Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha, 4. 10. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
 1990 – Demetrios Lambrou  Každoroční rozšiřování nabídky destinací  Více nových i stálých klientů  Silnější katalogy.
VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
CESTOVNÍ RUCH 1. Přednáška Úvod, historie
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CK – činnosti touroperátora
Národní program podpory cestovního ruchu 2010 – 2013 Podprogram Cestovní ruch pro všechny 16. února 2010.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Česká centrála cestovního ruchu
ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR THE ASSOCIATION OF TOUR OPERATORS AND TRAVEL AGENTS OF THE CZECH REPUBLIC Balíčky jako nezbytnost rozvoje.
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
MIGRACE A ROZVOJ Jiří NOVOSÁK. MIGRACE A ROZVOJ Rozvoj jako jedno z vůdčích paradigmat současného světa. Jak rozvoje dosáhnout? Rozvoj jako jedno z vůdčích.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Fórum cestovního ruchu Ostrava – Dolní Vítkovice 14. října 2013.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Management cestovního ruchu
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost.
Stupeň rozvoje států světa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Management cestovního ruchu
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Kraje a rozvoj podnikání Praha, 28. března RNDr. Miloš Vystrčil.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Marketingové prostředí obce
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Obchodní akademie, Hotelová škola a Střední odborná škola, Turnov, Zborovská 519, příspěvková organizace
Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
JAK SPOLUPRACOVAT? DOKÁZALI TO JINÍ, TAK MY TAKÉ! Petr Janeček Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Agroturistika a venkovská turistika
Škola jako partner firmy
Kalkulace ceny zájezdu
Trasování a sestavení programu zájezdu
Migrační tendence v Moravskoslezském kraji
Značka „Českosaské Švýcarsko
Postavení CR v hospodářství
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Nina Geisselreiterová 4.A
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha,

 založena 2001  9 zaměstnanců  50 externistů  1000 klientů/rok  obrat 55 mil. Kč/rok

Historie a trendy v poznávací turistice do Asie  1990–95: „období zámořských objevů“ o Tradiční trh poznávacích zájezdů neexistoval o Vznik „dobrodružných“ aktivních CK  1996–2000: stabilizace trhu o Velké CK začínají navazovat obchodní kontakty v Asii v návaznosti na úvodní rozvoj pobytových zájezdů o Menší aktivní CK pokračují v extenzivním rozvoji turistických poznávacích zájezdů

Historie a trendy v poznávací turistice do Asie  Kolem roku 2000 – krystalizace trhu do dnešní podoby o 1) Tradiční poznávací zájezdy = zajištěné jako balíček zahraničního touroperátora, česká CK zajišťuje pouze delegáta-překladatele. Výhody: stálost cestovního produktu, jednoduché opakování Nevýhody: místní touroperátor má stejnou nabídku pro celý svět, povinný místní průvodce, nutnost velkých skupin (cena) Významná vlastnost: čím je zájezd organizačně jednodušší, tím je relativně levnější vůči 2) o 2) Poznávací zájezdy aktivní = český průvodce je nositelem programu zájezdu, zájezd se charakterem blíží spíše individuální cestě. Výhody: malé skupiny, unikátní zážitky Nevýhody: dva zájezdy s totožným programem nemusejí mít totožné provedení Významná vlastnost: čím je zájezd organizačně složitější, tím je relativně levnější vůči 1)  Na takto nastavený český trh v roce 2001 vstoupila China Tours s pokusem oba koncepty propojit.

Srovnání přípravy zájezdů Tradiční CKChina ToursAktivní CK Zahraniční partner služeb Velký celostátní touroperátor Malí místní nebo regionální touroperátoři Řeší se operativně Ubytování Doprava Zajištěné předem, ***; Pronajaté busy, dálkové vlaky Zajištěné předem, ** nebo ***; Pronajaté busy, dálkové vlaky, MHD dle potřeby Řeší se ad hoc Místní veřejná Český doprovod skupiny Delegát-překladatel z angličtiny Odborný průvodce hovořící jazykem v zemi běžným Průvodce-cestovatel, který „se vyzná“ Místní průvodce Odborní průvodci s výkladem v angličtině po celé trase zájezdu, s podporou místních Řeší se na místě dle potřeby nebo povinně dle místní legislativy Výjimečně Náročnost realizace pro CK #, snadno opakovatelné, nulová flexibilita programu ##, opakovatelné, flexibilita – snadno upravitelné dle zájmu klientů #, pracně opakovatelné, závislé na osobě průvodce, flexibilita Zážitek klienta, velikost skupiny + > – >6

Vývoj zájmu o jednotlivé regiony Asie  Mírný pokles zájmu o „tradiční“ destinace  Mírný nárůst zájmu o „průřezové“ zájezdy (kombinace více zemí či kultur)  Výrazné zvýšení obliby Indočíny (zejména Vietnam a Kambodža)  Citelný růst ostrovní JV Asie (zejména Indonésie)  Turistiku v Japonsku těžce poškodilo zemětřesení a Fukušima

Aspekty ovlivňující cestování českých turistů  Bezpečnostní situace  Zdravotní situace  Módnost destinace  Cestovatelská zkušenost  Cestování jako součást společenského statusu

Očekávání našinců od poznávacích zájezdů  Poznání země Někdy spíše památek či naopak přírody (záleží na tom, čím daná země více oplývá) či opravdové hlubší poznání celé země a života jejích obyvatel  Odbornost průvodců Odborné znalosti z historie i současného života v dané zemi  Optimalizace času a eliminace časových prostojů, které by vznikaly při individuálním cestování  Neotřelé zážitky se zázemím (někdy s převahou „pohodlí“)  „Dobrodružství pod kontrolou“

Připravenost českých turistů na asijské prostředí  Důležité je rozlišovat, zda turisté jedou do „exotiky“ (Asie) poprvé či opakovaně, a stejně tak, do jaké země jedou o Např. v Číně stále ještě mnohdy očekávají téměř kulturní revoluci o … na realitu Indie se teoreticky moc připravit nedá, i když je postavena na 4* hotelech

Příprava nových cest  Neustále rozšiřujeme spektrum našich zájezdů  Doplňujeme již existující trasy novými do oblastí, které jsou třeba u nás méně známé a méně navštěvované  Snaha inovovat „staré“ trasy a obohacovat je o nové zážitky o Kulinářské zájezdy, které sice mají standardní poznávací program, ale jsou výrazně obohaceny o kulinářskou složku – návštěva zajímavých (slavných) restaurací (i zákulisí přípravy?), ochutnávky specialit, tematické večery, „škola vaření “ o Tematické zájezdy – fotocesty, čajové cesty…  spolupráce s průvodci o Využití zkušeností z jejich soukromých cest a výletů o Inspirace k inovacím starých tras či tvorbě zcela nových tras (něčím jedinečná místa či místa ještě nedotčená masovou turistikou)

12. sezona China Tours  66 zájezdových titulů  138 termínů  34 asijských zemí  průřezové cesty  klasické trasy  speciální trasy  zážitkové cesty  zakázkové cesty  cesty za golfem

KVALITA  JEDINEČNOST  FLEXIBILITA  FÉROVOST 12. sezona