Mgr. Veronika Purková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Advertisements

TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
Podejte nám prst, my vám podáme celou ruku
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Transformace sociálních služeb pro lidi s postižením
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Transformace v DDS Litvínov CZ.1.04/3.1.03/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Transformace systému práce s ohroženými dětmi a rodinami Tisková konference MPSV a MŠMT 30. dubna 2009.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Středisko integrace menšin Opava Husova
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
©Rytmus 2007 DVD Společenská odpovědnost firem Výstup CIP EQUAL projektu „Podporované zaměstnávání pro sociálně odpovědné firmy“ o.s. RYTMUS Projekt je.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Aktivity centra v rámci práce s násilnou osobou Centrum J.J. Pestalozziho, o.p.s. Štěpánkova 108, Chrudim Mgr. Lucia Pechtorová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Aktivita je součástí individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji ( Projekt.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Sociální podnikání v Praze
Andrea Doubková, Janus, z. s.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Konference je financována Nadací Sirius
Při technické univerzitě v Liberci
Š A B L O N Y II.
Kariérové poradenství a podnikavost
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Rozvoj sociálních služeb a vzdělávání pracovníků v sociálních službách
Transkript prezentace:

Mgr. Veronika Purková

Stručně o Rozmarýně Posláním Rozmarýny je pomáhat dětem vyrůstajícím v dětských domovech připravit se na život ve společnosti a být jim oporou i v prvních letech samostatného života mimo ústavní zařízení. Cílem Rozmarýny je úspěšná integrace těchto mladých lidí pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí do samostatného života ve společnosti Své projekty stavíme na vzájemné spolupráci se subjekty státní i nestátní sféry věnující se této problematice. Snažíme se vycházet z potřeb klientů i konkrétních zařízení ústavní výchovy. Snažíme se přispět ke zvýšení informovanosti o této problematice (spolupráce s Asociací náhradní výchovy) – zastáváme názor, že mediální obraz systému ÚV se mnohdy nezakládá na pravdě a reálných faktech

Projekty Cílem je ucelený systém: Cílová skupina Děti a mladí lidé v DD Mladé lidé po odchodu z DD Spolupráce s dalšími NNO – komplexnost služeb (neaspirujeme na pokrytí veškerých potřeb dětí a mladých lidí, využíváme již existujících nabídek služeb na tyto potřeby reagujících) Projekty byly sestaveny na základě našich zkušeností z přímé práce s klienty a rozhovorů s pracovníky dětských domovů

Projekty – děti a mladí lidé v DD SAMOfor Cílem projektu je rozvoj sociálních dovedností - právě jejich nedostatečná úroveň je podle našeho názoru jednou z příčin sociálně patologických jevů u této cílové skupiny Cílová skupina: děti cca 2. stupně ZŠ (horní věková hranice neomezená, obecně není věková hranice nijak striktní – ne vždy je sociální a emoční vývoj na úrovni adekvátní věku, záleží na té které skupině) Způsob realizace: práce se skupinou – využití vhodných metod a technik + chování dětí tady a teď pravidelná setkání jedenkrát za 14 dní (1,5 hodiny) vedená dvěma lektory (muž a žena) Spolupráce s DD – konzultace a hodnocení průběhu projektu s pracovníky DD (vychovatelé, psycholog ) Vzdělávání lektorů lektoři jsou studenti humanitních oborů sociálního zaměření pravidelné supervize, intervize semináře, kurzy

Projekty – děti a mladí lidé v DD Za SAMOstatností Cílová skupina - mladí lidé rok před ochodem z DD Cíl projektu – zvýšení informovanosti mladých lidí o jejich konkrétních možnostech po jejich odchodu z DD v daném regionu Způsob realizace - workshopy a návštěvy organizací, které poskytují relevantní služby pro tuto cílovou skupinu (aktivity jsou rozložené do školního roku, cca 1x za 14 dní) Workshop realizovaný našimi lektory – uvedení do tématu, zmapování oblastí, příp. připravení otázek Návštěvy organizací – představení konkrétní služby a možností podpory, případný workshop realizovaný navštívenou organizací Oblasti - vzdělávání, práce, bydlení, finance, poradenství Navazuje na projekt SAMOfor Leden – červen 2008 pilotní projekt v 1 DD (4 klienti), ve školním roce 2008/2009 pro mladé lidi ze tří DD (cca 20 klientů)

Projekty – děti a mladí lidé v DD Kulturně vzdělávací programy Cílová skupina – děti (bez omezení věkové hranice) v DD Cíl projektu Nabídka různých možností volnočasových aktivit Navázání prvotního kontaktu s DD a dětmi Způsob realizace Projekt je realizován vyškolenými dobrovolníky Workshopy, hry Ve školním roce 2007/2008 se projektu zúčastnilo ve třech DD cca 30 dětí (5 setkání za školní rok v každém DD) Na příští školní rok připravujeme modifikaci tohoto projektu, jednou z možností je zaměření na zvýšení povědomí o konkrétním DD v rámci místní komunity

Projekty – mladí lidé po ukončení ÚV (DD) Projekt následné podpory Cílová skupina - mladí lidé těsně před odchodem z DD a po jeho opuštění Cíl Podpora úspěšné integrace mladých lidí po opuštění zařízení ústavní výchovy Podpora vytvoření přirozené sociální sítě těchto mladých lidí, vedoucí k jejich nezávislosti na sociálních službách Realizace projektu Postaven na metodice case – managementu (případového vedení) – základem je individuální soustavná práce průvodce s klientem, vytvoření individuálního plánu klienta a jeho následné plnění za podpory průvodce Multidisciplinární tým průvodců - složený z různých odborníků reagujících na nejdůležitější potřeby v rámci procesu úspěšné integrace cílové skupiny osob Spolupráce se subjekty státní i nestátní sféry v našem regionu poskytujícími doplňkové služby klientům projektu následné podpory – komplexnost služeb Propojení s projektem Za SAMOstatností - kontinuální podpora před a po odchodu z DD Předpokládané zahájení projektu: podzim 2008

Projekty – mladí lidé po ukončení ÚV (DD) Kavárna/galerie Rozmar – sociální firma Cílová skupina Mladí lidé pro opuštění DD, kteří jsou zároveň klienty Následné podpory Pro klienty „sociálně zdatnější“ – nemáme s podobným projektem zkušenosti + v ČR projekt zaměřený na tuto cílovou skupinu není (nemáme se kde inspirovat) Cíl projektu Vytvoření tréninkových pracovních míst pro klienty po opuštění DD – na pozicích barman, číšník, kuchař Rozvoj pracovních dovedností cílové skupiny osob, uznatelné praxe – zlepšení postavení cílové skupiny osob na primárním trhu práce Realizace projektu Projekt je realizován formou sociální firmy – jedná se konkurenceschopný podnikatelský subjekt, jehož účele je vytvářet pracovní příležitosti pro osoby výrazně znevýhodněné na trhu práce a k tomu jim poskytovat přiměřenou pracovní a psychosociální podporu. Je mezistupněm mezi chráněnou dílnou a běžnou firmou. Předpokládané zahájení projektu – podzim 2008

Zdroje financování Nadace Terezy Maxové Nadace Vodafone ČNA Mládež Garris, a.s. Metrostav Konstruktis Novostav Ameba production

Kontakty Web: www.rozmaryna-ops.cz Mailto: Kateřina Kosová,ředitelka: katerina.kosova@rozmaryna-ops.cz Simona Bagarová, Dis., manažerka PR a sociální firmy: simona.bagarova@rozmaryna-ops.cz Mgr. Veronika Purková, psycholožka: veronika.purkova@rozmaryna-ops.cz

Děkuji za pozornost 