Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Sociální sítě Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Historie České televize
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Rozbor neuměleckého textu
Jazykověda a její disciplíny
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tvoření slov - pravopis
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Pojmy a interpretace.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vliv hudby na nakupování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Občanské soudní řízení
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody tiskové reklamy
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Na koho cílí titulní strany časopisů pro muže Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Formáty TV reklamy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Ad Awareness Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Transkript prezentace:

Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko

ŠkolaSOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_07_A_03_MEV TémaCo je to komunikace AnotaceŽák se seznámí se základními činnostmi při měření účinku reklamní kampaně. Klíčová slovaMediální výchova, reklamní kampaň, efekty kampaně, adstock, index zapomínání Cílová skupinaŽáci maturitních oborů Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 6. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 7. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

Adstock – co to je? Adstock je součet okamžitých efektů a efektů předchozích kampaní, které jsou v pamětích lidí přeneseny z minulých kontaktů s reklamou do přítomnosti.

Adstock Měřítko účinku (TV) kampaně, které bere v potaz, že efekt odvysílané reklamy přetrvává i do dalších týdnů. Efekt reklamy je jednak okamžitý, Zároveň nějaká část efektu přetrvává i po ukončení kampaně a pomalu odeznívá (je postupně zapomínána). Tyto dvě složky efektu reklamy tvoří adstock.

Jak se počítá Adstock se využívá pro modelování účinku kampaní, optimalizaci rozpočtů, testování různých scénářů komunikace apod. Lze spočítat pomocí dvou parametrů: GRPs a Indexu zapomínání TV reklamy (IZ).GRPsIndexu zapomínání

GRP – gross rating point GRP = Gross Rating Point. Kumulovaná sledovanost v populaci; široké cílové skupině (v množném čísle GRPs nebo GRPy). Veličina, která se používá pro popis zásahu kampaně v tzv. široké cílové skupině – obvykle „všichni 15+“ (osoby starší 15 let). Cílová skupina „všichni 15+“ je považována za ekvivalent (koupěschopné) populace v ČR, proto se používá jako univerzální, nejširší cílová skupina.Cílová skupina Tato veličina vzniká jako součet sledovaností, tj. ratingů jednotlivých inzerátů v kampani, v široké cílové skupině. Příklad 1: TV kampaň, která měla dva spoty o sledovanosti 13 % a 12 % v cílové skupině „všichni 15+“, tedy celkem dosáhla 25 GRPs. 1 GRP tedy odpovídá zásahu jednoho procenta cílové skupiny „všichni 15+“, a je tak měřítkem zásahu kampaně. Zároveň se GRP body používají pro výpočet ceny televizních kampaní. TV stanice stanoví ceníkovou cenu jednoho GRP bodu a zadavatel reklamy pak platí cenu za skutečně oslovené diváky. Příklad 2: TV stanice stanoví cenu za jeden GRP ve výši Kč. Kampaň dosáhne 90 GRPs. Cena kampaně je tedy 90 x = Kč

Index zapomínání Index zapomínání popisuje, jak rychle cílová skupina zapomíná na (TV) reklamu, kterou viděla. Příklad: Pokud reklama už není v TV vysílána a cílová skupina v určitém týdnu má Ad Awareness 50 %, v následujícím týdnu může mít Ad Awareness již jen 40 %. Jinými slovy, index zapomínání je 0,8. Jěště jinak řečeno, jen 80 % lidí, kteří si TV reklamu pamatují si ji budou pamatovat i v dalším týdnu.

Příklad Příklad: Zcela nová TV kampaň je nasazena v síle 100 GRPs týdně. Cílová skupina si mezi dvěma týdny udrží 90% povědomí o reklamě (IZ=0,9). 1. Adstock v prvním týdnu je dán pouze okamžitým účinkem kampaně a je roven 100. Week 1 Adstock = Adstock v druhém týdnu je dán okamžitým efektem GRPs vysílaných v druhém týdnu (100) a účinkem reklam z prvního týdne kampaně, zeslabených zapomínáním (tedy GRPs z prvního týdne násobených IZ). Week 2 Adstock = x 0,9 = 190

Test Slovní vyjádření Úsměv Postoj těla Co je neverbální komunikace?

Zdroje a citace Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.