ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do marketingu.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Význam informací a dat a znalostí
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Marketing finančních služeb 2.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketing Základy a postupy..
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Digitální učební materiál
Analýza hodnot zákazníka
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU

Fáze marketingových filosofií 1880-1930 Výrobní filosofie (product concept) 1930-1950 Prodejní filosofie (sales concept) 1950 - 1970 Marketingová filosofie (marketing concept) 1970 - Sociálně marketingová filosofie (societal concept)

Prodejní koncepce Marketingová koncepce Důraz kladen na produkt Produkt je nejdříve vyroben a pak prodán Orientace na potřeby firmy Nerozlišování zákazníků Krátkodobé plánování Důraz kladen na potřeby zákazníka Přes požadavky zákazníků se určuje výroba Rovnováha mezi orientací na zákazníka a vlastními cíli Cílový trh Dlouhodobé plánování

prodejní koncepce podnik produkt prodej a reklama zisk z kvantity prodeje koncepce marketingu trh potřeby zákazníka koordinace veškeré činnosti zisk vyplývající ze spokojenosti zákazníka

Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků Reaktivní marketing Anticipativní marketing Marketing utvářející potřeby

Od prodejní k marketingové koncepci Fáze modifikace produktů Fáze příbuzných produktů Fáze diverzifikace Malé firmy? Snížení rizika: kooperace s externími dodavateli a partnery,jeden segment

Rozdíly v názorech u mkg. koncepce a orientace na výrobu

Starší neandrtálský marketing je tvořen praktikami: Ztotožňování marketingu s prodejem Důraz na získávání zákazníků místo na péči o ně Snaha o dosažení zisku z každé transakce místo o cílevědomé poskytování hodnoty zákazníkovi v průběhu jeho celého “životního cyklu” Tvorba cen vycházející z nákladových kalkulací spíše než využití ceny jako diferencovaného marketingového nástroje Plánování každého komunikač. nástroje odděleně místo integrace marketing. komunikač. nástrojů Prodej produktu místo snahy o pochopení a uspokojení skutečných potřeb zákazníka

Novější přístup: ( Marketing r.2005) Zlepšování znalostí o zákaznících vytvoření databází zákazníků Lepší komunikace se zákazníky Užívání cílenějších médií Integrace marketingové komunikace Větší využívání nových technologií Rozvoj elektronického obchodu

Marketing v podniku MKG jako prodejní fce MKG jako doplňující fce MKG jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci Moderní marketingová společnost

Marketingový proces ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ MARKETINGOVÉ ČINNOSTI KONTROLA

Marketingová organizace podle funkcí

Marketingová organizace podle skupin výrobků

Marketingové problémy většiny podniků Zákazníci jsou stále zkušenější a citlivější na cenu Mají málo času a žádají větší uživatelský komfort Uvědomují si rostoucí vyrovnanost produktů různých dodavatelů Méně jim záleží na značce a snáze akceptují značky distributorů či prodejců a neznačkového zboží

Mají vyšší požadavky na služby Vyznačují se klesající loajalitou vůči dodavateli Konkurenti se snadno vyrovnávají jejich cenám Reklama je čím dál dražší a méně efektivní Aby dosáhli potřebného prodeje, poskytují zdarma spoustu nákladných služeb a dodatečných výhod

Transformující se podnikové organizace