Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0513 ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0513 ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0513 ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97 Jméno autora:František Sajdl Třída/ročník:H4A, 4ročník Datum vytvoření:25.11. 2012

2 Vzdělávací oblast:Cestovní ruch Tematická oblast:technika cestovního ruchu Předmět:Cestovní ruch Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Žák charakterizuje každý světadíl z hlediska předpokladů CER. Uvádí turistické symboly jednotlivých kontinentů Klíčová slova:7 nových divů světa, vodopády, expediční turistika Druh učebního materiálu:Prezentace s fotodokumentací

3 Významné světové oblasti cestovního ruchu zhodnocení situace cestovního ruchu v různých světadílech a regionech podle PŘEDPOKLADŮ CR. Lokalizační – přírodní Lokalizační – kulturně-historické Lokalizační – ostatní

4 Lokalizační – přírodní nerozhodují, ve všech světadílech je dostatek přírodního bohatství - nár. parky, pohoří, sopky, jezera, řeky, vodopády, pobřeží... ! ! ! místopis hlavních přírodních atraktivit ! ! !

5 Lokalizační – kulturně-historické každý světadíl má svoji historii, identitu a doklady o kulturním, společenském a náboženském vývoji ! ! ! dle světadílů - hlavní kulturně-historické objekty, destinace, města a symboly jednotlivých částí světa ! ! !

6 Lokalizační – ostatní civilizační díla, přístavy, výškové budovy, průplavy, věže, mosty... najdeme v každé části světa bez ohledu na ekonomickou vyspělost ! ! ! Připravit několik příkladů ke každému světadílu ! ! !

7 Selektivní předpoklady úroveň urbanizace - ovlivňuje rozložení výjezdového CR, v každé zemi je větší kupní síla v městech než na venkově demografická struktura - nemá větší vliv na rozložení světového CR socioekonomická úroveň - tvoří hlavní rozdíl mezi výjezdovým a příjezdovým CR v každé zemi. politická situace – často se mění v nestabilních regionech a ovlivňuje příjezdový CR /voj. konflikty, kriminalita, únosy.../ ( Izrael, Barma, Kuba, Kolumbie, Irák, Irán, Kavkaz, Afghanistán...)

8 Izrael – místo nesmírného historického a kulturního významu, momentálně (2008) se cestování nedoporučuje kvůli nepřátelství s arabským světem

9 REALIZAČNÍ PŘEDPOKLADY doprava - jeden z rozhodujících faktorů rozložení CR ve světě, rychlost, bezpečnost, návaznost a dostupnost atraktivit ubytovací + stravovací zařízení - množství, kvalita, ceny, hygiena..., „západní“ standard X země „třetího“ světa restaurace X mobilní pouliční stravovací zařízení hotely X hostel, guesthouse taxi X tuk-tuk

10 nejméně atraktivní = nejnavštěvovanější, důvodem je dostupnost

11

12 neodolatelné dobroty, součást nár. kuchyně a folklóru, zkouška evropského trávení

13 pouliční jídelna „čerpací“ stanice KAMBODŽA + THAJSKO

14 zdroje Vlastní foto www.wikipedia.cz Knižní průvodce Thajskem, Barmou a Kambodžou – Lonely Planet


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0513 ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97."

Podobné prezentace


Reklamy Google