EFEKTIVNĚ A RENTABILNĚ

VARIANTA 500 MIL PO DOBU 10 LET VARIANTA ROZVINUTÉHO PPP PUBLIC SECTOR COMPARATOR TRADIČNÍ PROCUREMENT PPP LEVNÉ PENÍZE NIŽŠÍ UŽITNÁ HODNOTA VEŘEJNÝCH SLUŽEB ZA JEDNOTKU CENY DRAHÉ PENÍZE VYŠŠÍ UŽITNÁ HODNOTA VEŘEJNÝCH SLUŽEB ZA JEDNOTKU CENY ÚSPORA PŘIDANÁ HODNOTA PROMARNĚNÁ PŘÍLEŽITOST VYUŽITÁ PŘÍLEŽITOST

STEJNÝ PROJEKT – RŮZNÉ ZÁVĚRY  PROBLÉMY VEŘEJNÉHO SEKTORU  NEKVALITNÍ PORADCE

PROČ VEŘEJNÝ SEKTOR NEVOLÍ PPP  PRINCIPU PPP NEROZUMÍ, NECHÁPE VÝHODY, NEZNÁ PROCEDURY (KULTURNÍ BARIÉRY)  NECÍTÍ POTŘEBU PRO PPP, JINÉ ALTERNATIVY JSOU PRO NĚJ JEDNODUŠŠÍ, LÁKAVĚJŠÍ A SCHŮDNĚJŠÍ (NĚKDY JEN VÍRA VE VELKÉHO BRATRA S PENĚZI)  NEMÁ DŮVĚRU V SOUKROMÝ SEKTOR, NECHCE PŘEDAT KOMPETENCE SOUKROMÉMU SEKTORU (PŘEDÁNÍ KOMPETENCÍ = ZTRÁTA MOCI, IDEOLOGICKÉ PŘEDSUDKY)  MÁ OBAVU Z KOMPLIKACÍ, LEGISLATIVY, ROZPOČTOVÝCH PRAVIDEL (PSANÝCH I NEPSANÝCH), NADŘÍZENÝCH INSTITUCÍ  ČEKÁ NA INICIATIVU NADŘÍZENÝCH ORGÁNŮ (MF ČR)  MÁ OBAVU ZE ZASTUPITELSTVA, Z VEŘEJNOSTI (NETRADIČNÍ SPOLUPRÁCE S PRIVÁTEM = KORUPCE)  NEUMÍ ZAČÍT, NEUMÍ HLEDAT A NACHÁZET VHODNÉ PARTNERY  NEMÁ ZÁJEM O NETRADIČNÍ, NÁROČNĚJŠÍ CESTY  VĚŘÍ NEGATIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANI

NEKVALITNÍ PORADCE  PŘEDDEFINOVANÝ ZÁJEM VEŘEJNÉHO SEKTORU  VAZBA PORADCE – ÚŘEDNÍK  SUPPLY CHAIN MANAGEMENT = LOBBY CHAIN MANAGEMENT  NÁRODNOSTNÍ VAZBY A PŘEDSUDKY  CENA PORADCE

ŘEŠENÍ ?  ÚLOHA STÁTU A JEHO PPP INICIATIVY  ÚLOHA AGENTURY PPP  KVALITNÍ ZÁKONY A METODIKA  SYSTÉMOVÁ SPOLUPRÁCE SE ŠPIČKOVÝMI PORADCI  VÝCHOVA, VÝCHOVA, VÝCHOVA...

PODMÍNKY ÚSPĚCHU PPP  OBJEKTIVNÍ PREDISPOZICE PROJEKTU  PLNÁ OTEVŘENOST TRHU A SVOBODNÁ KONKURENCE  DŮSLEDNÁ OCHRANA VEŘEJNÉHO ZÁJMU  NAPROSTÁ SHODA MEZI ZVOLENÝM PPP MODELEM A PRÁVNÍM / KULTURNÍM PROSTŘEDÍM  SPRÁVNÁ VOBA MÍRY A SKLADBY PODÍLU VEŘEJNÉHO SEKTORU NA NÁKLADECH VEŘEJNÉ SLUŽBY (viz šedé mýtné, availability fee ap.).  VHODNÁ APLIKACE EVROPSKÝCH, STÁTNÍCH, REZORTNÍCH, REHIONÁLNÍCH, MĚSTSKÝCH A DALŠÍCH DOTACÍ  VOLBA FUNKČNĚ OPTIMÁLNÍHO MODELU PPP  POCHOPENÍ LIMITŮ PROJEKTU  SPRÁVNÉ NAČASOVÁNÍ  SPRÁVNÁ A PROZÍRAVÁ VIZE BUDOUCNOSTI

DĚKUJI ZA POZORNOST