Martin Zeman David Strnad. Narozen 1. dubna 1908 Brooklyn, New York 1. dubna1908Brooklyn New York Zemřel 8. června 1970 8. června1970 (ve věku 62 let)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Hodnotová orientace svobodné generace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Potřeby Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov10 Autor Mgr. et.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Welfare = „životní pohoda˝ „kvalita života” – PRODUKCE je hlavním cílem komerčních chovů: – Světová organizace pro výživu a zemědělství (FAO) udává,
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
PSYCHICKÉ JEVY.
ZÁKLADY OŠETŘOVÁNÍ Potřeby člověka.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Humanistický proud v psychologii
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
KATEGORIZACE HODNOT Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová
Psychologie osobnosti a sociální psychologie. Alfréd Adler (1870 – 1937)  Zakladatelem druhé vídeňské psychologické školy  Za základní význam v životě.
Emoce (city).
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Humanistické a existenciální teorie v SP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Frederick Irving Herzberg
Jana Heřmanová Ústav ošetřovatelství
Psychologické aspekty zdraví
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Nákupní rozhodování.
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
Michal Pek, C4A. » 1908 – 1970 » Americký psycholog » Profesor psychologie na univerzitě » Zaměřen na pozitivní vlastnosti lidí.
Management - Motivování
Kupní chování a EU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Konference Aeduca 2011 OSOBNOSTNÍ ROZVOJ V SOUVISLOSTI S ODVAHOU, MOTIVACÍ A ZÁJMEM USPĚT NA TRHU PRÁCE Barbora Novotná Březovská.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
TEORIE MOTIVACE A JEJÍ FUNKCE V PRÁCI A UČENÍ
Humanistická psychologie
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vztahy a pravidla soužití - rodina
psychologie osobnosti - motivace
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Náročné životní situace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Martin Zeman David Strnad

Narozen 1. dubna 1908 Brooklyn, New York 1. dubna1908Brooklyn New York Zemřel 8. června června1970 (ve věku 62 let) Kalifornie Kalifornie Národnost americká Obor psychologie

Biografie Začal studovat práva na univerzitě City College of New York (CCNY), po třech semestrech přešel na Cornell, ale vrátil se zpět na CCNY Po přestěhování do Wisconsinu studoval tamější univerzitu, kde se začal zajímat o psychologii Rok po získání titulu Ph.D. se vrací do New Yorku a nastupuje na univerzitu of Columbia, kde spolupracuje s Elem Thomdikem (významný americký psycholog)

Přijal nabídku na práci na univerzitě Brooklyn College, kde působil 14 let V tomto období se setkává s řadou evropských intelektuálů, kteří emigrovali do USA, vedou učené řeči o psychologii a jiných tématech té doby Po odchodu do Kalifornie učí na univerzitě Brandies až do své smrti v roce 1970

Jeden ze zakladatelů humanistického proudu v psychologii. Nejčastěji bývá uváděn jako autor hierarchie lidských potřeb. humanistického proudu v psychologiihierarchie lidských potřeb

Maslowova pyramida lidských potřeb

Potřeba seberealizace (naplnit své možnosti růstu a rozvoje) Potřeba uznání, úcty (být vážený, mít úspěch v očích jiných lidí a na tomto základě být sám sebou kladně hodnocen) Potřeba lásky, sounáležitosti (vedou k touze někam a k někomu patřit, být přijímán a milován) Potřeba bezpečí, jistoty (projevuje se především vyhýbáním se všemu neznámému, neobvyklému či hrozivému) Fyziologické potřeby (potřeba potravy, tepla, vyměšování)

1. Fyziologické potřeby Jsou to základní potřeby našeho organismu: dýchání, pití, jídlo, sex a vylučování Rovnovážný stav organismu, v němž nám nic nechybí (ani "nepřebývá"), nazýváme homeostáze.

2. Potřeba bezpečí Ve chvíli, kdy jsou naše fyziologické potřeby relativně uspokojeny, začneme prahnout po pocitu bezpečí, který si spojujeme s předvídatelností dění ve vnějším světě, s jakýmsi pořádkem a konzistencí kolem sebe, že nás nic příliš nerozrušuje ani nepřekvapuje, snažíme se mít věci pod kontrolou. Toužíme po jistém zaměstnání, pojištění a chráněném účtu v bance.

Naše společnost nadbytku a právních norem vcelku dobře umožňuje uspokojení těchto dvou základních vrstev. Potřeba bezpečí v sobě zahrnuje: – ochranu před zločinem – finanční jistotu – zdraví a pocit pohody – zajištění pomoci v případě úrazu nebo nemoci

3. Sociální potřeby Máme-li uspokojeny první dvě vrstvy, přirozeně směřujeme k touze po citovém naplnění skrze: – přátelství – intimní a partnerský život – podporu a komunikaci v rámci rodiny

Potřebujeme pocit sounáležitosti, být přijímáni takoví jací jsme druhými lidmi. Máme potřebu milovat a být milováni. Není-li tato naše potřeba naplněna, pociťujeme osamělost, sociální úzkost a depresi. Potřeba sounáležitosti může dokonce převýšit naše nižší potřeby. Např. anorektička obětuje své fyziologické potřeby a dokonce i zdraví pro pocit přijetí a sounáležitosti.

4. Potřeba úcty, respektu a uznání Máme potřebu respektovat a být respektováni, ale také potřebu sebeúcty. Chceme se cítit přijímáni a pozitivně oceněni, chceme se cítit užiteční, chceme vynikat ve své profesi a zájmech. Nesrovnalosti na této rovině se projevují jako komplexy méněcennosti, nízká sebeúcta. Lidé s nízkou sebeúctou potřebují neustálé projevy respektu a uznání všech lidí, touží po slávě a popularitě. Člověk, který se cítí sebevědomý a schopný nevyžaduje uznání všech, ale jen od jediné nebo několika málo osob. Ani sláva a úspěch nemusí člověku dodat zvnějšku pocit sebeúcty, protože nejprve se musí sám vnitřně přijmout - vážit si nejprve sám sebe. Psychická nerovnováha, např. deprese může člověku bránit ve vytvoření zdravé sebeúcty.

5. Růstové potřeby Tyto potřeby související s růstem naší osobnosti se od předchozích liší. Nižší potřeby mohou být naplněny, nasyceny tím, že obrazně řečeno, "hladina v nádrži dosáhne na pomyslnou linku", a my se cítíme uspokojeni, uklidněni. Růstové potřeby jsou potenciálně otevřené "do nekonečna" - souvisí s dlouhodobou životní motivací. Zde platí, že "i cesta může být cíl" - samo hledání něčeho nám dodává pocit smyslu. Zde není mírné napětí vnímáno jako frustrace, ale jako naopak energizující, motivační faktor vyrůstající z hloubky osobnosti.

Kognitivní potřeby: potřeba vzdělání, poznání a cestování, potřeba porozumět světu kolem sebe, rozšiřovat a prohlubovat své intelektuální schopnosti a vědění. Estetické potřeby: potřeba krásna, umění a příjemného prostředí Sebeaktualizace: potřeba naplnit svůj potenciál, dostát našim schopnostem, stát se tím, kým můžeme nebo máme být. Touha po tvořivosti a produktivitě.

„Čím člověk může být, tím také musí být. Musí být věrný své přirozenosti… Na této úrovni jsou rozdíly mezi jednotlivci největší.“ Abraham Maslow